Gå til innhold

Xbox 360 støyer fælt, samanlikningstest!


siDDis

Anbefalte innlegg

http://213.167.99.110/xbox/gamecube.wma

http://213.167.99.110/xbox/xbox.wma

http://213.167.99.110/xbox/xbox360_idle.wma

http://213.167.99.110/xbox/xbox360_cdrom.wma

http://213.167.99.110/xbox/xbox360.wma

 

Nå er ikkje denna testen 100% presis. Men gir eit ganske presist bilete for min del kor stor forskjellen på støy er mellom konsollane!

 

Om det er forskjell på støy mellom Xbox 360 konsollane er vanskeleg å svare på men nå har eg fått høyrt på 4 forskjellige Xbox 360 konsoller og alle bråker ganske så identisk.

 

Dette er for gale til å vera ein stue konsoll!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel subjektivt som alt annet. Personlig har jeg hatt fly til pc i flere år, og driter i om konsollen min bråker litt. Lyden til spilla overdøver det alltid hos meg uansett.

Viss noen syns det er så plagsomt at de ikke kan leve med det foreslår jeg innbygging eller konsollskifte.

Lenke til kommentar

Ja eg har gjort ein DvD test og med den, og det er altfor mykje støy til at den kan brukas til film. Men det som skuffa meg mest var egentleg kor dårlegt biletet var. Det er progressive 480p men det er SÅ MYKJE STØY! Min gamle DvD spelar som eg har kobla til med scart leverer eit litt mindre skarpare bilete men med skikkeleg behandling av biletet sånn at farger spessielt i mørket ser bra ut. Synes det er utroleg slakt av Microsoft å ikkje bruka hardwaren i 360'en for å forbetra biletet på DvD. Her er det jo fullt mogleg med oppskalering til 720p og skikkeleg behandling av farger.

Lenke til kommentar
Merk: Har ikke 360 selv, men jeg har spilt/sett film hos en kompis...

 

Til å spille med er den helt ok, men å se film med... Fy fader for no bråk =S

6877177[/snapback]

 

Hæ?

 

Det er jo når den spiller av DVD den er rolig,da spinner den ikkje så mye :dontgetit: Når man spiller,da suser viftene max samtidig som at dsicen`en spinner max heile tiden.

 

Så det der skjønner eg ingenting av :hmm:

Lenke til kommentar

Hm, min 360 idle er som xbox1 idle vil jeg si, merket ikke noe forskjell når jeg byttet. Men, når den spinner plater da bråker min 360 mer enn den gamle xbox1 gjorde, men med normal lyd på TV eller anlegg merker jeg ikke noe til at den "snurrer" egentlig.. men ville vel ikke satt på en "stille & romantisk" film gjennom 360'n akkurat

Lenke til kommentar
Synes det er utroleg slakt av Microsoft å ikkje bruka hardwaren i 360'en for å forbetra biletet på DvD. Her er det jo fullt mogleg med oppskalering til 720p og skikkeleg behandling av farger.

6877231[/snapback]

 

DVD-avspilling ble kraftig forbedret under sist Dashboard-oppdatering. Før denne kom, var avspillingskvaliteten rett og slett elendig (!). En hvilken som helst 200-kr DVD-spiller ville gjort det bedre. Etter oppdateringen er bildet rimelig bra med komponent, iallefall sett i forhold til hvor elendig det faktisk var.

 

MEN: Med VGA-kabel så oppskalerer XBox360 nå DVD til 720P, og det ser helt nydelig ut på min HDTV. Hvorfor dette ikke gjøres på komponent, vet bare folkene i Redmond. Du skal ikke se bort ifra at det er for å tjene penger på VGA-kabel.

Lenke til kommentar

Jeg synes selv at 360 bråker ganske lite og den er helt stille når jeg er på dashboard eller ser DVD (og at mener jeg _helt_ stille).

