Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen skrur seg av uten grunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei og velkommmen til forumet!

 

Det vil være til stor hjelp om du kan være så vennlig og liste opp all maskinvare. (og så kan du legge den til i profilen din under "min maskinvare", så slipper du å gjøre det igjen. ;) )

 

Er det en ny pc?

 

Sjekk temperatur på cpu og skjermkort. Sjekk for støv i vifter. Sjekk at cpu-kjøler sitter godt og er riktig tilkoblet.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei og velkommmen til forumet!

 

Det vil være til stor hjelp om du kan være så vennlig og liste opp all maskinvare. (og så kan du legge den til i profilen din under "min maskinvare", så slipper du å gjøre det igjen. ;) )

 

Er det en ny pc?

 

Sjekk temperatur på cpu og skjermkort. Sjekk for støv i vifter. Sjekk at cpu-kjøler sitter godt og er riktig tilkoblet.

 

Hilsen,

efikkan.

6946717[/snapback]

 

Den ble kjøpt rundt slutten av februar i år - *Link* bare at den jeg har har 80gb samsung spinpoint, ikke 250Gb (Det er min lillesøster sin pc og som alle vet er jenter ikke tolmodie så hadde vært fint med svar fort.. :yes: )

Lenke til kommentar
Om du har lydkort,kan du prøve å starte uten?Eh..30 sek..du skulle jo ha vært i windows..

Feilmeldinger?

Når i post restartern seg?

6953435[/snapback]

Lydkort er integrert i hovedkortet..

 

Og hvis jeg skrur på pc'n og bare lar den gå uten å gjøre noe så holder den seg på men om jeg begynner et program o.l. så skrur den seg bare av.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Om du har lydkort,kan du prøve å starte uten?Eh..30 sek..du skulle jo ha vært i windows..

Feilmeldinger?

Når i post restartern seg?

6953435[/snapback]

Lydkort er integrert i hovedkortet..

 

Og hvis jeg skrur på pc'n og bare lar den gå uten å gjøre noe så holder den seg på men om jeg begynner et program o.l. så skrur den seg bare av.. :dontgetit:

6953466[/snapback]

Så du kommer inn i Windows?

 

Har du forsøkt sikkermodus eller gjenoppretting av systeminnstillinger?

 

Hvis det ikke hjelper så forsøk reparasjon eller ny installasjon av Windows.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Noe blir for varmt, får for lite/feil spenning eller du har virus el. er det som slår meg først.

 

Åpne kabinettet og sjekk at viftene sviver og ikke er fulle av støv. Sjekk også kjøleribbene for støv.

 

Prøv å dra ut alt av kabler og sett inn igjen. Flytt på minnebrikker og kort. Evt. prøv en reinstallasjon av windows.

Lenke til kommentar
Den pc'n har aldri vært på internet... så tror ikke virus er problemet

 

Kommer inn i BOIS, der er den ultimat å restarte seg, kommer inn på to ting og poff.. power off.. :hrm:

6961332[/snapback]

 

Basert på det du sier her, så høres det sannsynlig ut for meg at prosessoren blir for varm. I BIOS skjer dette veldig fort fordi pcen da drar omtrent like mye effekt som den ville gjort om den brukte 100% cpu i Windows. Hovedkortet registrerer dette og slår av pcen. Det kan også hende at terskelen for at pcen skal slå seg av er veldig lav, eller at sensoren måler feil. Du bør uansett absolutt sjekke ut dette hvis du ikke har gjort det:

 

Sjekk temperatur på cpu og skjermkort. Sjekk for støv i vifter. Sjekk at cpu-kjøler sitter godt og er riktig tilkoblet.

6946717[/snapback]

Lenke til kommentar
Den pc'n har aldri vært på internet... så tror ikke virus er problemet

 

Kommer inn i BOIS, der er den ultimat å restarte seg, kommer inn på to ting og poff.. power off.. :hrm:

6961332[/snapback]

 

Basert på det du sier her, så høres det sannsynlig ut for meg at prosessoren blir for varm. I BIOS skjer dette veldig fort fordi pcen da drar omtrent like mye effekt som den ville gjort om den brukte 100% cpu i Windows. Hovedkortet registrerer dette og slår av pcen. Det kan også hende at terskelen for at pcen skal slå seg av er veldig lav, eller at sensoren måler feil. Du bør uansett absolutt sjekke ut dette hvis du ikke har gjort det:

 

Sjekk temperatur på cpu og skjermkort. Sjekk for støv i vifter. Sjekk at cpu-kjøler sitter godt og er riktig tilkoblet.

6946717[/snapback]

6961515[/snapback]

ok, har du noen ideer til ossen jeg kan få sjekket det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...