Gå til innhold

Noen hensikt å kjøpe skjermkort til 700 spenn?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kommet over en tusenlapp og tenkte å oppdatere det noe utdaterte systemet mitt en smule.

Det består av blant annet:

 

-AMD 700

-riva tnt2 32

-256 minne

 

Jeg stikker innom Komplett en tur etter jobb og kjøper en ny 256 brikke til 300 spenn. Spørsmålet mitt da er om det bare er bortkasta penger å kjøpe et skjermkort til 700. Hvis ikke, har dere noen anbefalinger?

 

Mange Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(denne, hvis de har den inne)839,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

eller enda bedre: (929,-)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

 

uansett, hold deg unna gforce mx serien

kortene som jeg har nevnt har directx 8 hw støtte og dvi for (ev.fremtidig) TFT skjerm.

 

tillegg: ser ikke ut til at de har det øverste kortet på lager når jeg ser på sidene til komplett.

dessuten er 929 kroner 229 kroner for mye i forhold til overskriften din :sad:

 

 

masse kort for penga!!

 

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-10-30 15:53 ]

Lenke til kommentar

Jeg er enig med heraldo. Radeon 9000 bør være valget for deg. Det vil gjøre underverker på 3D-spillene dine i forhold til det TNT2-kortet. Ta gjerne den billigste om du vil.

 

Hvis se ikke har den inne kan du jo også vurdere Radeon 8500LE og Geforce 3 Ti 200. (Og til nød kan du ta til takke med et Geforce 4 MX440) Husk at Geforce 4 MX-serien er nye billigkort og betydelig dårligere enn den eldre toppserien Geforce 3 Ti-serien og den nye toppserien Geforce 4 Ti-serien.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Tror jeg sikter mot et 9000. Kjedelig å vente på at det kommer inn på lager, men jeg antar at det er en del bedre enn gf3 ti200.

Det overskrider budsjettet mitt litt, men siden alle advarer mot mx serien er det vel verd det...

 

Endring:

 

Gir 8500LE korta meg mer for penga enn 9000? (Dette er i alle fall på lager :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Så slipper jeg å vente i ti lange dager :smile: )

 

[ Denne Melding var redigert av: Mefix på 2002-10-30 16:09 ]

Lenke til kommentar

Torsteinen: Vi har allerede advart mot GF4 MX-serien og anbefalt Radeon 9000.

 

TNT2-kortet er den klare flaskehalsen i dette systemet. Radeon 9000 vil nok holdes litt tilbake i ytelse pga 700MHz-prosessoren, men det er i det minste DX8.1-kompatibelt i motsetning til MX-serien.

 

Det er jo også på tide å sjekke hvor rask prosessor hovedkortet støtter. Dersom det er Duron 700 det er snakk om vil jeg tippe Athlon 1400 er det raskeste han kan putte inn. Siden de er på vei ut av markedet nå, kan det jo være kjekt å spare til en sånn. Hvis det er Athlon 700 (Slot A) er det for sent. Da må han ta med hovedkort, kjøler og ram i oppgraderinga også.

Lenke til kommentar

Se sig. min så ser du at jeg har temmelig likt system som Mefix.

 

Jeg oppgraderte fra Radeon 64MB DDR ViVo Retail kort -> Radeon8500 128MB BGADDR BBA Retail kort og forskjellen var omtrent +3000 3DMarks i 3DM2K1SE330 (Får nå rundt 5000) Mange spill som går meget bra så lenge det ikke er for CPU avhengig *host*UT2K3*host*. Kan kjøre et nyere spill lik som NFS - HP2 i 1024x768x32x32 alt på high/full uten lagg. (Veit, en såkalt "simulator" men for en gang skyld blir ikke distance renderet ved hjelp av et bilde av noen fjell som før...).

 

Alt utenom SoFII og UT2K3 har hittil kjørt uten "glitches" på min maskin. Får ikke akkurat 5.000.000FPS (Obs! overdrivelse!), men som regel holder den seg over 30/40FPS.

 

Eneste maskina mi mangler nå er ClawHammer og HyperTransport med DDR, kanskje DDRII hvis det ikke blir for dyrt.

 

Og jeg ville heller ha kjøpt et 8500(LE) enn et 9000 hvis du skal spille. Hvis den skal primært brukes til film, ta 9000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...