Gå til innhold

Kjøpe Fifa 07 eller Pes6?


Johnx

Anbefalte innlegg

Tja... Jeg veit ikke helt, jeg syns egentlig den eneste innoveringen med NHL 07 var shot-stick, men det var ikke nok til å gjøre spillet bedre enn NHL 2k7.

 

Jeg syns 2k7 ser bedre ut grafikkmessig, og kameraet har bedre vinkel og er dynamisk, 07 har bare bedre grafikk på cut-scenes, men når du spiller er det ikke så bra som 2k7, og har enkelte hakkete animasjoner, ser litt snålt ut noen ganger. Samt at 2k7 har mange flere modes, inkludert online modes og classic teams. Pluss 2k7 har Cinemotion.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig vet jeg at jeg er i et spillforum, det er da ganske opplagt? Poenget er at graden av simulasjon ikke kan sammenlignes hvis man ser i forhold til f.eks. bilspill. Fotballspill ligner rett og slett ikke så veldig på ekte fotball, men det ligner en del på TV-fotball. Altså fotball slik som det ser ut på TV, pluss at man kan styre en av spillerene om gangen.

6988004[/snapback]

 

Eh, ok... Du har selvfølgelig helt rett. Det er jo ikke ekte fotball på TV, det er bare sånn TV-fotball. Hva tenkte jeg på.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Tja... Jeg veit ikke helt, jeg syns egentlig den eneste innoveringen med NHL 07 var shot-stick, men det var ikke nok til å gjøre spillet bedre enn NHL 2k7.

 

Jeg syns 2k7 ser bedre ut grafikkmessig, og kameraet har bedre vinkel og er dynamisk, 07 har bare bedre grafikk på cut-scenes, men når du spiller er det ikke så bra som 2k7, og har enkelte hakkete animasjoner, ser litt snålt ut noen ganger. Samt at 2k7 har mange flere modes, inkludert online modes og classic teams. Pluss 2k7 har Cinemotion.

6988040[/snapback]

 

Har ikke noen formeninger om NHL2k7 da jeg bare har prøvd demoen. Det jeg prøvde å si var at det var første gangen på lenge som EA har lyktes med å lage et BRA hockeyspill. Når du scorer et mål med den nye skillsticka føles det faktisk som om det er DU som har scoret det, og ikke bare trykket på en knapp.

 

Tester viser at EA slår 2k på spillbarhet, mens 2k vinner på presentasjon.. Hvis det var presentasjon som var viktigst for deg, ville du vel valgt Fifa vil jeg tro.

 

Nok om det.. Jeg kommer sikkert til å ende opp med begge som vanlig... Ikke misforstå.. Jeg har også mine tvil om Fifa, men denne gangen er de ikke så store som de pleier. PES skuffer aldri.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg vil prøve en demo av FIFA 07 før jeg kjøper det til 360. Spilte vm-spillet, men ble lei etter to/tre kamper. PES er et must uansett :) Har vel nå spilt PES 5 til Xbox et år uten å bli lei :) Men gleder meg fælt til PES 6!

6987645[/snapback]

 

 

Hvordan er kontrollen til Pes på XBOX i forhold til Ps2?

Jeg skal garrantert ha Pes 6 på XBOX 360, men spillte pes 5 på ps2 hvor kontrollen var meget nice... :)

6987800[/snapback]

 

Likte ikke helt å spille med vanlig Xbox-kontroll. Det var mye bedre med controller S. Men siden jeg kjøpte Xbox 360 i mai har jeg spilt på 360'en og kontrollen der er vel den beste jeg har spilt med til PES-serien. Jeg syns 360-kontrolleren er bedre enn ps2-kontrollen til PES med andre ord.

6987952[/snapback]

 

Jeg ble vant til PES ved bruk av vanlig xbox kontroller, så jeg hadde store problemer med å bli vant til xbox 360 kontroller (og ga opp...). Den ligger stort sett ubrukt i et skap, mens xbox kontrolleren er flittig brukt på PC'en. Syntes xbox 360 kontrolleren var ubehagelig å bruke dersom jeg skal trykke f.eks R1 og R2 samtidig. Føler at jeg mister grepet på kontrollen. Er blitt godt vant til å trykke f.eks løpeknapp+svart knapp på vanlig xbox kontroller.

Lenke til kommentar
Du, se deg litt rundt, du er i et spillforum, det ligger i kortene at det er spill vi snakker om, det er underforstått at vi snakker om simulasjon av virkeligheten, og PES-serien er noe av det mest realistiske du får når det gjelder fotballspill.

