Gå til innhold

Kan Ingen hjelpe meg med min AMD Athlon 1900+????


Joakim87

Anbefalte innlegg

Hei igjen har hatt saken oppe mage ganger nå men prøver en gang til.....

 

for en liten stund siden (eller en god stund siden)

kjøpe jeg ny pc:

 

AMD Athlon 1900+

MSI 745 hovedkort(SiS)

512DDr ram

IBM 80gb Harddisk

Geforce 3 TI 500

m.m

Men min prossesord yter bar 1200Mhz.

Hvovedkoret er såkkalt "Jumperfri" Altså jeg får ikke stillt FBS'en på hovedkortet. FBS i bios står på 100MHz(Jaja jeg vet at den skal stå på 133) Når jeg stiller den til 133Mhz starter pc'en opp og alt ser ut til og gå bra, MEN så tar det 10min så kommer en feilmelding(blåskjerm med skriften.... Windows er redd for og skade seg selv bla bla bla vis dette er første gang denne feilen kommer opp prøv og restart pc'en....) jeg restarter og det tar ca 2min så kommer skjermen igjen jeg restarter igjen og da står FBS'en på 100mhz... DET GÅR IKKE..... jeg har også prøvd og stille CPU ratio til 12x(defult er AUTO) men det hjelper ikke skjer akkuratt det samme!!!!!!

vet ikke hva jeg skal gjøre.....

 

Kan noen hjelpe meg?????

 

PS: jeg har lest manualen 100 ganger men det står ikke noe som hjelper meg.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en xp1700 og jeg hadde samme problem som det du har... Je hadde sdram, så jeg oppgraderte til ddr og da funket den fint..

 

Det vil si, om det hjelper deg noe, prøv med en annen minnebrikke... Mitt problem var kanskje noe annet i og med at jeg hadde sdram.. men men...

 

Det er selvsagt en bug i hovedkortet ditt, så du kan jo flashe den eller prøve mitt forslag...

 

lykke til..

Lenke til kommentar

Det her står i readme filen til biosen:

 

WARNING!!!!!

DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!

DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!!

DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!!

 

Altså systemet funker jo fint bortsett fra at prossesoren yter bare 1200mhz...

Og jeg har ikke peiling på hvordan man instalerer(flasher eller hva det nå heter)biosen på nytt..!!!

Lenke til kommentar

Prosessoren din skal være støtta av kortet fom første biosversjon. Så en oppgradering er strengt tatt ikke nødvendig. Men det ligger oppskrift på hjemmesiden til MSI.

 

Litt snål sak det der med prosessoren. MSI-kort er jo totalt automagiske når det gjelder maskinvare.

Du har sjekka at du ikke har fått en Duron-prosessor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...