Gå til innhold

Dårlig gjort komplett..


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bestillte meg et nytt kabinett her om dagen fra komplett.

Da jeg bestillte den (oppkrav) kostet den 849,-. Men de satt ned prisen til 398,- dagen etter jeg hadde bestillt.

Jeg måtte jo da betale 849,- når den kom i posten.

 

Spørsmålet mitt er egentlig om det er noe jeg kan gjøre med dette?

 

Jeg er litt skuffet over komplett, jeg synes det virker som en utspekulert måte å tjene penger på.

Jeg har vært en flittig bruker av komplett, og kommer også til å fortsette med det men jeg må si dette var "dårlig gjort".

 

MVH

 

espsta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg bestillte meg et nytt kabinett her om dagen fra komplett.

Da jeg bestillte den (oppkrav) kostet den 849,-. Men de satt ned prisen til 398,- dagen etter jeg hadde bestillt.

Jeg måtte jo da betale 849,- når den kom i posten.

 

Spørsmålet mitt er egentlig om det er noe jeg kan gjøre med dette?

 

Jeg er litt skuffet over komplett, jeg synes det virker som en utspekulert måte å tjene penger på.

Jeg har vært en flittig bruker av komplett, og kommer også til å fortsette med det men jeg må si dette var "dårlig gjort".

 

MVH

 

espsta

6929294[/snapback]

 

Synes ikke dette var "dårlig gjort" av komplett, de hadde nok satt ned prisen uansett om du hadde bestillt den eller ikke. Og du har ikke krav på å få den til den nye prisen. Men om du sender de en mail i en hyggelig tone og spør pent om du kan få den til den nye prisen så skal du ikke se bort ifra at du får et positivt svar.

Lenke til kommentar
Jeg bestillte meg et nytt kabinett her om dagen fra komplett.

Da jeg bestillte den (oppkrav) kostet den 849,-. Men de satt ned prisen til 398,- dagen etter jeg hadde bestillt.

6929294[/snapback]

Var nedsatte prisen på uketilbud eller superweekend? Ettersom disse tilbudene ofte blir satt sammen på grunn av spesialtibud fra importør - vet heller ikke Komplett om hva som kommer på tilbud i forkant. Hvis den lavere prisen skyldes generell prisnedsettelse har Komplett betalt full pris på varen du bestilte og får ikke lavere pris før importør kan levere nyere billigere varer. Uansett. Dette er ikke "dålig gjort av Komplett".

Lenke til kommentar

Dårlig gjort nei, kjedelig for deg JA..

 

Men nå er jeg serøst lei av å se all denne sytinga mot butikkene, skjønner dere virkelig ikke at det finnes noe som heter tilbud og ikke minst pris justeringer på produkter..??

 

Skjerpings... handle heller i fysisk i butikk hvis dette er så vanskelig å skjønne

:hrm:

Lenke til kommentar
Dette er sånt som skjer hele tiden. Har du prøvd å kontakte Komplett om det? Jeg tviler på at det hjelper, men det er faktisk noen butikker som opererer med slik "prisgaranti" har jeg hørt.

6929351[/snapback]

 

Hei igjen, takk for alle svar.

 

Jeg har ikke kontaktet komplett om saken, og jeg er også ganske sikker på, som Wildbill sier, at jeg ville fått et positivt svar fra komplett dersom jeg sender en mail. Kundeservicen hos komplett har jeg bare gode erfaringer med.

 

 

Mange vil nok betegne dette som peanuts men alikevel sitter man der og føler seg litt "snytt" om jeg får si det slik.

Lenke til kommentar
Dette er sånt som skjer hele tiden. Har du Mange vil nok betegne dette som peanuts men alikevel sitter man der og føler seg litt "snytt" om jeg får si det slik.

6929471[/snapback]

Du har ingen grunn til å føle deg snytt. Du har fått den varen du bestilte til den prisen du var fornøyd da du bestilte. At prisen endres etterpå (kan gå begge veier) er noe helt annet.

Men kan du svare på om den nedsatte prisen var et uketilbud eller et superweekendtilbud?

Lenke til kommentar
Dette er sånt som skjer hele tiden. Har du Mange vil nok betegne dette som peanuts men alikevel sitter man der og føler seg litt "snytt" om jeg får si det slik.

6929471[/snapback]

Du har ingen grunn til å føle deg snytt. Du har fått den varen du bestilte til den prisen du var fornøyd da du bestilte. At prisen endres etterpå (kan gå begge veier) er noe helt annet.

 

Men kan du svare på om den nedsatte prisen var et uketilbud eller et superweekendtilbud?