 

Dette har ingenting med selvhøytidelighet å gjøre.

6987984[/snapback]

 

Selvfølgelig vet jeg at jeg er i et spillforum, det er da ganske opplagt? Poenget er at graden av simulasjon ikke kan sammenlignes hvis man ser i forhold til f.eks. bilspill. Fotballspill ligner rett og slett ikke så veldig på ekte fotball, men det ligner en del på TV-fotball. Altså fotball slik som det ser ut på TV, pluss at man kan styre en av spillerene om gangen.

6988004[/snapback]

 

Det er vel tydelig at du ikke har spilt PES veldig mye. PES føles på veldig mange måter som å faktisk spille fotball. Man tenker fotball ned i minste ballberøring. Tro det eller ei, PES har gjort meg til en bedre fotballspiller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Jeg tror jeg vil prøve en demo av FIFA 07 før jeg kjøper det til 360. Spilte vm-spillet, men ble lei etter to/tre kamper. PES er et must uansett :) Har vel nå spilt PES 5 til Xbox et år uten å bli lei :) Men gleder meg fælt til PES 6!

6987645[/snapback]

 

 

Hvordan er kontrollen til Pes på XBOX i forhold til Ps2?

Jeg skal garrantert ha Pes 6 på XBOX 360, men spillte pes 5 på ps2 hvor kontrollen var meget nice... :)

6987800[/snapback]

 

Likte ikke helt å spille med vanlig Xbox-kontroll. Det var mye bedre med controller S. Men siden jeg kjøpte Xbox 360 i mai har jeg spilt på 360'en og kontrollen der er vel den beste jeg har spilt med til PES-serien. Jeg syns 360-kontrolleren er bedre enn ps2-kontrollen til PES med andre ord.

6987952[/snapback]

 

Jeg ble vant til PES ved bruk av vanlig xbox kontroller, så jeg hadde store problemer med å bli vant til xbox 360 kontroller (og ga opp...). Den ligger stort sett ubrukt i et skap, mens xbox kontrolleren er flittig brukt på PC'en. Syntes xbox 360 kontrolleren var ubehagelig å bruke dersom jeg skal trykke f.eks R1 og R2 samtidig. Føler at jeg mister grepet på kontrollen. Er blitt godt vant til å trykke f.eks løpeknapp+svart knapp på vanlig xbox kontroller.

6989271[/snapback]

 

De andre i kameratgjengen min brukte vanlig Xbox-kontroll. Mens jeg brukte S. "svart knapp" = super cancel? husker ikke det i farten. Selv ble jeg vant til PES gjennom ps2. Men jeg har aldri likt den kontrollen.

Lenke til kommentar

Jeg ble vant til PES ved bruk av vanlig xbox kontroller, så jeg hadde store problemer med å bli vant til xbox 360 kontroller (og ga opp...). Den ligger stort sett ubrukt i et skap, mens xbox kontrolleren er flittig brukt på PC'en. Syntes xbox 360 kontrolleren var ubehagelig å bruke dersom jeg skal trykke f.eks R1 og R2 samtidig. Føler at jeg mister grepet på kontrollen. Er blitt godt vant til å trykke f.eks løpeknapp+svart knapp på vanlig xbox kontroller.

6989271[/snapback]

 

De andre i kameratgjengen min brukte vanlig Xbox-kontroll. Mens jeg brukte S. "svart knapp" = super cancel? husker ikke det i farten. Selv ble jeg vant til PES gjennom ps2. Men jeg har aldri likt den kontrollen.

6989678[/snapback]

 

"Right trigger + black button" brukes både som Super-cancel og til Super-sprint (spenne ballen ekstra langt foran seg). Svarte brukes også til overstegsfinter m.m.

 

Fra xbox er jeg vant til å bruke pekefingrene til trigger-knappene. Hvordan i svarte skal jeg da samtidig klare å trykke på den knappen som ligger over på xbox 360 kontrolleren? En metode er å vri hånden på en ubehagelig måte slik at jeg trykker både R1 og R2 med pekefingeren. Helt horribelt. En annen er å bruke langefingeren til triggeren, og pekefingeren til den andre. Føles unaturlig og gjør at kontrolleren ligger dårlig i hånden.

 

Hvorfor kunne de ikke satt knappene mer under kontrolleren slik at en kunne brukt pekefingrene til triggerne og langefingrene til de andre knappene?

 

Hvis noen har noen tips til hvordan en klarer å trykke R1+R2 (eller L1+L2) på en xbox 360 kontroller på en behagelig måte, så kom gjerne med en tutorial...

