lando calrissian Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 (endret) Hvor mange av dere spiller med invert mouse(y-axis)? jeg gjør det. Det hele startet med quake 1 (1996) der invert var standard og siden har jeg spilt med det av den enkle grunn som at det er logisk. Lener man seg bakover, så ser man opp og lener man seg forover så ser man i bakken. Jeg lurer på om "vi" er i sterkt undertall og en dødende folkegruppe der snart jeg er den siste. For meg virker det som at det er oss eldre gamere som fortsatt spiller invert siden de første fps spillene hadde dette som standard. Det siste spillet med invert mouse som standard jeg kan huske var star wars jedi knight dark forces 2 (1998). Spillutviklerene har vært flinke til å ha en hake for inverte mouse som valgmulighet, men jeg har opplevd at dette har vært utelukket og at jeg måtte slette hele spillet. Det jeg vil fram til er at jeg tror spillutviklere kommer til å kutte ut denne valgmuligheten. De tenker sikkert at de er så lenge siden spill hadde dette som standard at folk har glemt det. Så er det noen som begynte med fps spill etter denne korte perioden fra 1996-1998 som selv har valgt å spille med invert mouse? Hvis så kanskje der er håp likevel Edit: Nytt namn på tråden: invert mouse det mest logiske? Endret 20. september 2006 av lando calrissian
vargaz Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg tenker at man ser med musa.. altså styrer hodet.. derfor er det logiskt å ikke ha invert mouse.. i flyspill så er det must med invert mouse dog...
Iyon Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Hva var nicket ditt da du spilte q1? Jeg kan ikke huske at gutta i det miljøet spilte med invert y-axis... Da snakker jeg om vicious vikings folk, bl.a. samt mastah killah og lincoln (link).
KristianF Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Den tiden jeg spillte Action Quake 2, så gikk det alltid i invert-mouse. Spiller jeg (Action)Quake2 i dag, så har jeg selvfølgelig invert på. Men i andre spill, så bruker jeg den normalt.
Penneknekt Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 (endret) Invert mouse er nok ikke særlig vanlig lenger, men de fleste spill har vel fortsatt muligheten til å reversere aksene. Spilte selv med invert i Quake 1, men gikk over til "vanlig" spilling for lenge siden. Tror ikke det er fare for at utviklerne vil kutte støtten for invert, rett og slett fordi det ikke medfører noe ekstraarbeid å inkludere det. Endret 18. september 2006 av Penneknekt
-kga- Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Mulig jeg husker feil, men jeg trukke det var standar med invert mous i feks. win 95. Så da er det jo sikkelig ulogisk og gjøre muse styringa i spill motsatt av det den ellers er. Syntes invert er ulogisk jeg da. Legger en skjermen ned vannrett så stemmer vanlig musebevegelser med pekeren på skjermen. Skal en bevege siktet i fps så stemmer det å flytte musa nedover(bakover) som i opperativ systemet for og bevege siktet(pekeren) ned. Å styre med inverted mus er nesten like ille som å spille med musa vridd 180grader. Må dog inreømme att jeg spillte en litten periode code name eagel med inverted mus. Det grunnet det var første gang jeg fløy fly med mus(gidder jo ikke sitte og bytte på jostick og mus der), dermed hang litt av jostick feelen igjen når jeg skulle styre med musa. Men det forsvant veldig fort, var jo helt feil. Men er enig i at spill utviklerene kan fortsette og ha sån hake til og krysse av for dem som vil ha det. Er jo ikke no jobb og mekke det.
MrLee Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Ivert mouse for life! kan aldri tenke meg å spille uten det. Det er så natrulig.. Dra musa bakover = bøye hodet bakover/rulle øya opp... mus forrover = bøye seg fremmover...
RRhoads Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Hvor mange av dere spiller med invert mouse(y-axis)? jeg gjør det.Det hele startet med quake 1 (1996) der invert var standard og siden har jeg spilt med det av den enkle grunn som at det er logisk. Lener man seg bakover, så ser man opp og lener man seg forover så ser man i bakken. Jeg lurer på om "vi" er i sterkt undertall og en dødende folkegruppe der snart jeg er den siste. For meg virker det som at det er oss eldre gamere som fortsatt spiller invert siden de første fps spillene hadde dette som standard. Det siste spillet med invert mouse som standard jeg kan huske var star wars jedi knight dark forces 2 (1998). Spillutviklerene har vært flinke til å ha en hake for inverte mouse som valgmulighet, men jeg har opplevd at dette har vært utelukket og at jeg måtte slette hele spillet. Det jeg vil fram til er at jeg tror spillutviklere kommer til å kutte ut denne valgmuligheten. De tenker sikkert at de er så lenge siden spill hadde dette som standard at folk har glemt det. Så er det noen som begynte med fps spill etter denne korte perioden fra 1996-1998 som selv har valgt å spille med invert mouse? Hvis så kanskje der er håp likevel 6886878[/snapback] Det er nok en del av spillutviklerne som starta ganske tidlig å spille fps også. Derfor tar de nok ikke det bort.
