Bromlexl Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Dette er noe som irriterer meg med en heller bra sammensveist konsoll. Å det er at de fleste bra spillene jeg har sliter litt med frameraten. For å nevne et par: Oblivion (Big time) Saints Row (meget levelig men alt fra smooth) NFS: Most Wanted (heller dårlig) Å nå så jeg gameplayvideo av Tiger Woods 07 og det så ut til å ha litt framerateissues. Samme er det vel med det vi så av Gears of war på E3 i år. Nå er jo et av hovedpoengene med konsoll å ha spill som kjører smooth og det er bare å putte disken inni og man er igang. Som burnout. Som ser meget bra ut og kjører med 60fps. Å jeg er ikke veldig kresen. Jeg klarer meg godt med 30 som i PGR. Men dette er virkelig noe som gjør at mine venner blir mindre imponert av 360. Å som jeg synes er litt irriterende siden jeg har HDTV og alt klart for en virkelig bra spillopplevelse. Noe som det ofte er på konsollen. Det er bare at det tar vekk det lille ekstra. Å det er litt kjipt. Så hvorfor har det seg slik at det ikke går så glatt som man skal forvente av en konsoll? (og ikke ta opp PS3 eller PS2 og hvordan de hakker osv. Det er ikke det jeg spør om, jeg lurer på hvorfor 360 sliter med frames)
SvennAndre Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Mulig at det fordi den er såppas fresh i gamet, og utviklerne har problemer med å optimalisere kodinga så det går helt flytende.. Ser det på reklamen på for saints row som går på mtv, at det er ikke helt god flyt.
KayAU Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Det kan nok vere fordi utviklarane ikkje har blitt so flinke til å optimalisere enno...og kanskje prioriterar dei at ting skal sjå fint ut på skjermskot framfor at det skal vere glatt. Sjølv foretrekk eg solid billedrate og litt enklare grafikk, framfor effekt-o-rama og hakking. Kay
TCi Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Som folk nevner her er det pga. den nye platformen. I brunn og grunn utviklere har lite erfaring med flerkjernet miljø. Tror det fleste andre generasjons-spill vil bli bedre her. Det er sant at 360 plages en del. Kanskje mer enn noen annen konsoll til nå. Uansett vil dette etterhvert bli et mindre problem når utviklere lærer seg optimaliseringer.
Mazeking Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg er helt enig med trådstarter her om at utviklerne bør satse på bra framrate og heller gjøre grafikken et hakk enklere. Grafikken legger man VELDIG merke til med en gang man starter et spill, men etter lang tids spilling er det ikke så farlig om grafikken er 20% enklere men går smooth som faen. Dette gjelder sef alle konsoller. Vi vil nok se at noen softwarehus satser på smoothe spill mens noen satser på bling bling. Bilspill må etter min mening har smooth grafikk framfor alt for mye fancy-pancy som går på bekostning av framrate.
arnizzz Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Jeg er helt enig med trådstarter her om at utviklerne bør satse på bra framrate og heller gjøre grafikken et hakk enklere. Grafikken legger man VELDIG merke til med en gang man starter et spill, men etter lang tids spilling er det ikke så farlig om grafikken er 20% enklere men går smooth som faen. Dette gjelder sef alle konsoller. Vi vil nok se at noen softwarehus satser på smoothe spill mens noen satser på bling bling. Bilspill må etter min mening har smooth grafikk framfor alt for mye fancy-pancy som går på bekostning av framrate. 6898676[/snapback] Problemet er at jo at bling bling selger spill.
_norse_ Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 (endret) Det er helt klart et problem med spillutviklerne og ikke selve maskinvaren. Krevende spill som Lost Planet og Dead Rising går jo meget bra. Begge disse er jo fra Capcom så de har tydeligvis forstått hvordan man skal utnytte maskinvaren bedre enn mange andre. Problemet er nok at mange spillprogramere fortsatt sliter med å ta nytte av flere enn 1 kjerne. I tillegg har vel mange av de spillene som har kommet så langt startet sitt liv enten som PC eller Xbox spill. PS3 vil nok ikke slite like mye med dette i starten da spesifikasjonene har vært klare en lengre periode enn det X360 sine var ettersom PS3 opprinnelig var ment til å komme ut i vår. Endret 20. september 2006 av espent
-iL- Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Kanskje det har noe med at vi nå har HDTV og da kommer svakhetene sterkere frem?
BlastyTrasty Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Eg trur det er fordi at CELL er betre.