6929550[/snapback]

 

Nei dette dreier seg, så vidt jeg kan se, ikke om noe kortvarig tilbud av noe slag.

Det var bare ved en tilfeldighet at jeg var innom ordrehistorikken og la merke til dette. (Dato ny: 2006-09-16; Pris ny: 849.00; Prisdiff: 53.12% Enh.Pris 398.00)

 

MVH

 

Espen

Lenke til kommentar

Satte meg ned og bestilte minne til pcen min tidlig en mandag morgen.Dette var på Netshop.Så ser jeg at den er på ukens tilbud noen timer senere.Da var prisen satt ned ca 300 kroner.

 

Jeg sendte en mail til dem i en hyggelig tone,med forespørsel om jeg kunne få minnet til tilbudspris.Gikk vel 15 min så fikk jeg svar at det er helt i orden.Dette var altså Netshop :thumbup:

 

Som det blir nevnt før,send dem en mail,og det verste som kan skje er et nei.De er også fullstendig klar over din mulighet til angrefrist,så de vil vel ikke tape noe på å være "greie".

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Jeg har ikke kontaktet komplett om saken, og jeg er også ganske sikker på, som Wildbill sier, at jeg ville fått et positivt svar fra komplett dersom jeg sender en mail. Kundeservicen hos komplett har jeg bare gode erfaringer med.

6929471[/snapback]

Da er det jo flott at du er så 'snill' mot Komplett at du starter en tråd med en tittel som gir et dårlig inntrykk av Komplett...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke kontaktet komplett om saken, og jeg er også ganske sikker på, som Wildbill sier, at jeg ville fått et positivt svar fra komplett dersom jeg sender en mail. Kundeservicen hos komplett har jeg bare gode erfaringer med.

6929471[/snapback]

Da er det jo flott at du er så 'snill' mot Komplett at du starter en tråd med en tittel som gir et dårlig inntrykk av Komplett...

6929733[/snapback]

 

Det er noen som åpenbart tror jeg startet denne tråden for å hetse komplett, noe som ikke var meningen i det hele tatt. Derfor prøver jeg også å framheve ting som er positivt i samme tråden. Spørsmålet var mitt var ganske enkelt..

Hvorvidt tittelen egnet seg får vi heller ta i en annen debatt.. Hvis jeg ville skape dårlig intrykk av komplett kunne jeg dristet meg til et langt mer hissig tittelnavn.

Lenke til kommentar

Det er dessverre bare slikt som skjer, ene dagen fikk jeg en harddisk til 595.- neste dag var den satt opp til 695.-. Og så var jeg jo klar over at prisen på AMD prossessorer ville gå ned dramatisk i løpet av de neste 2 ukene, men jeg ville gjerne ha prosessoren mens de fortsatt var på lager. Så jeg betalte full pris, dagen etter (sukk) var den satt ned med nesten det halve.

 

Dette er en del av gamet, man kan være heldig og også uheldig. Men det er ikke Komplett sin skyld. Det er prissystemet som er lagt opp slik. Det ville blitt kaos hvis alle kundene kommer løpende og vil ha en slik dagen derpå rabatt, tror jeg ...;)

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Vanlig pris på dette kabinettet er 849kr, men satt ned til 398kr på "Super Weekend" tilbudet til komplett hver helg. Du bestilte før tilbudet, altså du er ikke blitt lurt. I morgen er prisen oppe på 849kr igjen.

 

~ Medion

6933047[/snapback]

 

Takk skal du ha, det var godt å vite.

Et flott kabinett var det uansett ! :)

 

MVH

Espsta

Lenke til kommentar
Vanlig pris på dette kabinettet er 849kr, men satt ned til 398kr på "Super Weekend" tilbudet til komplett hver helg. Du bestilte før tilbudet, altså du er ikke blitt lurt. I morgen er prisen oppe på 849kr igjen.

 

~ Medion

6933047[/snapback]

Enig !

Mange vil nok betegne dette som peanuts men alikevel sitter man der og føler seg litt "snytt" om jeg får si det slik.

Snytt ?! Komplett vet da ikke hva folk har lyst å bestille. Det er bare din egen feil og du prøver bare å skyve det over til komplett.

Lenke til kommentar

"Utspekulert måte å tjene penger på"? Tror du Komplett har et kontor fullt av synske ansatte? "Hei, vent litt med å sette ned prisen på den varen, Espsta skal til å bestille den til fullpris!"

 

Det vil alltid være noen som kunne spart penger hvis de hadde kjøpt varen et par dager senere, men tilbud og prisforandringer er og blir et viktig element i markedsføringen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...