Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighets problem med Router og Fiber


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg fikk fiber skifta jeg fort ut lille boksen kalt ruter og satte opp en p3 maskin for å dele nette med....

Er noe dårlig noen av de boksene der....

Ikke bare sliter de med å presse igjenom hastigheta, men når hastigheta øker øker også varme og mange av boksene går varme og er ikke laget for å bruke nettverket for mye en gang....

Mange sliter med høy ping når de spiller også selv om de ikke bruker en brøkdel av linja! Og klager ofte til leverandøren når det som regel er utstyret hjemme som henger etter!

 

Beste tips er å sette opp pc som ruter :)

Jeg bruker windows xp (grunnet noe server programmvare) Men viss du ønsker ennda bedre kan du prøve moonwall og southwall

Disse skal være kraftige og stabile og er bygd på linux :)

 

 

Routerens spesifikasjoner "Works with either a cable or a DSL modem for configuration flexibility"

Kan det være at denne ikke fungerer sammen med Fibermodemer

Fiber er som kabel kunn transformator og ingen modem.

Pcen er rett på nett og viss du ringer fiberselskapet kan de lese av det første som er kobla til nette. Til meg en cnet svitsj :p

 

Også skal ruterne være satt opp til å takle 100mbit wan (men den skal er kunn på pappire og ikke i virkeligheten)

Lenke til kommentar

Sliter også med det samme, har en Linksys WRT54GL som choker på ca. 26mbit på WAN porten. Noe som hadde vært greit om jeg hadde hatt 20mbit linja, men med 50mbit så blir det en stor begrensning.

 

Har dog bygd meg en AMD XP1900 box jeg skal kjøre Astaro på.

Håper jeg rekker å sette opp denne i dag, har prøvd i 4 dager nå men bare mas fra venner og kjente om å fikse pc'er osv. så blir avbrutt hele tiden. :p

 

Mvh

MajorP

Lenke til kommentar
der står jo wrt54gl oppgitt med 53mbit wan to lan

6922803[/snapback]

Jepp, dette står på LAN to WAN..

wrtxw9.png

6922842[/snapback]

 

Det er ikke speeden jeg fikk med firmwaren jeg hadde inne i allefall.

Den maxa konstant på 26mbit og sleit innimellom også selv om jeg bare surfet.

Etter at jeg satt opp en egen pc med astaro på har alt fungert 100%. ;) Anbefales!

 

Det kan lastes ned her

Lenke til kommentar

Jeg har også en 3com router 54G. Den er så treg at den flyr ut vindu relativt raskt for å si det mildt. Legger ved et bilde av speedometer testen så kan dere bedømme selv. Ingenting hjelper, prøvd å oppdatere den,resette,den og modemet. Å høre på en mp3 via nettverket er slitsomt nok. Avstanden mellom pc'en og router'en er ca 5meter +/-. Kobler jeg meg på naboens nett går det så det suser og hans router er mye lengre unna enn min.

 

Har forresten 20mbits linje

post-83-1159061579_thumb.jpg

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Jeg har også en 3com router 54G. Den er så treg at den flyr ut vindu relativt raskt for å si det mildt. Legger ved et bilde av speedometer testen så kan dere bedømme selv. Ingenting hjelper, prøvd å oppdatere den,resette,den og modemet. Å høre på en mp3 via nettverket er slitsomt nok. Avstanden mellom pc'en og router'en er ca 5meter +/-. Kobler jeg meg på naboens nett går det så det suser og hans router er mye lengre unna enn min.

 

Har forresten 20mbits linje

6926916[/snapback]

Huff, den der var ikke noe å spare på :roll: Må være noe galt med den, *kaste ut vinudet :p*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...