TCi Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Kanskje det har noe med at vi nå har HDTV og da kommer svakhetene sterkere frem? 6898851[/snapback] Skal ikke se bort i fra det. Men tror det meste ligger i lite erfaring innen flerkjerneprogrammering. Eg trur det er fordi at CELL er betre. 6898935[/snapback] :!:
Wattengård Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Har vel vært rykter om at dette skjer fordi dagens spill med dagens teksturstørrelser etc ikke kan leses kjapt nok fra et DVD medium. Dvs at det er dvd-romen som er flaskehalsen i dagens konsoller. Men nå som endel aktører begynner å komme med 64GB flash så kan det vel være at man går tilbake til cartridger (bra norsk ord for cartridge, utenom kassett) på konsoller. Siden man da slipper søketid og kan fortsatt få relativt greie overføringshastigheter. Vil tro de er vanskeligere å piratkopiere også. -C-
ShredLord Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Det har vel samanheng med fleire ting. Dagens spel er jo mykje betre på frame-rate enn heilt i byrjinga, t.d. Quake 4 var ein katastrofe. Men dei burde verkeleg byrje å få skikk på det no. Sannsynlegvis (kontroversielt, eg veit det) så har det noko med hardwaren å gjere og.
Bromlexl Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Jeg mener jo ikke at Xbox 360 er en dårlig maskin som ikke kan kjøre spillene flytene fordi den ikke er god nok. At det ikke er mulig. Det er jo bare bullshit. Det ligger jo i de som lager spillene. Å jeg tror det vil at det skal se best ut for det er det de tror vi vil ha på 360. Å mange her på forumet faller jo for dette pixelhore greiene. Wow så bra det ser ut! men det kjører sirup. En ting som jeg også tror er litt feil i programeringen er nok at mange programerer det som om det skal være til en prosessor. For så i siste liten før launch så splitter de opp noen oppgaver og sier at de bruker begge. Når sannheten er at de hovedsakelig bruker den ene og det tar for mye fra den. Å dark by Design, Grow up. Å dra in Cell her er jo totalt idiotisk. For så (mest sansynlig klage på at det alltid er PS3 fan boys som starter.) Nei nei, ikke bra HDTV har nok lite med framerate å gjøre annet en det er mer krevende pga høyere oppløesning. Man legger stort sett bare bedre merke til Jaggiz å lignende. Forhåpentligvis kommer de neste spillene til å kjøre veldig glatt.
Hossa Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Fordi folk flest og amerikanske utviklere spesielt brgr seg veldig lite om framerate. Og at det at alle spill har et krav om 720p gjør det vanskeligere å holde en jevn framerate. Det vil nok bedre seg litt men tror frameraten blir dårligere denne gangen enn det var før.
Bloody Mess Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Ikke akkurat noe nytt med dårlig framerate på konsoll, var jo sånn på PS2 og Xbox 1 også.
nacho Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Ikke akkurat noe nytt med dårlig framerate på konsoll, var jo sånn på PS2 og Xbox 1 også. 6899975[/snapback] Jeg hadde ingen problemer med å få 2 fps på warcraft 2 til ps1.
Mala Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 (endret) Nei det er jo begrenset kor lenge vi kan klore oss fast til " Nei du skjønner det at utvilerene har enda ikkje lært seg å optimalisere riktig" Men i dette tilfellet da konsollen enda er ung så trur eg vi ender opp med å bruke frasen over,uten å bomme totalt. GOW er eit spil eg er meget spennt på om de har fikset fps issues,i og med at de fekk til wünderbare saker etter 2 uker med det endelige dev.kit`et (såg ein film fra rundt 15.dec. i fjor) Men det sleit vel litt under E3 ja. Uansett vil eg tru vi vil få bedre grafikk og meir stabil fps med. årene. Endret 20. september 2006 av Mala
arnegn Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Mulige grunner til at en del Xbox 360 spill hakker: 1. Pene skjermbilder selger spill mer enn framerate (virker det som) 2. En del spill er dårlige ports fra PC 3. Kanskje de tidlige dev kit'ene var litt for optimistiske i forhold til final hardware? Uansett, flere spill viser at man kan lage pen grafikk som flyter helt bra på xbox 360 (Kameo, Just Cause, Dead Rising, PGR3, Lost Planet, Fight Night for å nevne noen) - så får håpe utviklerne innser at framerate er *minst* like viktig som pene skjermbilder for salget.
Dragon Hunter Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 XBOX 360 er en ganske ny konsoll, og det vil ta tid før spillene kan optimaliseres bra. Har opplevd svært lite FPS-drops på konsoller, har allikevel opplevd FPS-drops, bugs, og tilsvarende jævelskap i alle nyere spill enn Quake på PC.
BlastyTrasty Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Ja, den har vært på marknaden i ca 1 år, men den er fortsatt litt våt rundt øyrene. Det vil ta litt tid før 2. generasjons spel kjem, og eg trur, og er ganske sikker på at me vil sjå ei forbetring på dei fleste frontane. Eg ser ikkje vekk ifrå at både Wii og PS3 også vil ha nokre spel med FPS drops i sin 1. generasjon av spel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå