Gå til innhold

"Halvrealistiske"-skytespill 1.person fps.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Djis, det var vanskelig å lese innleggene jeg skrev da...

Jeg sier ikke at dagens FPS kan sammenlignes med virkeligheten - og det burde de ikke heller, ikke mye mer realistiske enn de er nå. Jeg har ikke lyst til å føle hvordan det er å drepe et annet menneske.

Det jeg sier, derimot, er at RO og AA (+ noen flere) er de mest realistiske skytespillene vi har på markedet, og dermed, siden de er de mest realistiske, kan de også sies å være nettopp det - altså realistiske spill. Da mener jeg realistisk til å være spill.

EDIT: Mala forstår det visst.

Endret av Hr. Jenssen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og gjerne si litt mer om hva du vil ha.

Skal du spille singleplayer eller multiplayer? Spiller du helst public i multiplayer eller vil du spille i klan og spille turneringer osv.?

Vil du at spillets historie skal foregå i fortid, nåtid eller framtid? Kommer det på det samme?

Skrevet

Det var ikke vanskelig i det hele tatt, og jeg er enig i det du skrev. Men jeg synest også at MeSa har ett poeng. bilspillsjangeren har live for speed og GTR, med dekkslitasjemodeller og lignende, mens fps sjangeren har "ingenting"(RO er vel det nærmeste)

Noen må ha det inn med grafse tydeligvis.

6974410[/snapback]

Hva må jeg ha inn med grafse? at CS=semirealistisk og RO=realistisk? latterlig. :no:

Skrevet (endret)
Gå for Red Orchestra... Mildt sagt genialt =)

Og en ting, 1.person fps.? Fps = First Person Shooter vettu ^^

6973860[/snapback]

Vet det faktisk, men måtte ha 3 ord i topic... :p

Jeg sier ikke at dagens FPS kan sammenlignes med virkeligheten - og det burde de ikke heller, ikke mye mer realistiske enn de er nå. Jeg har ikke lyst til å føle hvordan det er å drepe et annet menneske.

Det jeg sier, derimot, er at RO og AA (+ noen flere) er de mest realistiske skytespillene vi har på markedet, og dermed, siden de er de mest realistiske, kan de også sies å være nettopp det - altså realistiske spill. Da mener jeg realistisk til å være spill.

EDIT: Mala forstår det visst.

6974365[/snapback]

Vel, var ikke vanskelig å forstå, jeg hadde bare oppfattet noe annet. Men fra no av kan jeg refrere til de mest realistiske spillene som realistisk.

Endret av MeSa
Skrevet

Om det så bare er halvrealistiske FPS du er ute etter så er det bare å slutte å lete for det er ingen som er tilnærmet. Selv om det FPS ikke har sikte vil ikke gjøre det realistisk. Alle FPS spill har en form for liv indikator som gjør at du tåler en god del mer enn et normalt menneske skulle tåle, rekylen på alle FPS spill er urealistisk uansett og måten du oppfører deg på under kamp er heller ikke realistisk.

Nei FPS er ikke ment å være relaistisk, ikke engang halvrelaistisk. Det er for mye som spiller inn, som helse, fysikk, rekyle etc etc etc, at det bare lar seg ikke gjøre, underholdningen forsvinner før du kommer nær halvrealistisk.

Skrevet

Det jeg leter etter for å være enda mer spesefic er skytespill, singleplayer, som har någelunde realisme når man sikter med pistolen. Det er egentlig bare det jeg leter etter. Realisme ut i fra hvordan pistolen's rekyl er osv er ganske care.

Det er derfor jeg skrev halvrealistisk, vil bare ha det med siktefungsjon som er tilnermet lik virkeligheten.

Skrevet
Vel, var ikke vanskelig å forstå, jeg hadde bare oppfattet noe annet. Men fra no av kan jeg refrere til de mest realistiske spillene som realistisk.

6974605[/snapback]

Godt, det! :wee:

Ble litt mye pirking der, men rett skal være rett. Det kan lett oppstå misforståelser når du sier "halvrealistisk" og så nevner "AA". Nå er jeg jo ikke dum, så jeg skjønte jo at du ville ha spill som RO (osv), men hadde du ikke nevnt det som eksempel, kunne jeg lett ha trodd at du ville ha spill som Counter-Strike. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...