-kga- Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Ivert mouse for life! kan aldri tenke meg å spille uten det. Det er så natrulig.. Dra musa bakover = bøye hodet bakover/rulle øya opp... mus forrover = bøye seg fremmover... 6895358[/snapback] Invert er langt fra naturlig... du er unormal. *lager kors tegn med fingra og drar frem hvitløken for og skremme MrLee*
Mazeking Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Starta nå å spille på c64 på 80 tallet jeg. Da spillet ELITE (space flightsim) kom en gang på midten 80-tallet måtte man trekke joysticken bakover for å fly oppover. Siden den gang har flightsim-metoden fulgt meg i alle 3D spill. Om det er et "nesa" på en spill karakter eller nesa på et fly som skal peke oppver så er et da mest naturlig å bruke flightsim-innfallsmetoden og trekke styrespaken bakover, det være seg piltaster, mus, eller joystick eller gamepad med analogkontrollere. At hele resten verden tar feil og lever i en stor løgn der de fiser så rundt med sin univerterte akse i spill gosser jeg meg godt over. Jeg vil heller tilhøre det eksklusive mindretall av hardcore gamere med invertert akse Endret 19. september 2006 av Mazeking
Rookie_NO Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Alt bunner i hva som er vane, men ikke kom å si at det er naturlig å ha invertert akse. En sier at når man lener seg bakover så ser man oppover. Greit det men det er tross alt ikke kroppen man styrer med musa, det er hodet, og skal man se oppover, ja da beveger vi hodet oppover ikke bakover. Men dette er egentlig en fånyttes diskusjon siden man kan kverulere får begge sider. Jeg ville egentlig bare si at det lang ifra er _naturlig_ at man bruker invert. PS: Jeg skjønner egentlig ikke helt problemet med å implementere en inverteringsmulighet i alle spill, det er tross alt bare snakk om å bytte fortegn på verdier (enkelt forklart)
Aasgaard Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Kjørte med vanlig på Q1, og gjør det fortsatt. Invert er noe som i min bok hører hjemme i flyspill (og der bruker man ikke mus).
akristina92 Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 (endret) Vi har glemt en viktig detalj, her: Alle som spiller med invert mouse er homofile! Hah! Nei, nok tull. Jeg spiller ikke med inverted mouse, og jeg skjønner ikke hvordan noen andre greier det heller. Endret 20. september 2006 av Flaringo
lando calrissian Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 (endret) En sier at når man lener seg bakover så ser man oppover. Greit det men det er tross alt ikke kroppen man styrer med musa, det er hodet, og skal man se oppover, ja da beveger vi hodet oppover ikke bakover. 6900155[/snapback] Jeg kan strekke meg til å si at ute på skrivebordet styrer man hodet, men det stemmer ikke helt det heller for man lener jo hodet bakover for å se og følge med på muspilen oppe på skjermen. Eksempel ------> Når han ser opp er hodet bakoverlent. I fps spill ser du jo våpenet og amen til spillfiguren og derfor er det jo naturlig at man tenker seg at det er armen og kroppen til en person du styrer. i virkligheten lener man jo seg bakover for å sikte opp. Endret 20. september 2006 av lando calrissian
Orjanp Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Alt bunner i hva som er vane, men ikke kom å si at det er naturlig å ha invertert akse. En sier at når man lener seg bakover så ser man oppover. Greit det men det er tross alt ikke kroppen man styrer med musa, det er hodet, og skal man se oppover, ja da beveger vi hodet oppover ikke bakover. Neivel. Prøv å still deg med ryggen og bakhodet inntil en vegg. Så kan du se hvor mye du klarer å se oppover. Inverted selvfølgelig. Ørjan...
Rookie_NO Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Neivel. Prøv å still deg med ryggen og bakhodet inntil en vegg. Så kan du se hvor mye du klarer å se oppover. Inverted selvfølgelig. Ørjan... 6901793[/snapback] Skal dette være et innlegg som forsvarer invertaksen? Jeg tror ikke jeg forstår hva du mener, ha litt tålmodighet med meg, jeg begynner tross alt å bli en gammel mann(32). Endret 21. september 2006 av Rookie_NO
Gnurk Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Kjørte med vanlig på Q1, og gjør det fortsatt. Invert er noe som i min bok hører hjemme i flyspill (og der bruker man ikke mus). 6900345[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Og for dere som sier det er naturlig: Invert: -to turn or change to the opposite or contrary, as in nature, bearing, or effect: to invert a process. Endret 21. september 2006 av Gnurk
Mazeking Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Får være like usaklig som alle andre på boardet her. INVERT RULEZZZ 11111!!1111 Endret 21. september 2006 av Mazeking
sniK Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Har aldri spilt med invert fordi Windows har aldri hatt det som standard. Det er jo helt ulogisk å dra ned musen for å komme opp?
MrLee Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 jeg har en temmelig far fetched teori om at invert mouse brukere lever seg inn på en annen måte enn nonvert mouse. invert brukere tenker hode/kropp bevegelse med musa, mens noninvert tenker mer siktet som en musepeker de skal bevege over målet... som sagt temmelig far-fetched og sikkert helt feil Er vel bare snakk om hva som var standard da du begynnte å spille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå