Gå til innhold

Disketter! Har mange som ikke kan leses..


Anbefalte innlegg

:!:

Ja, disketter er en uting og en anakronisme. Men enkelte voksne medarbeidere på jobben min dukker immimellom opp med uleselige disketter. Vi får meldinger som "stasjonene er ikke formattert" o.l.

1.

generelle råd til disse villfarne menneskene?

2.

Finnes det superprodukter, diskettlesere som er bedre enn andre?

 

Vh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehe :) disketter er ikke akkurat noe å samle på. Selv da disketter var vanlige, hadde jeg selv konstant slike feil, selv på helt nye disketter. De er rett og slett utrolig overfølsomme for magnetisme (virker som de er generelt sett følsomme for alt mulig). I mine øyne er disketter totalt ubrukelige. Rådet må være å bruke USB-minnepinner i stedet for disketter. Angående diskettlesere som er bedre enn andre, så finnes det muligens, men hvorfor bry seg når det finnes så mange bedre alternativer? Disketter er gammeldagse, upålitelige og trege.

Lenke til kommentar

Disketter varer desverre ikke evig... og er vel et av de lagringsmediene som er minst stabile. Desverre er det enkelte som har sverget til disse i altfor lang tid og lagret viktige ting på de selv om de er rett og slett skjøre. Forklar dette til de på jobben din og si bare "beklager, men det går nok ikke". Alternativet er Ibas, men det er vel heller forhåpentligvis mindretallet som lagrer arbeid til en verdi av 10-20.000,- på disketter...

Lenke til kommentar

takk for svar!

Joda, det er ikke det at de ikke har usb minnepinner, men de er så trege med å ta dem i bruk. En av kollegaene har ca 50 disketter med viktige dokumenter på (les: han har mistet oversikten), og han vil jo gjerne ha disse lagret ett nytt sted nå som diskettene ikke virker lenger....

 

Takk jkjk, skal sjekke ut hva Bad copy pro gjør for noe

 

Flere råd?

Vh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...