Gå til innhold

Hovedkort u/vifte til Zalman 9500LED


Anbefalte innlegg

Jeg mottok i går et Asrock 939Dual-VSTA kort, og oppdaget at CPU-Vifta, Zalman 9500LED, ikke passet. (På hovedkortet går det ikke ann å skru fast noe som helst slags cpu-vifte, mangler skruspor!)

 

Noen som har Zalman 9500led-vifta eller på annen måte vet at den passer, og kan anbefale et vifteløst hovedkort (socket 939)?

 

(Jeg hadde sjekka lista over støttede hovedkort , og gikk ut fra at mitt asrock kort også skulle passe siden det jeg trodde var lignende kort passa :blush: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mottok i går et  Asrock 939Dual-VSTA kort, og oppdaget at CPU-Vifta, Zalman 9500LED, ikke passet. (På hovedkortet går det ikke ann å skru fast noe som helst slags cpu-vifte, mangler skruspor!)

 

Noen som har Zalman 9500led-vifta eller på annen måte vet at den passer, og kan anbefale et vifteløst hovedkort (socket 939)?

 

(Jeg hadde sjekka lista over støttede hovedkort , og gikk ut fra at mitt asrock kort også skulle passe siden det jeg trodde var lignende kort passa :blush: )

6879289[/snapback]

 

Se på den videoen her. Der ser du hvordan du fester den.

 

PS. Husk å trykke på den knappen til høyre øverst i vinduet for å se hvordan man fester den på socket 939...

Endret av Snoggis
Lenke til kommentar

Med "skruspor" mener jeg de sporene på cpu-sokkelen der skruene ifølge bruksanvisningen skal skrues nedi. Men de medfølgende skruene til Zalmanvifta bare detter oppi hullene istedet for å kunne skrues fast, og så vidt jeg greier å se finnes det ikke skrujenger til å skru noesom helst slags skruer nedi hullene.

 

Jeg har sett den videoen ja, men som sagt går det ikke an å skru fast noe.

Lenke til kommentar
Med "skruspor" mener jeg de sporene på cpu-sokkelen der skruene ifølge bruksanvisningen skal skrues nedi. Men de medfølgende skruene til Zalmanvifta bare detter oppi hullene istedet for å kunne skrues fast, og så vidt jeg greier å se finnes det ikke skrujenger til å skru noesom helst slags skruer nedi hullene.

 

Jeg har sett den videoen ja, men som sagt går det ikke an å skru fast noe.

6881969[/snapback]

 

Du må skru ut de to skruene som sitter på hver sin side av den svarte ramma rundt CPU sokkelen. Legg hullene til den greia som krysser over inni vifta og skru skruene på plass igjen. En sau kan klare det....

Lenke til kommentar
for å feste denne zalman så må man montere en braket på baksiden av hovedkortet, det blir denne man egentlig skrur i, så man har en braket på baksiden og en på oversiden, man skrur til slik at hele løsningen sitter på hovedkortet. Så kan man begynne å feste hele vifteløsningen på braketten.

 

Frankie

6882055[/snapback]

 

Det er når du skal feste den på Intel sine sokkeler, smarten! På AMD sine sokkeler så må man gjøre som jeg skrev tidligere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...