ToMmM Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har epost hos online.no å jeg bruker outlook express, jeg kan motta mail men jeg kan ikke sende, det kommer av at en eller annen mailserver sperrer. Har vært bort i problemet før, men da har jeg visst adressen til mailserveren som sperrer og satt den til utgående mail.. Men nå vet jeg ikke adressen til pop(utgående mail) serveren, hvordan kan jeg unngå det?? Må jeg vente til mandag å prate med it folkene på høgskolen?
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Du sitter på høyskolen sitt nett? Jeg ville anta at du finner smtp-serveren på nettsiden til høyskolen. Eventuelt på siden til ISPen du har
ToMmM Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Har prøvd å lete på hin.no sine sider og uninett.no som leverer internett til høgskolen og studentbyen.
iChristian Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Hvis du har en gmailadresse så kan du bruke SMTPen til gmail til å sende online mailen din
ToMmM Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Smtp`en funker helt fint, SMTP er for å motta mail, det jeg er ute etter er å sende mail, når man sender mail brukes POP.
H80 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Nå tror jeg du blander litt. Det er nok omvendt; SMTP for utgående og POP eller IMAP for inngående mail.
ToMmM Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Når jeg ser litt etter kan det hende at jeg har blandet pop og smtp.. Men adressene er ikke blandet, jeg kan fortsatt ikke sende mail. Jeg kan bare motta mail.. Endret 7. oktober 2006 av ToMmM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå