Gå til innhold

De morsomste mobilhistoriene


SiR0

Anbefalte innlegg

Dette var for en stund siden, når det gikk å sende SMS fra internett og man kunnne velge vilket navn som skulle stå i avsenderfeltet.

Jeg sendte en melding til en kollega, hvor jeg satt sjefen vår som avsender. Han var for tiden i Thailand. Meldingen lød ca slik: Hei! Jeg har møtt så mange flotte thailenergutter her, at du ses på som overflødig i firmaet, og er med dette oppsagt med umiddelbar virkning. Mvh.

 

Han gikk selvfølgelig ikke på den, men det som gjør det litt morsomt er at han trodde det var han som sendte den, så han sendte en melding tillbake til sjefen, hvor han skrev: Flott! Da får jeg endelig fri! Setter firmabilen på kontoret i morgen jeg!

 

Sjefen forstod ikke mye av den meldingen! Og min kollega har fått høre det et del ganger etter at sjefen kom hjem igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette er bugs da... (SE W850i)

 

På mandag hadde jeg examen, som vanlig skrur jeg aldri av telefonen. Det jeg kan være sikker på, er at jeg tok på lydløs. Putta den i jakka og nedi sekken, tok sekken opp til de examensvaktene.

Det var ca 160 studenter som hadde eksamen den dagen, samme rom. 45min etter under examen hørte alle sammen ringetone (Prison Break Theme), den hadde jeg også men håpet inderlig at det ikke var min! Folk snudde seg frem og tilbake og fniste litt her og der. Hun ene examensvakta tar opp sekken min og spurte "hvem sin sekk er dette?"

Jeg bare inni meg "F!, please ikke nå a...."

Forsiktig rakk jeg opp hånda, hun vinket meg opp... Jeg satt bakerst og måtte helt fram og det var skikkelig pinlig. Jeg fikk da slått av lyden og skrudde av helt!

Da jeg la den ned igjen, kom en annen examensvakt og sa "du var hva dette fører til??"

Fort måtte jeg finne på noe,

 

meg: "Ehh ehh... Jeg sverger, jeg skrudde den av, jeg skrudde før jeg kom inn her jo"

 

vakta: "Det hjelper ikke, så lenge det kommer lyd fra mobilen, så er det fusk"

 

meg: "Jammen... se her a, dette er ny mobil. Jeg skrudde på alarm og sånt igår natt, men denne typen mobil varsler selv om den er skrudd av"

 

vakta så litt rart på meg, heldigvis satt en kompis av meg første rad og la til kommentar "Det er sant, jeg har makan mobil, og de varsler selv om den er av".

 

Tilslutt ga vaktene opp og jeg fikk forsette examen... :w00t:

Lenke til kommentar

senest i dag skulle jeg sende en mld til en venninne som skal komme på beøsk i helga, og lurte på om hun også ville overnatte. "kjempekoselig om du gjør det, altså!!". Den klarte jeg selvfølgelig å sende tol sjefen. hehe. heldigvis skjønte hun at jeg hadde sndt feil. fikk svar "hei, høres hyggelig ut, men lurer på om du har sendt feil!".

 

ellers er jeg veldig dårlig på å bytte ord i T9 ordlista, en gang jeg skulle på maxi (et kjøpesenter), ble dette nazi... Venninna mi begynte virkelig å lure.

 

Har også sendt feil melding til feil mennesker. Skrev noe ikke så pent om en jente i klassen på ungdomsskolen, og klarte selvfølgelig å sende den til henne... "Oi, sorry, var skikkelig planlat, skulle bare tulle med deg og se om du gikk på...!" :p

ellers ingen store flauser egentlig, til tross for hvor klønete jeg er :p

Lenke til kommentar
senest i dag skulle jeg sende en mld til en venninne som skal komme på beøsk i helga, og lurte på om hun også ville overnatte. "kjempekoselig om du gjør det, altså!!". Den klarte jeg selvfølgelig å sende tol sjefen. hehe. heldigvis skjønte hun at jeg hadde sndt feil. fikk svar "hei, høres hyggelig ut, men lurer på om du har sendt feil!".

7043854[/snapback]

Du skal være glad for at du ikke hadde en mannlig sjef på det tidspunktet.

Lenke til kommentar

en kompis av meg skulle få seg ny mob av faren sin.. en 3210

som var den o store akkurat da..eneste betingelsen var at den den gamle moben tok kvelden.. han ville ha ny mob med engang og ville ikke at det skulle komme noe nytt i mellomtiden som var bedre for faren sa "Den eneste moben du får av meg skal være en 3210" så vi tenkte at vi måtte ødelegge moben.. men vi skulle jo ha det gøy også.. så den gammle motorolan type stor og svart.. murstein med andre ord... etter ett par trapper og fotballkamper var moben forsatt hel..det var vinter og fyrverkeritid såp vi brøvde å sprenge den med oppererte thunder king uten hell.. vi prøvde å sende den opp med raketter med gjett.. den va den var for tung til å lette mer en 2 meter.. ganske arti helt til det lyste rødt og blått rundt ørene våre... så bestemte jeg får å "låne" ladan til bestfar :whistle: .. hadde en ganske stor plass utom huset så jeg tenkte vi kunne leke oss der.. la moben på bakken og dro sleng så moben fløy uten hell kjørte på den uten hell bare sklidde vekk :hmm: .. den var blitt litt slitt i kantene smeltet antenne å sånt men fortsatt brukbar .. neste post slegge... la moben på en hogg stabbe dro frem slegga og kompisen dro til og bommet traff antenna så vidt.. så den fløy gjenom lufta og traff ett malingspann ..idé dyppe den i gul maling da må den jo være ødelagt nok.. men da kompisen min skulle vise fram moben til faren ringte mobben :!: .. faren lo så han grein.. får å si det sånn øksa bomma ikke og han fikk ny mob.. det var ganske arti mens vi holdt på. å den moben var ganske seiglivet..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
*snipp*

7018329[/snapback]

 

fortjent :p

 

Jeg tørr ikke tøyse med min nåværende kjæreste. Verste sms tabbe går vel under "hvis ikke vil vite svaret, så spørr du ikke!".

 

Sendte sms til eksen, fordi jeg mistenkte hun var utro. Gav meg ut for å være en hemmelig beundrer eller kamerat av meg. Så spurte jeg om hun var singel, svaret var vel "ja, jeg har ikke type". Ble litt sur og såret da.

Lenke til kommentar

Hadde selv en litt artig en for noen år siden. Var forlovet og dypt forelsket og etter noen triste timer på jobb med mye stress så tenkte jeg at det var på tide å vise litt av min romatiske side til min utkårede.

Jeg satt lenge og komponerte en skikkelig romantisk sms som lovet roser og en bedre middag den kvelden til levende lys og fin musikk.

meldingen var virkelig et mesterverk og jeg var rimelig stolt da jeg sendte den avgårde og selv om jeg ikke er særlig innbilsk så regnet jeg med at hun ville bli glad over meldingen og ikke minst initiativet i en ellers grå hverdag.

Man kan vel forestille seg min forbauselse da jeg fikk til svar om at vedkommende satte stor pris på forslaget men var gift og hadde tre barn, dessuten så var han ikke særlig interessert i noe mer enn vennskap dersom det var greit for meg :p

Jeg holdt på å gå i bakken! Jeg så da at jeg hadde sendt sms'en til en av sjefene på jobb som het Lars (og ikke Linda). Jeg ringte ham opp igjen og fikk en brølende latter som svar. Da satt både han og kona og lo godt av meg......huff.....litt flaut ja.

 

Men men.....fikk til slutt sendt den til rette vedkommende og hun ble meget glad over forslaget ;)

Lenke til kommentar
Hadde selv en litt artig en for noen år siden. Var forlovet og dypt forelsket og etter noen triste timer på jobb med mye stress så tenkte jeg at det var på tide å vise litt av min romatiske side til min utkårede.

Jeg satt lenge og komponerte en skikkelig romantisk sms som lovet roser og en bedre middag den kvelden til levende lys og fin musikk.

meldingen var virkelig et mesterverk og jeg var rimelig stolt da jeg sendte den avgårde og selv om jeg ikke er særlig innbilsk så regnet jeg med at hun ville bli glad over meldingen og ikke minst initiativet i en ellers grå hverdag.

Man kan vel forestille seg min forbauselse da jeg fikk til svar om at vedkommende satte stor pris på forslaget men var gift og hadde tre barn, dessuten så var han ikke særlig interessert i noe mer enn vennskap dersom det var greit for meg :p

Jeg holdt på å gå i bakken! Jeg så da at jeg hadde sendt sms'en til en av sjefene på jobb som het Lars (og ikke Linda). Jeg ringte ham opp igjen og fikk en brølende latter som svar. Da satt både han og kona og lo godt av meg......huff.....litt flaut ja.

 

Men men.....fikk til slutt sendt den til rette vedkommende og hun ble meget glad over forslaget ;)

7401021[/snapback]

 

 

 

HEHEHE.. Jævlig bra.. :thumbup:

Lenke til kommentar
*snipp*

7018329[/snapback]

 

fortjent :p

 

Jeg tørr ikke tøyse med min nåværende kjæreste. Verste sms tabbe går vel under "hvis ikke vil vite svaret, så spørr du ikke!".

 

Sendte sms til eksen, fordi jeg mistenkte hun var utro. Gav meg ut for å være en hemmelig beundrer eller kamerat av meg. Så spurte jeg om hun var singel, svaret var vel "ja, jeg har ikke type". Ble litt sur og såret da.

