Gå til innhold

Iron-Man... ja enda en vente tråd


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Og du kan ikke seriøst tro at den extremt dårlige "Hulk" kommer til å slå Iron-Man?

(Hulk Spilte inn 62 millioner dollar første helg)

 

Hulk sin åpning er av alle seriøse aktører ansett som ganske god. Men Hulk ble kjent som filmen som hadde noen av de største fallene etterpå, helt ekstreme fall faktisk. I motsetning til Batman Begins som startet greit nok, men som hadde såpass gode ben at den holdt koken veldig lenge med små fall fra uke til uke. Jeg håper virkelig ikke du lever i den tro at Hulk gjorde det dårlig første helgen, for det gjorde den ikke. Men den hadde forferdelige fall fra uke til uke.

 

Og du burde vite bedre enn å dra frem oppfølgere. Oppfølgere gjør det som oftest bedre på kino grunnet hypen fra forgjengeren. Du må sammenligne den med den første filmen i en franchise. Der er Spider-Man i en klasse for seg, men den tjente på å være en verdenskjent helt og filmen kom i kjølevannet av 11. september, fikk gode omtaler og var noe "nytt". Transformers anses som den store blocbusteren for 2007, selv om det var filmer som tjente inn mer penger. Men det var alle oppfølgere (POTC, Spider-Man, Shrek). Transformers var den filmen som tok inn mest penger siden Spider-Man, om man ser bort fra oppfølgere. Den filmen var gigantisk og startet med 75 millioner dollar første helg. Samme sum som I am Legend. Du spekulerer i at Iron Man vil tjene rundt 100 millioner dollar første helg. Det er absurd mye for en film som ikke er oppfølger.

 

For å illustrere: Vet du hvor mange ikke-oppfølgere som har klart 100 millioner dollar i åpningshelgen sin? Av alle filmer gjennom tidene? 1 film. Og det er Spider-Man. Vet du hvor mange som har tatt inn over 80 millioner dollar, som ikke er en oppfølgerfilm? 3 filmer. Spider-Man, Harry Potterog Passion of the Christ.

 

Med tanke på dette så skal det ekstremt mye til for Iron Man å bli film nummer 4 i den klubben. Hverken Supermann, Batman, X-men, Hulk eller Fantastic Four klarte det i sin første film. Ikke LOTR, ikke Matrix, ikke nye Star Wars. Men Iron Man vil makte det? Derfor skal det utrolig mye til for at Iron Man vil makte 85-114 millioner dollar første helg. Det skal ekstremt mye til, noe jeg tror du vil innse om du ser på fakta. :)

 

(Jeg ønsker virkelig jeg tar feil, men utifra historisk fakta så skal det ekstremt mye til for filmen å nå slike summer åpningshelgen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

35066032.jpg

34669205bj6.jpg

 

Iron Man vil være å finne i reklamen under Super Bowl, får nok god PR der. Robert Downey Jr. har sagt følgende om filmen:

 

"The films that used to be made about comics characters were so shallow in ambition and cardboard in their plots and characters, it wasn't worth anyone's time. That's changed, and this is great, this is like playing an American version of James Bond in a flying Ferrari suit."

Lenke til kommentar

Likte nå godt traileren jeg, en av de bedre. Den ble jo mottatt med enorm entusiasme på nettet i fjor og har gitt filmen veldig bra "buzz". Tv-spoten var også bra. Liker måten de vinkler filmen og helten på. Her slipper vi en helt som går rundt og filosoferer og bedriver sjelsøkende samtaler med seg selv til det uendelige (Bruce Wayne og Peter Parker eksempelvis). Fint med litt variasjon. Gleder meg enormt til denne filmen, tror den blir et av årets høydepunkter for min egen del.

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at jeg ikke likte klippene hver for seg, men det var selve oppbyggingen og bruken av musikk i traileren jeg syntes føltes billig/upassende. Da tenker jeg først og fremst på etter at han har fått på seg drakten. Jeg har nok rett og slett blitt for bortskjemt med glimrende trailere som The Dark Knight, 300 osv som får opp adrenalinet.

 

Jeg synes forøvrog tv-spot'en var langt stiligere.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Musikken er nok valgt ene og alene for å tilfredsstille fansen, husker spesielt at den ble godt mottatt på nettet når traileren kom. Selv er jeg ingen hardbanka Iron Man-fan og er litt uvitende om karakteren ift. fanboysene, men trailerens oppbygging og valg av musikk er visst akkurat hva fansen ønsket. Så det er nok grunnen. Tony Stark (og konseptets atmosfære som sådan) er jo mer arrogant og "gi faen", det kommer jo godt frem også.

 

Men det er vel grunn til bekymring om ikke mainstream-publikum fanger opp dette. Filmen er tross alt ment for langt flere enn kun fans av comic-books. Syntes det er spennende å se hvilken retning Marvel tar dette (som kjent, så har de nå selv begynt å lage filmene om sine helter, i motsetning til tidligere hvor de bare solgte rettighetene til andre).

Lenke til kommentar

man kan bruker Cloverfirld som eksempel på at CGI i en tvreklame/trailer ikke er ferdig..

 

Sjekk første Teaseren til Clover ield vs den nyeste, og da spesielt på hodet til "Statue of liberty".. folk som har sett filmen sier også at den ser drit bra ut i selve filmen..

de jobber med effektene helt opp til siste minutt når de MÅ ut med filmen..

 

 

 

 

PS: Time Magazine sier det var en av de beste Superbowl reklamene.. (Time Magazine er en del av Time Warner.. som eier DC.. Marvel sin hovedkonkurent :p)

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Robert Downey Jr kommer til å være rå i denne filmen!

+ at det er forfriskende å se hvordan Stark var før han ble verdens største drittsekk.

Nåå.. hna var jo et rasshøl helt fra starten.. Civil War gjorde bare at alle andre så det :p

 

Faktisk ble jo Iron-Man skapt på en utfordring..

Stan Lee be utfordret til å skape en figu som var en kapetalistisk våpenselger med alkohol problemer som folk ville like :p

Og dette var på 60'tallet.. på høydepunktet av Hippie tiden :p

 

faen tror du ikke han klarte det :p

Lenke til kommentar
Robert Downey Jr kommer til å være rå i denne filmen!

+ at det er forfriskende å se hvordan Stark var før han ble verdens største drittsekk.

Nåå.. hna var jo et rasshøl helt fra starten.. Civil War gjorde bare at alle andre så det :p

 

Faktisk ble jo Iron-Man skapt på en utfordring..

Stan Lee be utfordret til å skape en figu som var en kapetalistisk våpenselger med alkohol problemer som folk ville like :p

Og dette var på 60'tallet.. på høydepunktet av Hippie tiden :p

 

faen tror du ikke han klarte det :p

 

Jeg tror ikke det stemmer at Stan Lee skapte Tony Stark med alkohol problemer?

Alkisproblemet ble vel ikke tatt opp før på 80-tallet hvis jeg husker riktig, anyways før CW var han i alle fall en sympatisk drittsekk ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...