Gå til innhold

Nokia N95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minne opptil 1 GB.

 

Hva er dette for noe?

 

Jeg har en Nokia N80 idag, som jeg har en 2 GB miniSD kort i, så jeg må virkelig le av dette hvis det viser seg å stemme.

 

Hvis man har et miniSD kort på 2 GB, så må det da være mulig å bruke det.

 

 

6976923[/snapback]

Fordi på denne må du bruke micro-SD kort, ikke mini-SD?

6977620[/snapback]

 

Doh :)

 

Ja det så jeg nå, tror jeg var litt trøtt da jeg leste den første gang.

 

Innen mobilen kommer på markedet så er det vel enda større størrelser tilgjengelig, så da går det bra.

Lenke til kommentar

Det må da være et svare strev å sette i gang med noe som helst avansert på denne telefonen.

 

Eksempelvis kan vi trekke frem navigering.

Nå skal det sies at jeg aldri har eid en nokiatelefon med symbian, men jeg kan ikke se for meg hvordan dette kan fungere smertefritt med pekepinn og knapper.

 

Selv er jeg i besittelse av Mio A701.

Den har innebygget gps som fungerer med tomtom.

Tomtom fungerer utmerket på denne telefonen, det medfølgende miomap også.

Her trykker man på skjermen, rett på den aktuelle knappen, og man slipper å styre med 1-9-knappene og pekepinnen i tide og utide.

 

Denne telefonen min har også en 520 MHZ- intel xscale-cpu.

Jeg kunne ikke finne noe stoff om hvilken hastighet n95 kjører på.

 

Det er altså tre ting som bekymrer meg med denne telefonen, mangel på trykkfølsom skjerm, brukervennlighet i forhold til mer avanserte oppgaver og applikasjoner, samt hastigheten.

Jeg hadde før denne telefonen Se p800, p900 og p910, i den rekkefølgen.

Det var trege telefoner det, og etter det jeg kunne lese meg til var S60-telefonene fra nokia verre.

 

Å gå fra symbian til windows var direkte vidunderlig.

Stikkordene til symbian er tregt og ustabilt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
En mobiltelefon med HD ville vel hatt en elendig batterilevetid. Men hva skal du med så stor plass? Jeg har 4 GB og det syns jeg er masse. Hvis du kjøper en N91 8 GB eller en N95 med et stort minnekort har du masse plass. Du er vel ikke avhengig å ha mer plass? Hva skal du bruke den til? ;)

7238197[/snapback]

 

tja min mp3 spiller med 20gig har batteritid på 10 timer... (10 timer avspilling)

 

og 4gig blir for lite for min del. Hvis jeg skal ha en mp3 spiller vil jeg ha alt av mp3'er med meg, vet aldri hva jeg har lyst til å høre på.

 

En harddisk ville ikke bruke mere batteri i vanlig telefon mode uansett. den bruker jo bare batteri i det den spinner opp og legger over mp2'en i arbeidsminnet. Du lar jo ikke harddisken være aktiv når du ikke ønsker å lese/skrive data til den.

 

og slike små minihd'er bruker ikke vedldig mye batteri.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

En harddisk bruker 95 % mer strøm enn flashminne. Mer trengs det kanskje ikke å si? Men nå er ikke det så mye i forhold til forbruket til selve mobiltelefonen.

 

Men hvis en MP3 fil bruker ca 1 MB per minutt, hvordan kan du du være avhengig av 20.000 minutter musikk? Det er vel skjeldent så langt unna nærmeste PC med musikk på? ;)

Lenke til kommentar
En harddisk bruker 95 % mer strøm enn flashminne. Mer trengs det kanskje ikke å si? Men nå er ikke det så mye i forhold til forbruket til selve mobiltelefonen.
Hva er mer ironisk enn HDD på en musikkmobil? Om du skal kunne ha med deg musikken er det også fint å ikke måtte lade to ganger om dagen. Blir akkurat som å ha en laptop som holder 20 minutter på batteri, og hvem kan ikke si seg enig at det er totalt ubrukelig?

 

HDD hører ikke sammen med musikk på farten, dessverre har verken Nokia eller Samsung skjønt dette (og enda mer ironisk, Samsung er verdens største flashprodusent).

 

 

Om jeg skulle kjøpt mobil med mye minne ville jeg helt klart holdt meg unna de med HDD. Det beste er da mye flash og/eller en lite strømkrevende minnekortstandard (feks M2). :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Enig i at den burde hatt høyere oppløsning på skjermen, men det er vel ikke sååå nøye...

 

P990i har samme oppløsning på en enda større skjerm, nemlig 2,8". Samme gjelder HTC TyTN. Det er mange andre telefoner som har samme oppløsning og like stor eller enda større skjerm enn denne.

 

Fordelen med lav oppløsning er jo at om du skal se video på mobilen så sparer du plass samtidig som filmen blir i fullskjerm :)

 

Men som sagt, HVGA hadde ikke vært så dumt på denne.

6970323[/snapback]

Enig.

Jeg ville ønske at denne hadde en VGA skjerm, men skal man tenke realistisk så er det logisk at den har en QVGA skjerm i stedenfor. En VGA skjerm ville ha gjort at den hadde hatt mye mindre batterilevetid, den ville blitt nogså mye dyrere fordi en VGA skjerm på 2,6" er langt fra noe vanlig. Qtek 9000 har VGA skjerm og den skjermen er ganske mye større. Det blitr dyrt å lage en med så små piksler...

Og da måtte det selvfølgelig være mulig å se film i den oppløsningen. Da måtte kanskje deler av maskinvaren oppdateres fordi filmen hadde hakket. Film i VGA oppløsning er ganske krevende ;)

6971641[/snapback]

 

når den kan ta opp film i VGA @ 30fps så kan den nok spille det av og ;)

Lenke til kommentar

N95 har imponerende spesifikasjoner bortsett fra skjermoppløsningen da, men skulle jeg hatt en mobil som har alt ville jeg nok heller ventet på denne:

http://www.amobil.no/nyhet/underholdning/n...olutt_alt/34127

 

Men.... symbian frister ikke i det hele tatt, da må i såfall denne telefonen bli 20 ganger raskere enn de symbiantelefoner som er ute i dag.. De er jo tregere enn hjernekapasiteten til Paris Hilton... :dribble:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men det jeg er urolig for er at den skal bli like slarkete og jævlig som så mange andre flip opp og ned telefoner, tenker på N80,6270,6111 osv. Jeg fikser ikke telefoner som slarker og knirker, dama har en 6111 som knirker så mye at det er irriterende å prate med hu i telefonen! :p

 

Men det er jo sånt man først merker etter å ha hatt den en stund så...

 

 

Til deg som sa at du hadde prøvd den på electroworld, hvordan føltes den!? :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...