 

Min Xbox360:

 

Vanskelig å få riktig volum når den skal sees, men prøv å match til dvd-skuffen hvis du har en 360 (spillet i videoen er som dere ser PGR3, som er kjent for å loade mye fra DVD hele tiden).

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Merk: Har ikke 360 selv, men jeg har spilt/sett film hos en kompis...

 

Til å spille med er den helt ok, men å se film med... Fy fader for no bråk =S

6877177[/snapback]

Spill hos meg bråker veldig mye. Når jeg skrur på film så blir den stillere enn ved idle uten cd-rom i..

Lenke til kommentar
MEN: Med VGA-kabel så oppskalerer XBox360 nå DVD til 720P, og det ser helt nydelig ut på min HDTV. Hvorfor dette ikke gjøres på komponent, vet bare folkene i Redmond. Du skal ikke se bort ifra at det er for å tjene penger på VGA-kabel.

6878408[/snapback]

Jeg har forstått det slik at komponent er den beste kabelen for analog overføring av signal, bedre enn vga, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
MEN: Med VGA-kabel så oppskalerer XBox360 nå DVD til 720P, og det ser helt nydelig ut på min HDTV. Hvorfor dette ikke gjøres på komponent, vet bare folkene i Redmond. Du skal ikke se bort ifra at det er for å tjene penger på VGA-kabel.

6878408[/snapback]

Jeg har forstått det slik at komponent er den beste kabelen for analog overføring av signal, bedre enn vga, stemmer ikke det?

6879143[/snapback]

 

Jeg tror ikke det, VGA og RGB er vel likeveridg(?), og RGB er bedre enn komponent(?)

 

AtW

Lenke til kommentar
....

 

Jeg tror ikke det, VGA og RGB er vel likeveridg(?), og RGB er bedre enn komponent(?)

 

AtW

6879162[/snapback]

 

Eh, VGA og komponent skal i teorien være ca likeverdige, men i praksis vil det kunne være forskjeller pga. kabelkvalitet mv. Begge er regnet som de beste måtene for overføring av analoge bildesignaler. På 360 må man ha VGA for å kunne velge en skjermoppløsning utover vanlig PAL, 720p eller 1080i. Det er i tillegg noen andre fordeler med VGA for 360, bl a oppkonvertering av DVD.

 

RGB er vel ikke en egen kabeltype, men heller en måte et bildesignal kan overføres ved at fargesignalene er separerte slik som ved komponent og VGA. Det finnes bla apparater (TV, VCR mv) som støtter RGB over scart, uten at kvaliteten av den grunn kan måle seg med komponent eller VGA.

Lenke til kommentar
....

 

Jeg tror ikke det, VGA og RGB er vel likeveridg(?), og RGB er bedre enn komponent(?)

 

AtW

6879162[/snapback]

 

Eh, VGA og komponent skal i teorien være ca likeverdige, men i praksis vil det kunne være forskjeller pga. kabelkvalitet mv. Begge er regnet som de beste måtene for overføring av analoge bildesignaler. På 360 må man ha VGA for å kunne velge en skjermoppløsning utover vanlig PAL, 720p eller 1080i. Det er i tillegg noen andre fordeler med VGA for 360, bl a oppkonvertering av DVD.

 

RGB er vel ikke en egen kabeltype, men heller en måte et bildesignal kan overføres ved at fargesignalene er separerte slik som ved komponent og VGA. Det finnes bla apparater (TV, VCR mv) som støtter RGB over scart, uten at kvaliteten av den grunn kan måle seg med komponent eller VGA.

6883080[/snapback]

 

Hva heter det når du har tre plugginganger på TVen da? Ene TVen min har ihvertfall oppgitt RGB som merke på den ene inngangen. Jeg mnete jeg hadde hørt at komponent var noe dårligere enn VGA, men jeg har ikke prøvd komponent, så mulig jeg tar feil.

 

(ellers er vel strengt tatt heller ikke komponent bare en ting, både s-vidio, scart, og rgb-signaler er vel egentlig komponents-signaler ifølge definisjonen?)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...