Gå til innhold

Kan Ingen hjelpe meg med min AMD Athlon 1900+????


Joakim87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.) Hent bios til DET hovedkortet (viktig med riktig bios-- og les instruksjonene på MSI sine sider)

 

1.a) Lag oppstartsdiskett.

 

2.) Last ned Bios oppdatering, pakk ut legg på diskett

 

3.) Start opp pc med diskett

 

4.) Følg instruksjonene fra MSI web (VIKTIG!!!)

 

Høres kanskje litt vanskelig for første gang, men er egentlig ikke så ille, bare følg instruksjoner. Vil tippe flere har hatt det problemet hvis det er et Bios problem.. så det er sansynlig det er laget en fix for det. Lykke til hva nå en du velger! :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Nicroman på 2002-10-31 19:10 ]

Lenke til kommentar

har hatt samme problemet med mitt

MSI 745 ULTRA

JEG KLIKKER. det kommer veldig ofte. da kommer det en blå skjerm med hvit skrift. dette er utrolig kjedelig ettersom om jeg må restarte maskinen og alt jeg holdt på med ble restarta.

Tips???

Mvh

Jensemann

 

MSI 745 Ultra

Gforce4 ti4200 64mb

amd xp 1700

256mb ddr ram

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med en XP1600 og et MSI hovedkort.. Ville ikke gi mer enn 1050MHz, og frustrasjonen økte.

 

Fant til slutt en bitte-liten jumper på hovedkortet som skulle settes i forhold til om jeg hadde en duron eller en athlon prosessor.

 

Sjekk nøye etter jumpere på kortet!

 

mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Hvilken Bios-versjon har du. Jeg hadde minneproblemer på et gammelt sis735. Da kunne jeg ikke kjøre 133ram/100fsb. Måtte faktisk oppgradere til en betabios(!) får å få det til å fungere. Prøvde først en og fikk svarteste skjermen i universet. Med klamme hender prøvde jeg å resette bios'en og det gikk! Like tøff prøvde jeg igjen med en annen betabios og denne gangen gikk det. Stor takk til PCmax som solgte meg kortet. De tok ansvaret, siden kortet åpenbart ikke fungerte riktig. Hadde aldri i verden turt å flashe med beta software ellers.

 

[ Denne Melding var redigert av: 2roll på 2002-11-01 09:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 19:41, skrev Rusmusa:

Helt jumperfritt?

Bildet av HK viser i alle fall 3 jumpere, en for CMOS pluss 2 til. Har ikke giddet å lese hva de er til, men det har du vel sjekket?


Har du stor nok strømmforsyning?


Prøv å få testet med en annen minnebrikke!



 

jeg har en 300w strømmforsyning ja jeg har skjekket de andre jumperene på hovedkortet.... de er ikke til og still på fbs'en

 

jeg har desverre ingen mulighet yil og få testet en annen ram brikke.. .. :-[

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet med mitt MSI KT4 Ultra og XP2000. Jeg fikk kun ut 1.250Ghz fra prossesoren.

Det jeg gjorde var rett og slett å gå inn i Biosen under "Frequency/Voltage Control" og stille opp FSB hastigheten (CPU Front Side Bus clock frequency). Den stod på 100, og jeg satte den opp på 133. Da fikk jeg 1.665Ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...