Gå til innhold

Jan Werner Danielsen funnet død.


NightKeeper

Anbefalte innlegg

Jeg ble sjokkert når jeg hørte dette.

 

 

Jan Werner sin hovedmålgruppe kan vel ikke ventes å finnes på dette forumet. Han har solgt haugevis av plater, og hver jul som jeg tilbringer hjemme hos min mor blir jeg alltid påminnet om hvor stor han var som vokalist.

 

Til dere som kommer med kritikk over hans musikalske retning. Man tramper og presser vel ikke ned jorden på graven til andre.

 

Hvis noen lurer på hans musikalske ferdigheter som vokalist, lytt på: Queen/Freddy Mercury & Montserrat Caballé noen ganger, og deretter lytt på Jan Werner Danielsen’s opptreden på Beat for Beat v/Ivar Dyrhaug hvor han med all selvfølgelighet synger begge stemmene.

 

RIP. JWD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble sjokkert når jeg hørte dette.

 

 

Jan Werner sin hovedmålgruppe kan vel ikke ventes å finnes på dette forumet. Han har solgt haugevis av plater, og hver jul som jeg tilbringer hjemme hos min mor blir jeg alltid påminnet om hvor stor han var som vokalist.

 

Til dere som kommer med kritikk over hans musikalske retning. Man tramper og presser vel ikke ned jorden på graven til andre.

 

Hvis noen lurer på hans musikalske ferdigheter som vokalist, lytt på: Queen/Freddy Mercury & Montserrat Caballé noen ganger, og deretter lytt på Jan Werner Danielsen’s opptreden på Beat for Beat v/Ivar Dyrhaug hvor han med all selvfølgelighet synger begge stemmene.

 

RIP. JWD

6967797[/snapback]

 

Meget kloke og sanne ord.

Selv hører jeg ikke til den svorne fanskaren hans. Dette utifra musikkpreferanser. Vil ikke hevde at det er å trampe ned jorden til andres grav. Kun snakk om smak og behag. At det er en av norges "største" stemmer som nå har gått bort, hersker det ingen tvil om. Nevnte innslag fra Beat for Beat, samt hans opptreden i Åpen Post, er noe av de mest "gåsehudfremkallende" opplevelser i Nrks historie. At han fremsto som veldig sympatisk bør også nevnes. Beklageligvis for ham, måtte han leve med rykter om eget privatliv, som folk flest ikke hadde noe med.

Lenke til kommentar
Han sang mye kjedelig mamma-musikk, og hadde en fantastisk stemme.

Men den gangen jeg så han på Åpen Post når han sang Dio's Holy Diver med full trøkk, da fikk jeg respekt for mannen. Han sang minst like bra som Dio selv. En sånn stemme passer bedre til metal enn kjipe musikallåter.

 

Jeg fikk en sånn "HVA FAEN!" reaksjon når jeg så nyheten på vg.no rundt 21. Trasig.

6967102[/snapback]

 

Husker den fremføringen fikk jeg bakoversveis av. Enig i metal kommetaren. JWD vare en Oldschool Metal vokalist av rang.

Lenke til kommentar
Han sang mye kjedelig mamma-musikk, og hadde en fantastisk stemme.

Men den gangen jeg så han på Åpen Post når han sang Dio's Holy Diver med full trøkk, da fikk jeg respekt for mannen. Han sang minst like bra som Dio selv. En sånn stemme passer bedre til metal enn kjipe musikallåter.

 

Jeg fikk en sånn "HVA FAEN!" reaksjon når jeg så nyheten på vg.no rundt 21. Trasig.

6967102[/snapback]

 

Husker den fremføringen fikk jeg bakoversveis av. Enig i metal kommetaren. JWD vare en Oldschool Metal vokalist av rang.

6967907[/snapback]

Noen som har den fremføringen på .mp3 eller youtube?

Lenke til kommentar
For å spore av litt. Hva tror folk er dødsårsaken? Jeg vil anta at det er narkotikarelatert.

6967895[/snapback]

 

Det er helt irrelevant. Og helt fånyttes å spekulere i. Det kommer du heller aldri til å få vite med mindre du er patologen som skal utføre obduksjonen.

6967930[/snapback]

Jeg er enig, vi bør vente til det eventuelt kommer i avisen.

Lenke til kommentar
Han sang mye kjedelig mamma-musikk, og hadde en fantastisk stemme.

Men den gangen jeg så han på Åpen Post når han sang Dio's Holy Diver med full trøkk, da fikk jeg respekt for mannen. Han sang minst like bra som Dio selv. En sånn stemme passer bedre til metal enn kjipe musikallåter.

 

Jeg fikk en sånn "HVA FAEN!" reaksjon når jeg så nyheten på vg.no rundt 21. Trasig.

6967102[/snapback]

 

Husker den fremføringen fikk jeg bakoversveis av. Enig i metal kommetaren. JWD vare en Oldschool Metal vokalist av rang.

6967907[/snapback]

Noen som har den fremføringen på .mp3 eller youtube?

6967926[/snapback]

 

Jeg VET jeg har den et sted. Men på hvilken HDD og hvor? Finner jeg den skal jeg laste den opp her.

Lenke til kommentar

Sjukt da, jeg blir 30 i november..

 

Som man leter, så finner mann. Her er det udødelige utdraget fra Lille Lørdag med husbandet Gass og Jan-Werner

 

mms://straum.nrk.no/AlltidMoro/AAPArkiv300/Gaz_og_Jan_Werner_gjor_Dio_300_WM_20011220_144515.wmv

 

Trist at han skulle dø før Dio. Men de møtes sikkert etterhvert. Ikke verdens beste lydkvalitet, men men. Han sa selv han skulle ønske han fikk gjøre en plate i den genren.

Ser ut som "alle" husker den opptredenen der.

 

Fy svarte hør på den siste tonen, han kunne holdt på til neste dag tror jeg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...