Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gjøre Telio adapter trådløs ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er ikke helt med på hvilke kabler du vil fjerne, de imellom adaptere og trådløs router, eller mellom adapter og telefon?

 

Det første ville eg droppet. Å koble adapteret trådløst til internett vil være tungvindt og et veldig svakt punkt i systemet som kan forårsake både ustabilitet og dårlig lydkvalitet.

 

Det sistnevnte fikser du enkelt ved å kjøpe en trådløs analog telefon.

Lenke til kommentar
Eg er ikke helt med på hvilke kabler du vil fjerne, de imellom adaptere og trådløs router, eller mellom adapter og telefon?

 

Det første ville eg droppet. Å koble adapteret trådløst til internett vil være tungvindt og et veldig svakt punkt i systemet som kan forårsake både ustabilitet og dårlig lydkvalitet.

 

Det sistnevnte fikser du enkelt ved å kjøpe en trådløs analog telefon.

6875524[/snapback]

Vill fjerne kablene mellom adapteren og den trådløse routere....

Lenke til kommentar
Vill fjerne kablene mellom adapteren og den trådløse routere....

6875660[/snapback]

 

Det høres ikke ut som en god ide.

 

Skal du gjøre telio boksen trådløs må du uansett koble til en ekstra boks, som sagt tidligere kan denne gjøre det både dårligere og mer ustabilt. I tillegg vil vinninga ved å bli kvitt en kabel forsvinne da du må ha en boks til.

 

Det beste er å ha telio adapteret ved routeren, og skaffe en trådløs analog telefon.

 

Kan du utdype hvorfor disse kablene må bort?

Lenke til kommentar
Vill fjerne kablene mellom adapteren og den trådløse routere....

6875660[/snapback]

Kan du utdype hvorfor disse kablene må bort?

6875864[/snapback]

Rett og slett fordi jeg vill kvitte meg med alt dette rotete her:

rot.jpg

Det har jeg tenkt å gjøre ved å sette alle boksene en etasje ned, eneste minuset med det er at basestasjonen til den trådløse telefonen må også stå der ( er i utgangspunktet ikke intressert i å trekke en telefonkabel opp.)

 

Så det var da det slo meg at jeg kunne bruke et trådløst aksesspunkt osv...

Endret av clario
Lenke til kommentar
Beste er nok å kjøpe seg en trådløs telefon med egen ladestasjon. Da kan du sitte base ned i etg under, og bare ha en liten lader oppe sammen med den trådløse telefonen.

6876027[/snapback]

Beste forslag til nå :hmm:

 

Skal sjekke pris, men går det ann å kjøpe en ny base/lader til den jeg har fra før ?

 

Har en Siemens Gigaset A1

Endret av clario
Lenke til kommentar

Har selv satt opp en sånn løsning med en Linksys WAP11 og WET11. Dette fungerer ypperlig den dag i dag. Du vil sikkert gå for tilsvarende bokser for 54G, som er en WRT54G (eller egentlig hvilkens som helst trådløs base/router) og en WET54G. Husk kryptering, SIP er enkel å avlytte i åpene trådløse nett.

 

Men en løsning med trådløse telefoner er egentlig like greit om det er mulighet for det. Det blir muligens litt billigere. Pass også her på at du ikke kjøper noe som kan avlyttes, de fleste billige analoge telefoner er ikke DECT telefoner, og kan lett avlyttes med en radioscanner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...