Krisss Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Har fra før en Netopia 3351. Posten kom en dag på døra og leverte et nytt adslmodem, nå Speedtouch 546i v6. Hvorfor det?? Jeg har ikke bestilt nytt abonnement (har i dag Free, ikke adsl2), heller ikke klaga noe spesielt over lav hastighet. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Fordi NGT ikke aner hva de driver med De sendte meg to (!) modem, til tross for at jeg allerede hadde møtt opp personlig og hentet et. Nå har jeg altså tre, mens NGT kun har registrert at jeg har ett... Lenke til kommentar
texaco Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Kan være mange grunner: -omlegging til ny sentral -ombygging av sentral -utfasing av netopia 3351. Er forresten et sant helvete å confe 546i v6 til å NAT'e port 80.. Grrrr Lenke til kommentar
melsom Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Behold netopiaen din du.. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Kanskje de har oppgradert deg til ADSL2+ gratis :!: Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 De gjor det samme her. Hater de for det! Har hatt så forbanna masse problemer med den ruteren. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Hvis NGT hadde pakket på meg en ny router (speedtuch), så hadde jeg sendt den rett tilbake og beholdt min gode Netopia. Hvis de tar seg betalt for å sende den til deg, så KLAG. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Vel, kan bli problemer med å beholde det gamle modemet. Vist NGT flytter deg over på en annen posisjon siden de holder på å fase ut eller bytte ut gamelt utstyr kan du risikere å bli uten nett vist du ikke bytter modem. Har også plager med det nye modemet fra speedtuch. Skjønner ikke hva NGT gjør med disse! Funker finfint hos telenor med 546 modem, men NGT sitt 585i er håpløst! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Jeg regner med at jeg har den siste speedtouchen, fikk nettopp ADSL2+ fra NGT, har ingen problemer med denne routeren, jeg liker den faktisk veldig godt. Skulle ønske jeg kunne droppe den og begynne å bruke noe linksys-utstyr i steden, men det er bare smak og behag. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Vel, kan bli problemer med å beholde det gamle modemet. Vist NGT flytter deg over på en annen posisjon siden de holder på å fase ut eller bytte ut gamelt utstyr kan du risikere å bli uten nett vist du ikke bytter modem. Har også plager med det nye modemet fra speedtuch. Skjønner ikke hva NGT gjør med disse! Funker finfint hos telenor med 546 modem, men NGT sitt 585i er håpløst! 6913836[/snapback] Hvilke problemer har du med 585i ? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Hvilke problemer har du med 585i ? 6914281[/snapback] Har hatt problemer med å sette serveren i DMZ, og problemer med åpning av pårt 80, 22 og 25. Kan være jeg som er dum, men hadde også problemer med å legge innloggingspassord på denne også. (Klarte å låse meg selv ute fra admin kontoen når jeg prøvde å lage en brukerkonto.......) Eller så låser den seg lit til tid til annen, men virker som om den har gått av seg dette problemet. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 ok, jeg har hatt så mye problemer med denne nå.. ngt skulle sende en ny en.. men får sikkert samme skjiten... lurer på om jeg skal bytte isp.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Jeg har god erfaring med å bridge routermodem og bruke Linksysrouter etter. Bruker bare en crappy Billion 5102s i bridge foran routeren min. Dette fungerer helt utmerket og gir stabil 18Mbit ut under belastning. Da slipper man noe slags 'filter' på porter og tjenester fra routermodem med NGT-firmware. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Kan være mange grunner: -omlegging til ny sentral -ombygging av sentral -utfasing av netopia 3351. Er forresten et sant helvete å confe 546i v6 til å NAT'e port 80.. Grrrr 6908150[/snapback] Gå til www.speedtouch.nl, så legger du in fimware verson 6.x.x.x, da får du portet port 80 å det fungerer ikke no problem Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Noen som vet 100% sikkert at NGT utfaser Netopia 3551? Eller er det bare gjetting? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Kan være mange grunner: -omlegging til ny sentral -ombygging av sentral -utfasing av netopia 3351. Er forresten et sant helvete å confe 546i v6 til å NAT'e port 80.. Grrrr 6908150[/snapback] Gå til www.speedtouch.nl, så legger du in fimware verson 6.x.x.x, da får du portet port 80 å det fungerer ikke no problem 6914832[/snapback] Funker det fint å skifte firmware 585i også? Skulle gjerne fått meg en versjon som ikke er full av bug og NGT dritt. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 Dette er ren gjetting, men tipper NGT oppgraderer sentralen din med nytt utstyr, og i den forbindelse faser de ut PPPoA. Vet ikke om 3351 routeren til NGT kan settes opp med pppoe, men 4542 kan man med litt manuell knoting, få til å spille med pppoe. Siden det ikke ligger noe automatikk i dette, og at de trolig vil ha kundebasen sin over på ADSL2+ kompatibelt utstyr, tipper jeg de forsøker å fjerne så mye gammelt utstyr fra markedet som mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå