Gå til innhold

Sjekke folks årslønn?


DigitaL BlasteR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

De skattelistene tar jeg med en solid dose salt...

 

I følge skattelistene så tjente jeg 247000,- ca. i fjor... Det virkelige tallet skulle var nok en 70.000 til... Jeg tjente faktisk 317000,- i fjor.

Dama står oppført med 400,- i inntekt i fjor.

Ikke værst i og med at hun tjente i snitt 4-5000,- /måneden.

 

Tallene stemmer jo ikke overens med mine beregninger eller tall som vises på selvangivelsen for i fjor, så hvordan de kommer fram til de tallene der aner jeg ikke :hmm:

Lenke til kommentar
De skattelistene tar jeg med en solid dose salt...

 

I følge skattelistene så tjente jeg 247000,- ca. i fjor... Det virkelige tallet skulle var nok en 70.000 til... Jeg tjente faktisk 317000,- i fjor.

Dama står oppført med 400,- i inntekt i fjor.

Ikke værst i og med at hun tjente i snitt 4-5000,- /måneden.

 

Tallene stemmer jo ikke overens med mine beregninger eller tall som vises på selvangivelsen for i fjor, så hvordan de kommer fram til de tallene der aner jeg ikke  :hmm:

7026305[/snapback]

Du er klar over at det er netto alminnelig inntekt - altså ikke brutto inntekt - som fremkommer i skattelistene?

Lenke til kommentar
Du er klar over at det er netto alminnelig inntekt - altså ikke brutto inntekt - som fremkommer i skattelistene?

7027634[/snapback]

 

Så dama mi betalte noe sånn som 99% i skatt mener du?

Det er fratekt noe gjeld og slik også... så dersom du ikke har full oversikt over økonomien til de du sjekker så er tallene temmelig verdiløse.

Og har du full oversikt over økonomien så trenger du vel strengt tatt ikke søke på skattelistene da du allerede har den informasjonen du søker og mer til...

Lenke til kommentar
Så dama mi betalte noe sånn som 99% i skatt mener du?

Det er fratekt noe gjeld og slik også... så dersom du ikke har full oversikt over økonomien til de du sjekker så er tallene temmelig verdiløse.

Og har du full oversikt over økonomien så trenger du vel strengt tatt ikke søke på skattelistene da du allerede har den informasjonen du søker og mer til...

7028225[/snapback]

Netto alminnelig inntekt er brutto inntekt minus fradrag. Altså ikke det samme som netto utbetalt inntekt. Det er ikke trukket fra skatt, og det er ikke trukket fra gjeld. Det som er trukket fra, er 28 % av betalte gjeldsrenter og diverse andre ting som jeg ikke har oversikt over. Det er fullt mulig å beregne et estimat på bruttolønnen som ikke er langt fra virkeligheten. Noen av avisene hadde en slik beregning i skattelistene for 2003 og 2004.

 

Edit: Her er forresten Skatteetatens definisjon:

"Med nettoinntekt menes alminnelig inntekt før særfradrag, det vil si sum av skattepliktige inntekter minus fradragsberettigete kostnader."

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Netto alminnelig inntekt er brutto inntekt minus fradrag. Altså ikke det samme som netto utbetalt inntekt. Det er ikke trukket fra skatt, og det er ikke trukket fra gjeld. Det som er trukket fra....etc, etc..

 

Eneste som står opplyst på dama mi er.

Nettoformue: 0

Nettoinntekt: 402

Utlignet skatt: 0

 

Jeg skjønner hva du sier... at det er ikke så lett som brutto inntekt minus skatt... og at gjeld kommer inn i bildet og greier... uten at jeg er i stand til å utrede det...

 

Men jeg tviler sterkt på at du ut ifra disse tallene er i stand til å beregne noe i nærheten av inntekt så lenge du ikke kjenner resten av økonomien hennes...

 

Hos meg er det litt mere tall.

 

Nettoformue: 0

Nettoinntekt: 247 874

Utliknet skatt: 84 560

Lenke til kommentar
Men jeg tviler sterkt på at du ut ifra disse tallene er i stand til å beregne noe i nærheten av inntekt så lenge du ikke kjenner resten av økonomien hennes...

7029828[/snapback]

Noe spesielle tall på dama di der i forhold til det du sa ja...

Generelt sett så er det er helt riktig at jeg ikke er i stand til å regne ut brutto inntekt, men det er dermed ikke sagt at det ikke er mulig. Jeg kjenner ikke skatteutregningene godt nok, men jeg vet at f.eks kredittinformasjonsselskapet D&B greit klarer å regne frem en beregnet bruttoinntekt ut ifra ligningsdata. Riktignok blir dette bare krøll dersom en person har litt intrikat økonomi, men det fungerer veldig fint for de fleste. Det hadde vært morsomt å sjekke hva som kom frem på dama di, men det er ikke lov å sjekke uten grunn...

 

 

Don-ald: Hele året, naturligvis.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvor får man tak i org.nr til firma??

 

Er intressert å se hvor mye fatter'n tjener på firmaet

7029569[/snapback]

 

Du kan søke opp firmaet her for eksempel, så kan du sjekke regnskapet og se om firmaet tjener penger eller ikke. Forutsatt at firmaet er pliktig til å levere årsregnskap da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...