Gå til innhold

ID-chipping av mennesker nå tillatt i USA = "Dyrets merke/te


Anbefalte innlegg

Leste artiklene i Wired og Guru3D.

 

Dette er jo vel og bra, man slår jo flere fluer i et smekk (ID, PIN, pass osv.). Man kan som nevnt i artikkelen holde orden på gamle med Alzheimers (hvem de er, hvor de bor, nærmeste pårørende). Men jeg har ingen problemer med å se ulempene med dette også - man kan med dette regne med økte muligheter for overvåkning fra myndighetenes (og andre autoriteters) side.

 

Og nesten med en gang rykket kristenfolket ut og kalte dette et steg mot Armageddon. De refererer til Johannes' Åpenbaring, der det står at ikke noe menneske kan kjøpe eller selge, med mindre personen har Dyrets merke, tall eller navn på seg. Jeg er ikke personlig kristen, men jeg mener at innholdet i Bibelen, og dermed Åpenbaringen, kan tolkes på mange forskjellige måter.

 

Kom med deres meninger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


JohndoeMAKT skrev (2002-10-30 13:45):

Jeg tror det er mange fordeler med dette.


Det er det nok helt sikkert, men også veldig mange ulemper. Snart blir det vel til at når eks-kriminelle / tidligere innsatte får barn, får de også ID-chip i seg, og tilslutt går nesten hele USA rundt og blir sporet.

Vi data-folk har et annet ord for dette...

 

SpyWare.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vel og bra er det for folk med Alzheimers og andre sånne sykdommer. Jeg er helt enig at folk med helseprobler kunne dra nytte av slike hjelpemidler, MEN jeg syns at denne teknologien har sine skyggesider;

 

-Visse "statlige" organisasjoner kan dra nytte av dette (Som en fornuftig person sa "Spyware")

-Bruken av disse ved atomkraftverk og steder som er tilknyttet masseøddelegelsesvåpen og andre potensielle fareområder er MILDT sagt dumt. Fordi, som alltid :lol:, vil det blitt lagt for mye vekt på at denne måte av identifikasjon er tryg. (Hvilke som helst person som har litt kunnskaper kan fjerne brikken og "installere" den i sin egen kropp) Og dermed har vi en galning løs med et par atom stridshoder eller en ny forbedret gren av ebola viruset :lol: .

 

Personlig er jeg mest bekymret om at mitt frihet blir innskrenket såpass at jeg kan følges overalt uten et par personer som følger etter meg :evil:

 

PS: har noen sett den Tom-Cruise filmen om de som kunne forutse kriminelle handlinger. Husker ikke hva den het :-?

Lenke til kommentar

Det stemmer overens med profetier i bibelen. Det står man ikke vil være i stand til å handle uten dette merket. Og at fordelene er mange, er klart. Men det er ofte mange fordeler ved ting som i det lange løp ender opp i kaos og ødeleggelse.

 

Uansett hav fordelene er, jeg vil ikke få noe slikt inn i meg!

Lenke til kommentar

Det følger mange fordeler, men også ulemper.

 

Som de sier "heller ti skyldige frisatt enn en uskyldig innsatt"... Jeg mener det at vi ikke kan tvinge folk til å chippe seg.

 

En annen ide vil være kortere soning på kriminelle hvis de chipper seg, og lar seg loggføre. Lett å sjekke opp i om en kriminell har vært på visse åsteder til rett tid...

 

Det var en god ide, Jimmy Pop. :yes:

Lenke til kommentar

 

Tenk hvor mye lettere det vil bli for politiet å identifisere døde "homies" etter en driveby?

 

Tenk om politiet begnner å stole for mye på dette? Og så finner en eller annen smart person ut hvordan han kan forfalske din ID-chip. Os så myrder han noen og politiet "vet" jo at det må ha væert deg. Du var jo den eneste i området når personen ble drept. Det står det i loggen.

 

Dette minner litt om den filmen ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bra tema!

Har tenkt endel på d selv,og bynner å bli mer og mer overbevist om at denne typen chipper er det som det blir skrevet om i Joh.Åp.

Derfor vil jeg uansett nekte av all min sjel å få et sånt merke på meg:

 

Åp:14.9

"En tredje engel fulgte dem og ropte med høy røst: «Om noen tilber dyret og bildet av det og tar imot merket på pannen eller hånden, skal han få drikke av Guds vredes vin, som er skjenket opp ublandet i hans harmes beger; og han skal pines med ild og svovel for øynene på de hellige engler og Lammet."

 

Kan virke litt far out, men dette er heavy saker som ikke skal spøkes med. Så hvis en slik chip-ordning kommer, så vil jeg gå i døden for å slippe det.

 

Rent isolert sett kan det sikkert sies mye fint og praktisk om systemet, men det kunne det om eplet på kunnskapens tre også.

Og dere ser jo hvordan det gikk... :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bra tema!

Har tenkt endel på d selv,og bynner å bli mer og mer overbevist om at denne typen chipper er det som det blir skrevet om i Joh.Åp.

Derfor vil jeg uansett nekte av all min sjel å få et sånt merke på meg:

Derfor vil du nekte? Jeg vil nekte fordi jeg har rett til et privatliv, og ingen skal få lov til å krenke det.

 

..skal han få drikke av Guds vredes vin, som er skjenket opp ublandet i hans harmes beger; og han skal pines med ild og svovel for øynene på de  

hellige engler og Lammet."

Trodde Gud var snill og sånt, jeg.

 

Rent isolert sett kan det sikkert sies mye fint og praktisk om systemet, men det kunne det om eplet på kunnskapens tre også.

Og dere ser jo hvordan det gikk...  :roll:

Nei, hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...