Gå til innhold

Fotokonkurransen 2.0. Runde 2 - Stillhet


Tdale

Anbefalte innlegg

Temaet denne gangen er: Stillhet

 

Du finner bildene Her

 

Det begynner å bli vanskelig å finn gode tema, men jeg håper dette kan fungere.

 

Bildene skal fremdeles være tatt senest i løpet av søndagen, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag 20.00! Det er også verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Arrangøren av konkurransen har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning.

 

Bildene i denne runden må altså være tatt senest søndag 1. oktober 23.59, mens fristen for å levere bidrag er mandag 2. oktober 20.00. Alle vil få en bekreftelse pr PM eller epost. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

 

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut i med poll for avstemming.

 

Reglene for konkurransen:

1. Du må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

11. Vinnerbildet fra hver runde kan uten videre bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Ytterligere informasjon om konkurransen

 

Konkurransen avsluttes torsdag 5. oktober, kl 21.

 

Bildene sendes til meg som PM, alternativt på epost til: Meg

 

NB: Husk å oppgi bildets tittel, samt ditt nick på forumet.

 

Tidligere konkurranser:

1. Runde: Forfall- Bildene

 

Etter første runde så ser lista slik ut:

1. Tdale - 4 poeng

2. magneska - 2 poeng

3. Fribbern - 1 poeng

Endret av Tdale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det begynner å bli vanskelig å finn gode tema, men jeg håper dette kan fungere.

6961705[/snapback]

Må vel ikke på liv og død finne på nye kategorier. Siden vi har startet på ny runde kan vi resirkulere temaer fra forrige runde (hvis man ikke har en ny god ide da :) )

Noen kategorier er jo også mer naturlige å ta enn andre. Dumt å ikke benytte seg av dem bare pga. at de allerede er "brukt".

 

 

Fra fotokonkurransens første runde:

Arkitektur - Vann - Bevegelse - Musikk - Humor - Natur - Kveldslyset - Tid - Dyr - Ordtak - Motsetninger - Mat - Reklame

 

Noen nye ideer (sakset fra kategoriene til foto.no):

Abstrakt - Barn - Bil/Motor/Kjøretøy - Gatefotografi - Industri - Landskap - Makro/Micro - Manipulasjon (?) - Mennesker - Nattbilder - Sport/Action - Stilleben

Lenke til kommentar

Enig i at man godt kan bruke noen av de allerede brukte temaene.

 

Jeg har og vært inne på tema som omhandler mennesker, men har ikke gjort det, fordi jeg har tenkt at det kanskje kan være vanskelig for en del å finne modeller som vil ha bildet sitt på nett.

 

Har allerede fått et bildet, så stillhet-oppgaven kan ikke være helt umulig, selv om det jo går an å tolke den på mange måter, både originalt og mer tradisjonelt.

 

Tommy

Lenke til kommentar
Har allerede fått et bildet, så stillhet-oppgaven kan ikke være helt umulig, selv om det jo går an å tolke den på mange måter, både originalt og mer tradisjonelt.

6971174[/snapback]

Har vært vanskelig å tolke stillhet her i dag. Vind, tungt regnvær og høylytt tordenvær.

Har en nødløsning som jeg skal prøve meg på hvis ikke de ideene jeg har blir noe av :)

Lenke til kommentar

Man har ingen ting å tape på å sende inn. Det er bare innsenderne av de tre bildene med flest stemmer som blir offentliggjort. Og du skal ikke være så sikker på at bildene ikke får mange stemmer, selv om du ikke er så fornøyd. Det har flere ganger vist seg at folk har sendt inn bilder de ikke er så fornøyde med, og så har de blitt blant de beste.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Det har kommet inn 13 bidrag nå! Slett ikke dårlig. Mange av dem var veldig gode og, synes jeg.

 

Jeg tok en runde for 5 min siden, og sendte bekreftelse til de jeg har fått. Hvis noen har sendt bilde uten å få bekreftelse, så må dere si i fra. Det er jo enda en del timer igjen til fristen for innsendelse går ut.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...