7398261[/snapback]

 

Hmmmm.... :nei::blink::sick:

Lenke til kommentar
*snipp*

7018329[/snapback]

 

fortjent :p

 

Jeg tørr ikke tøyse med min nåværende kjæreste. Verste sms tabbe går vel under "hvis ikke vil vite svaret, så spørr du ikke!".

 

Sendte sms til eksen, fordi jeg mistenkte hun var utro. Gav meg ut for å være en hemmelig beundrer eller kamerat av meg. Så spurte jeg om hun var singel, svaret var vel "ja, jeg har ikke type". Ble litt sur og såret da.

7398261[/snapback]

 

Hmmmm.... :nei::blink::sick:

7401258[/snapback]

 

faktiske eneste flausen jeg har gjort. Har for vane å treffe riktig. Men dette går under "vil du ikke vite svaret, så spørr du IKKE"

Lenke til kommentar

Dette går kanskje ikke under "mobil flauser", men er da en litt morsom historie.

 

Jeg og en kompis sov hos en annen kompis, og var veldig overtrøtte. Mobile spøker er vel ikke sjeldne i den tilstanden.

 

Jeg hadde en nokia 3200, der jeg kunne ta opp telefonsamtaler. Så jeg ringte til en i klassen min, og sa ikke ett ord, mens jeg tok det hele opp.

 

Han sa sånn ca.

- "Hei, dette er ****."

- "Hallo?"

Og så videre i ca. ett halvt minutt.

 

Det jeg gjorde etterpå, var at jeg ringte til en jente i klassen. En annen morsom funskjon mobilen min hadde, var at jeg kunne spille av lydklipp midt i samtaler. Så det jeg gjorde, var at jeg spilte av "samtalen" jeg akkurat hadde hatt.

 

Det var så vidt vi klarte å holde latteren borte idet vi hørte på de to som "snakket" ilag, uten å egentli gjøre det. . :!:

Lenke til kommentar

Jeg gjorde bare en IDIOTISK ting jeg:P

 

Jeg var i bussen ikke sant. Jeg hadde ipod nano 8G og mobilen N80 i samme lomme. Også tok jeg mobilen ut av lomma først for å få tak i ipod nanoen for å høre på musikk. Jeg la den vedsiden av meg, tok så ut nanoen for å høre på musikk. Jeg tenkte bare på *høre på musikk* da, og glemte helt å legge mobilen i lomma igjen. Gikk av bussen litt senere, og der lå mobilen igjen!

 

Jeg forstod det noen min senere, men da hadde bussen kjørt allerede såklart! Tok å sperra sim-kortet. Venta noen dager, ingen spor. Så nå er mobilen helt sperra:)

Kjøpte K800 rett etter jeg hadde mista den:( Men var faktisk litt glad, fordi K800 er mye bedre enn N80. Da jeg fikk N80 opplevde jeg allerede veldig treige reaksjoner ok komplette stoppinger på mobilen.

 

ja, jeg GLEMTE(ikke stjelt) en mobil til 6000 på bussen :p

Lenke til kommentar

Altså, greia er den at vi var på leirskole i starten av 10. klasse, og jeg hadde ansvaret for å lage mat denne ene dagen. Vi satt 5-6 stykker rundt stormkjøkkenet mens jeg varmet opp kjøttsuppe. Plutselig ringte mobilen min, jeg skvatt for den stod på vibrasjon og dro den i all hast ut av jakkelommen. På et eller annet mystisk vis greide jeg å snu lokket på kjelen på hodet SAMTIDIG som mobilen falt nedi i kjelen. Mmm, kokt mobil.

Lenke til kommentar

Morsom mobilhistorie ja..

 

Skjedde i går faktisk. Det har seg slik at jeg jobber i service-avdeligen på Elkjøp, hvor vi da tar imot en god del telefoner som skal inn til reparasjon hver dag.

Der står jeg da og prater med en kunde, mens det selvfølgelig står flere i kø. Like under disken har vi en eske hvor vi legger alle telefoner som skal sendes inn.

Plutselig, en helvetes alarm begynner å pipe og ule fra en mobiltelefon, ikke vanlig høy lyd men SKIKKELIG høyt. Jeg får nesten panikk der jeg står og tar opp telefon etter telefon (og det er temmelig mange nedi der), det ender tilslutt med at jeg tar med meg hele esken med telefoner inn på kontoret og heller ut alt som ligger oppi der (omtrent 20-30 telefoner), mens alarmen bare blir høyere og høyere. Endelig finner jeg telefonen og tenker da på å ta ut batteriet. Neida, det var ikke skyvedeksel, det må skrus opp! Fanken, jeg får da prøve å trykke febrilsk på noen taster for å se om den slår seg av da.

Men nei, det som var feil med telefonen var at tastene hadde løsnet, og det var ikke så lett som jeg trodde å få slått den av, jeg setter på tastene så godt jeg kan og trykker i vei, og til slutt går alarmen av.

Går da litt småflau ut igjen og prater med kundene..

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...