 

PS: Med vanlig xbox kontroller, så mener jeg S-versjonen... Den orginale xbox kontrolleren må jo være et mareritt til PES om man er flittig bruker av den svarte knappen.

Endret av Toa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det er vel bare å trykke raskt på "løpeknappen" så spiller han ballen langt foran seg. Super cancel brukes vel ikke så mye at det er et problem? Jeg bruker det hvertfall ganske sjeldent. Svart og hvit knapp har blitt ganske "borte" for meg etter de 360-kontrollen kom. Så mulig jeg ikke vet forskjellen på de mer :hmm:

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Det er vel bare å trykke raskt på "løpeknappen" så spiller han ballen langt foran seg. Super cancel brukes vel ikke så mye at det er et problem? Jeg bruker det hvertfall ganske sjeldent. Svart og hvit knapp har blitt ganske "borte" for meg etter de 360-kontrollen kom. Så mulig jeg ikke vet forskjellen på de mer :hmm:

6990415[/snapback]

 

Jo, raske trykk på løpeknappen slår den langt foran seg, men løpeknapp+svart+45 grader sving slår den ENDA lenger foran. Har man rom foran seg er dette ofte tingen for å rykke fra en forsvarer.

 

Supercancel brukes en del for min del.

 

Den svarte knappen er rett og slett veldig mye brukt:

Supersprint, supercancel, overstegsfinte og for å snu spilleren mot mål.

 

Men problemet er at xbox 360 kontrolleren er elendig hvis du vil ha kontroll på alle 4 knappene bak på kontrolleren. Føles ekstremt unaturlig.

 

Men bruk av den svarte knappen har da sine ulemper også. Å trykke den svarte knappen samtidig som noen av de andre knappene (skyteknappene) er veldig vanskelig. Dette brukes jo blant annet til posisjonering av spillere for å utføre volleyer, og for kontrollerte skudd med innsiden av foten.

Lenke til kommentar

eg har ikke peiling på ka eg skal kjøpe eg egentlig.

Har aldri spilt noen pes spill bortsett fra et par ganger på noen butikker.

Har spilt veldig mye fifa, har 2004 og 06.

Så eg kommer nok til å vente til eg får prøvd demoen av begge spillenene før eg bestemmer meg. Håper de kommer snart så eg kan bestemme meg så fort som mulig;)

Lenke til kommentar

I tvil om hvilket jeg skal kjøpe jeg også. FIFA 07 til 360 ser virkelig bra ut, både spillmotoren og grafikken har høy standard, men samtidig vet jeg at PES aldri skuffer.

Tror jeg gjør det på den enkle måten. Jeg kjøper en av de, og lar en kompis kjøpe det andre, så byttelåner vi. Enkelt og greit. Gleder meg til begge :)

 

EDIT: JulianR som skriver

Endret av thomasinthehay
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at jeg skal kjøpe PES 6 til xbox360 i alle fall! Fifa spillene synes jeg er mye dårligere enn PES når det gjelder selve "gameplayet" (følelsen, ballkontroll, styring, at man kan konfigurere hvordan kontrollen skal funke osv osv...)

 

Grafikken ser kanskje bedre ut på Fifa og det er mer virkelige lag og spillere der, men det er ikke nok, synes jeg. "Gameplay" er det viktigste, og så langt ligger PES langt foran Fifa på dette området IMHO.

Lenke til kommentar

For øyeblikket tror eg at eg går for fifa... :roll:

 

De nyeste trailerene eg har sett av det virker svært lovende, og hvis det blir slik kommer eg uansett nesten til å kjøpe det. :yes:

 

So what om de ikke har alle liganene (kjipt med tippeligaen da), men det betyr jo at alle lagene og spillerne er med burde se mye mer ekte ut og forhåpentligvis har de brukt mesteparten av tiden til å fikse på gameplayet og spillerfølelsen noe som det ser ut til at de hat gjort.:love:

 

Men blir spennende å se hva som blir best.

Men det skulle ikke forundre meg om at fifa-fans velger fifa og pes-fans velger pes som vanlig :hmm::blink:

Endret av Laugh_killer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg lånte vm-spillet av en kamerat i sted bare for å sjekke hvordan det var igjen. For å si det sånn; jeg ble lei etter første omgang i første kampen. Jeg syns fifa-serien bare har gått nedover siden fifa 99. Har sett diverse videoer av fifa 07 men jeg syns det fortsatt ser litt "fifa-aktig" ut? hvis dere skjønner. (ja, det er et fifa-spill men dere skjønner nok)

 

Blir nok en grundig prøvekjøring av fifa-demo før eventuellt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...