Gå til innhold

RFID i CD- og DVD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne RFID-planen slår meg som noe meningsløs, det er jo millioner av gamle DVD-spillere rundt omkring, det holder jo at en av disse ripper platene. (Dette er også påpekt i artikelen)

 

 

Og selv om de skulle begynne med dette på nye formater, så kan jeg veldig godt se for meg et marked for spillere som leser av uten å verifisere mot en rfid-brikker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget er vel at man krypterer innholde på selve CD/DVD-en og at dette kan dekrypteres ved hjelp av innholdet i RFID-brikken. Uannsett, dette er helt bak mål med dagens teknologi.

6892878[/snapback]

 

Isåfall vil det jo ikke fungere med gamle spillere, og da er jo systemet enda mer mongo. (neppe særlig vanskelig å knekke heller)

 

Og uansett, om spilleren har et slikt RFID-system, og leser platen, hva hindrer deg å rippe plata?

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget er vel at man krypterer innholde på selve CD/DVD-en og at dette kan dekrypteres ved hjelp av innholdet i RFID-brikken. Uannsett, dette er helt bak mål med dagens teknologi.

6892878[/snapback]

 

Isåfall vil det jo ikke fungere med gamle spillere, og da er jo systemet enda mer mongo. (neppe særlig vanskelig å knekke heller)

 

Og uansett, om spilleren har et slikt RFID-system, og leser platen, hva hindrer deg å rippe plata?

 

AtW

6892892[/snapback]

Ja, men skal det der være effektivt må man jo sikre seg mot at folk omgår hele systemet. Kan tenke meg dette vil kreve spesiell software for å kunne spilles av, men igjen, det er jo ingenting som hindrer deg i å lage den samme softwaren, bare at den gir mulighet for ripping. Så det hele er ganske meningsløst :shrug:
Lenke til kommentar

Et problem er når Spaceworld reklamerer for "DVD-spiller med RFID!" og en hel haug folk som tror de har peiling kjøper det fordet de tror det er noe bra. :nei:

 

Omtrent som de har reklamert for digitalkamera med "3 megapixler interpolert" (som om det er en bra ting) og "Monitor med interlacing". (Sistnevnte har jeg sett selv på en stor plakat utenfor spaceworld i Arendal).

Lenke til kommentar
Omtrent som de har reklamert for digitalkamera med "3 megapixler interpolert" (som om det er en bra ting) og "Monitor med interlacing". (Sistnevnte har jeg sett selv på en stor plakat utenfor spaceworld i Arendal).

6894877[/snapback]

Det er da kriminellt at enkelte gjør slikt. Jeg har sett flere som har oppgitt for eksempel 3 megapixels i oppløsning uten å nevne at det er interpolért. Og folk biter på.
Lenke til kommentar
Og jeg tror veldig mange (spesielt litt eldre) tror at de MÅ ha en slik spiller. Og selgere vil nok overtale kjøpere med at de må ha det.

6895122[/snapback]

Ja, det er absolutt ikke uvanlig at butikker(jeg skal ikke nevne navn) utnytter slikt. Muligens Forbrukerinspektørene på TV bør bli tipset om det blir aktuellt.
Lenke til kommentar

Rimelig teite saker dette da. En ting er og hindre piratkopiering, men at du brått får at dvd'n er kjøpt i feil land, betyr vel at sonefrie spillere nå blir historie det da.

 

La oss håpe at dette IKKE blir noe av, ellers må man jo kjøpe en dvd spiller i amerika og en i norge slik at man får sett sine sone 1 filmer.

 

HD-DVD skal jo også fordeles i soner, hva med blueray? Man kan jo snart ikke kunne se filmen man har kjøpt og betalt for lengre.

 

Man blir jo ikke akkurat motivert til å kjøpe filmer da :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...