Gå til innhold

Iron-Man... ja enda en vente tråd


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk veldig lyst til å se den, leste vel et par av tegneseriene også i mine yngre dager.

 

Får vel ta med meg venninna til kjæresten og gå og se den (Robert D. Jr. Entusiast), kjæresten hadde visst ikke videre intresse av å se den.

 

 

 

Nå fikk jeg meg en gledelig påminnelse fra tv-en... Iron Man har premiere nå på onsdag.

Med tanke på IMDB score (selv om det er bare 100 stk som har avgitt stemme) på 8.2 så tror jeg pinadø jeg må se den.

 

 

Etter ca 1350 stemmer, ligger den på 8,3 /10.

Ikke vanvittig mange stemmer, men nok til at det er overbevisende for min del.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Er vel egentlig bare en ting å si Downey Jr. er født til å være Tony Stark (noen andre som kan se for seg Tom Cruise i den rollen :no:)

 

Tror Marvel har skutt gullfuglen her, har stort sett det man ønsker i denne typen filmer. De har satt en standard nå for de kommende filmene sine, så vi får håpe at de klarer å følge opp...

Lenke til kommentar

Sluttkampen var veldig forutsigbar og litt kort. Men det plaget meg egentlig ikke. Jeg var allerede fornøyd og det var alt annet i denne filmen som gjorde den bra. Actionscenene i Batman Begins var jo fint lite å rope hurra for i forhold til andre filmer, koreografien (kampscenene) med Batman var jo et evig kaos som ikke gjorde annet enn å forvirre. Mye grunnet drakten. Men det var skuespillet, karakteren og en solid historie som gjorde Batman Begins god, det samme følte jeg med Iron Man. Men den hadde bedre action og en lettere og morsommere tone. Mens Batman Begins var litt mer seriøs og litt bedre rent detaljemessig når det kom til regi (sett bort fra actionsekvensene).

 

Bruce Wayne er helt klart en engel i forhold til Tony Stark, men Stark er lettere å like. Et "likandes rasshøl", egentlig. Men jeg håper ikke de gjør Stark til karakteren vi har sett de siste par årene i tegneserien, der finner jeg han fullstendig "out of character".

 

Filmen var en miks av Spider-Man og Batman Begins. Solid på alle områder og den ga mersmak. De har ikke brent kruttet og en oppfølger tviler jeg på blir noe antiklimaks. :)

Lenke til kommentar

Jeg er for lat til å finne frem til hvor jeg sa det .. men !

 

Talla er inne før første dagen Iron-Man var på kino...

 

 

Ble nesten ny rekord det :p er bare Spider-Man som slo Iron-Man i antall penge tjent første dag på kino for en Ikke oppfølger..

og ble bare slått med 1 million dollar :p

såå.. Dotten.. begyner å se ut som jeg hadde rett angående første helg :p

Lenke til kommentar

Den tok inn 33,5 millioner dollar fredagen, noe som gjør at den kan ende på mellom 80-90 milloner dollar første helg (USA). Tar man med torsdagen så er det 90. Så midt mellom din og min spådom. Som jeg sa et annet sted på forumet, jeg er sjeleglad for at jeg bommet og anmeldelsene er jo helt hinsides og den gjør det bedre på RT enn noen andre superheltfilmer noensinne (sett bort fra animert), nå med 94%. Det er flott, da filmen fortjener hver bidige dollar.

 

Tror også denne her vil gjøre at hypen for The Incredible Hulk blir enda større. Jeg har ikke hatt så glede av superheltfilm siden siste X-Men-film (som ikke var så godt likt av mange fans, men det driter jeg i). Jeg tror Iron Man vil ha gode ben å stå på grunnet veldig bra word of mouth. Her snakker man Batman Begins utholdenhet på kinoen. Og jeg koste meg mer med denne filmen enn Batman Begins. Jeg plasserer den blant topp fem superheltfilmer noensinne.

 

Og med denne suksessen så bør de jo bare få fart på Thor. Captain America vil bli litt vanskelige å selge grunnet det stigmatiserende og ensidige USA-hatet som florerer. Jeg elsket at Downey Jr. improviserte med "thats how America does it"-linjen :wee:

Lenke til kommentar
Og med denne suksessen så bør de jo bare få fart på Thor. Captain America vil bli litt vanskelige å selge grunnet det stigmatiserende og ensidige USA-hatet som florerer. Jeg elsket at Downey Jr. improviserte med "thats how America does it"-linjen :wee:

Noe som egentlig er tåplig ettersom Cap ville selv ha stått bak en væpnet revolusjon nå hadde han vert ekte :p men folk flest kjenner han ikke så godt og tror han er en løpe gutt for det hvite hus :p

Lenke til kommentar

En fin måte å løse det på ville jo vært å la dem finne Captain America i en Avengers film. Gjerne lage en solo-film etterpå som viser hans opphav (satt i 2. verdenskrig).

 

Hørt rykter om at det i Hulk-filmen vil komme en uttalelse fra generalen om "at supermenneskeprosjekt hadde vi allerede under 2. verdenskrig". Om det stemmer eller ikke finner vi ut i juni :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...