Gå til innhold

Program til å fjernstyre PC?

Hansemann92

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg lurte på om det var et program som gjorde at jeg kan gjøre så at det kommer opp en svart skjerm med tekst på en annen pc, som jeg liksom styrer fra min egen pc.

Så noe lignende i danmark på en sånn webcafè. der sto det at du måtte betale først på pcen. når du hadde betalt så trøkte de i kassa på noe så kunne du bruke pcen.

Noen som veit om et sånt program?

Endret av Gamer30
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mange, de kalles Trojanere :p

Men jeg husker ikke navnet på noen akkurat nåh..... jeg brukte en som het... agh!! jeg hater hukommelsen min :p

6864907[/snapback]

Er ikke trojanere et virus da?

Skrevet
Eventuelt så har du jo VNC ;)

www.realvnc.com

eventuelt kan du jo kode noe selv :hmm:

6867409[/snapback]

Med vnc så styrer jeg hele datamaskinen. Jeg vil bare gjøre så det kommer opp en skjerm med litt tekst som jeg kan styre om den skal vises eller ikke...

Skrevet (endret)

Du må få installert en klient på hans maskin før du kan "styre" han som du sier. Husker en sånn server/klient sak som maskerte seg som et chatteprogram over nettverk ala MSN. Den som hadde servern kunne bestemme hva slags features klienten skulle ha, også lage exe-fil og sende til alle sammen. Så kunne man se på ei liste alle PC'ene som var kobla til og ta over musestyringa, flippe skjermbildet og sånne småting.

Morsomt i 10-15 minutter helt til folk visste hva det var og bare ble forbanna.

Endret av Bitex
Skrevet
Du må få installert en klient på hans maskin før du kan "styre" han som du sier. Husker en sånn server/klient sak som maskerte seg som et chatteprogram over nettverk ala MSN. Den som hadde servern kunne bestemme hva slags features klienten skulle ha, også lage exe-fil og sende til alle sammen. Så kunne man se på ei liste alle PC'ene som var kobla til og ta over musestyringa, flippe skjermbildet og sånne småting.

6894539[/snapback]

hehe... ja men broren min er NOOB i data ting.. må ha hjelp til ALT omtrent. hehe

Skrevet

6894539[/snapback]

Du husker ikke tilfeldigvis navnet på det programmet? (+ evt. link til det)

Trådstarter: Se og få byttet tittel! Jeg vil foreslå f.eks. "Program til å fjernstyre PC" eller noe i den dur.

Skrevet

Hmm. RealVNC fjernstyrer du maskinen og du må ha en driver på personens maskin. Finnes jo programmer som fyrser maskinen også må man trykke no på tastaturet så låser den seg opp.. Hva med noe sånt? Instalere det/fikse det samtidig som du skal fikse noe annet? Vet det finnes noen med en slags styring på og...

Skal se litt ;)

Skrevet

6894539[/snapback]

det der høres jo kult ut! men å finne ut hva det heter høres litt vanskeligere ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...