Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag: Opprydding av kategorien "Nettverk".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser gjerne at det blir lit oppdeling i denne delen av forumet ja. Er jeg ikke innom på en dag eller to er det plutselig et par sider med poster å lese tilbake i.

 

I tillegg til de underkategoriene pingla foreslår kunne jeg også tengt meg en egen for hjelp med åpning av porter, brannmurer, nat osv. Da mange poster går på nettopp dette.

Lenke til kommentar
hvorfor i all verden skal man ha en egen hjemmenettverkskategori? Nettverkskategorien på hw.no forumet ER jo det. På hwb.no derimot....

8794110[/snapback]

 

Dette er jeg enig i, hvis man skal dele opp alt i fine underforum så kan man lage mer kaos enn orden.

Lenke til kommentar

Ett forslag til kategorier kan da være følgende:

Nettverk

  |---Hjemmenettverk (og evnt. også LAN-party)

  |      Trådløst og kablet

  |---Bredbånd og andre internett-tilkoblinger

  |      Tar for seg problemer, åpning av porter, tilkobling og teknologi på generelt basis

  |---Online/nett-tjenester (snarvei)

          Tar for seg problemer med tilkoblinger til MSN, bruk av ulike online-tjenester, etc.

8793431[/snapback]

 

Dette er bra, men jeg mener det bør være en kategori for dem som lager små lan også. Det er veldig mye en lurer på da, brannmurer, rutere, switcher. Åpning av porter, valg av kabel og hvordan du bør lage den for at den skal fungere best mulig. etc etc.

Lenke til kommentar
Luk ut det operativsystemspesifikke som f.eks driverproblemer og programvare som kun funker på en plattform. Jeg interesserer meg for nettverk, ikke om driverproblemer med Vista og Intel 2200BG.

8798902[/snapback]

 

Det har faktisk ikke noe med nettverk å gjøre, mer med at programvare ikke fungerer.

 

Nettverk er fra "Den store linja som heter internet" og ut av nettverkskortet i PC'n din.

Alt mellom kabel, rutere, switch, plugger, bokser etc har med Nettverk å gjøre.

 

Hva med dette forslaget:

 

1: Hjemmenettverk

-Valg av utstyr i forhold til avstander

-Valg av kabler i forhold til avstander

-Problemer av oppsetting av internett, får ikke tilgang til ruter etc

 

2: LAN

-Valg av utstyr og mengde til LAN, og i prisklasse

-Hva slags porter bør en åpne/stenge

-Valg av fildelingstjenester, overvåkning, sikkerhet.

 

3:Generelt nettverk

- Demping på kabel (logaritimiske beregninger :love: )

- Valg av Fiber/Kobber

- Nye produkter

- Nettverk i Linux

 

 

Dette er ren 2 min brainstorming, og etter min erfaring så pleier en å samles i team og stryke 90% av forslagene. Hva sier dere om dette?

Lenke til kommentar

Da er det i hvert fall lagt til to snarveier ("Nett-tjenester" og "LAN-parties"). Så vil vi opprette et par kategorier for å kanalisere det litt bedre, så fort vi blir enige om hvilken alternativer som er best :)

 

Dere får takke Pingla og Jankee for at de er engasjerte og pusher på her, slik at ting blir gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...