Gå til innhold

Nokia 6131 - Gammel eller oppdatert firmware?


lazwola

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bestilte en 6131 fra gsm.no for et par dager siden, og har i den sammenheng kikket litt rundt på nett og lest at det er telefoner med forskjellig firmware i omløp, henholdsvis v03.50 og v03.70.

 

Forskjellen er så vidt jeg har fått med meg blant annet automatisk tastelås + mulighet for automatiske oppdateringer OTA i v03.70 firmwaren.

 

Lurer derfor på om telefoner som nå går ut fra nettbutikker har den nyeste v03.70 firmwaren? Og om jeg skulle få en med v03.50, hvor kan jeg få oppdatert den slik at garantien fremdeles gjelder?

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det 03.70 som er nyeste versjonen til 6131?

6893226[/snapback]

 

Etter hva jeg har lest rundt omkring på forumet og hørt av andre som har litt peiling på området, ja.

 

Fikk forøvrig min 6131 idag, firmware 03.70. :D Så nå er jeg en happy camper.

Endret av lazwola
Lenke til kommentar

Hvis det er små (eller store) feil med telefonen. Som for eksempel at automatisk tastelås ikke fungerer, kan man fikse dette ved å oppgradere den.

 

Vitsen med å oppgradere er da altså å fjerne feil som har vært i en tidligere firmware. I tillegg hender det at du får en ekstra funksjon, eller at du oppgraderer enn funksjon som allerede er på telefonen.

Lenke til kommentar
Hvis det er små (eller store) feil med telefonen. Som for eksempel at automatisk tastelås ikke fungerer, kan man fikse dette ved å oppgradere den.

 

Vitsen med å oppgradere er da altså å fjerne feil som har vært i en tidligere firmware. I tillegg hender det at du får en ekstra funksjon, eller at du oppgraderer enn funksjon som allerede er på telefonen.

6975268[/snapback]

Må jeg ha kabel for og gjøre det?

 

Må man gjøre det via blåtann eller noe? Har alle pc blåtann ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...