Gå til innhold

Hva bør en DVD plate koste?

Ni kon

Hva bør en DVD plate koste?  

182 stemmer

1. 1. Hva bør en DVD plate koste?

• under 50 kroner
      20
    • 50 kroner
      33
    • 60 kroner
      9
    • 70 kroner
      31
    • 80 kroner
      17
    • 90 kroner
      8
    • 100 kroner
      53
    • 110 kroner
      5
    • 120 kroner
      2
    • over 120 kroner
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ser ingenting galt med å bruke mye penger på sånt, det er bare sjeldent at 550kr er det billigste man finner en serie til.

6883489[/snapback]

Å, sånn ja, jeg forstår. Men jeg skrev jo fra 350,- til 550,- Har hvertfall ingen tv-serier i hyllen som ikke er verdt hvertfall 350,- etter min mening. :cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

play.com og lignende steder selger jo filmer for rundt 70kr...

Gode titler til "3 for 190kroner"...

Jeg driter i at av ekstramateriale, jeg sitter ikke 4timer ekstra for å se gjennom alt av ekstra stasj på dvd'n...

Jeg vil ha DTS lyd og godt bilde av en kjøpt dvd, 70-90kr for en normal film og opp mot 150-170 hadde jeg strekt meg for en helt ny release...

Mitt neste kjøp blir vel LOTR: Special Extended DVD Edition 12 Discs BOX til rundt 380kroner fra play.com...

Blir dog spennende å se om de klarer å sette ned prisen på dvd til det aksebtable i norge...

Skrevet
Veldig vanskelig å si. Som alt annet så koster nyutgitte filmer mer enn filmer som har vært på markedet i noen år. Må derfor omdefinere litt:

Nye filmer: Max 150,-

Eldre filmer: Max 100,-

Spesialutgaver: Max 200,-

Alt dette blir ca-tall hvor det alltid vil være unntak.

6874619[/snapback]

Vil si meg enig at dette vil være den mest fornuftige prisingen på filmer, men jeg skal ikke klage vis det blir priset enda billigere.

Gjest member-101642
Skrevet

50-60 kroner er en fin pris

Kjøper sjeldent filmer som koster over 80 kroner

Skrevet
Det er ikke mange tv-serier jeg ville betalt 550,- for, har du gjort det? Snakker vi sjeldne utgivelser eller noe?

6883356[/snapback]

Husker jeg ga 1299 for xfiles sesong1 sone1 i 2000 var det vel. Følte meg faktisk ganske heldig da ja. Så verden går vel fremover kan en trygt si :)

Skrevet

Opp til 150 mens de er nyheter (om folk er villig til å punge ut ekstra for å få de med en gang så synes jeg det er fair at utgiverne utnytter det).

99 når de ikke er nyheter lenger (etter 1 måned elns).

Dette er vanlige utgivelser uten noen booklet eller dill, bare cover+disk.

2 disk-utgivelser ser jeg ingen grunn til at skal koste mer, å printe en ekstra disk er omtrent gratis, og cover koster heller ingen ting ekstra (avhengig av cover-type selvsagt).

1 seson av tv-serie 249 (med "kjipt" cover type simpsons). 500 om de gadd å lage litt bra bokser.

For spesialutgivelser med spesielle bokser så vil jeg egentlig si alt fra 99 og opp til uendelig. Mer begrenset opplag jo dyrere, mer snacks i boksen jo dyrere.

2 disk-utgivelser uten noe spesielt og slike jukse-special-edition kan de bare droppe totalt, de er meningsløse.

De fleste filmene jeg kjøper kommer enten som impulskjøp på platekompaniet for 79/99 eller fra play.com.

Derimot burde leieprisene gå drastisk ned, det burde koste maks 25 kroner å leie en dvd i et døgn. Ikke det at jeg leier, men jeg tipper flere vil leid i stedet for å kjøpe om det var litt mer differanse mellom de to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...