Gå til innhold

Hvilke yrker har høyest lønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håpløst svare på fordi det er så stor variasjon innenfor de forskjellige yrkene. Leger kan tjene veldig mye som fast lege og har mange pasienter.

Advokater tjener vel stort sett bra

Siv.ing kan tjene veldig bra, men behøver ikke være noe spesielt høyt heller.

sivil økonomer tjener vel normalt ganske bra.

Noe som kan ha muligheten til å tjene veldig bra er aksje megler vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Advokater tjener jævlgi bra. Men det virker som om det er møkkakjedelig.

6914054[/snapback]

Hva virker så kjedelig med det?

6915524[/snapback]

 

Flyger er jo et vanlig yrke. Du trenger da ikke være supermann for å bli det, du må bare gamble på å ta opp et stort studielån på rundt 1 Million...

 

For å tjene bra som advokat må du ha vært noen år i gamet. Begynnerlønna for en fersk advokat er slettes ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Hvilke "vanlige" yrker har høyest lønn? Når jeg mener varnlige yrker mener jeg yrker som siv ing, lege, lærer osv og ikke leder i statoil eller sånne spesielle jobber.

6860524[/snapback]

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100371

 

http://www.dinside.no/jobb/l%F8nn+&+ferie/...ne/art8825.html

6961584[/snapback]

 

Hvorfor tjener en riksarkivar eller en informasjonssjef mer enn en direktør, lagdommer eller overlege? Rimer ikke helt, men kanskje arkivar yrket er noe for meg selv om det høres skikkelig gørr ut.. kanskje derfor lønnen er så bra

Lenke til kommentar
Hvorfor tjener en riksarkivar eller en informasjonssjef mer enn en direktør, lagdommer eller overlege? Rimer ikke helt, men kanskje arkivar yrket er noe for meg selv om det høres skikkelig gørr ut.. kanskje derfor lønnen er så bra

6961613[/snapback]

Eh, det er vel bare én riksarkivar. Mao litt status det er snakk om.

Informasjonssjef kan være så mangt. Den oversikten gir bare et generelt inntrykk, ikke ta tallene for bokstavelig.

Lenke til kommentar

Partnerne i en del norske advokatfirmaer tar glatt 3000,- pr time +moms. Så der må han nok se seg slått.  :p

6969158[/snapback]

I know, men det er nå de ganske greit betalte også hehe

6969410[/snapback]

Ja, er langt fra alle som kan heve en sånn lønn.. Dessuten må man nok regne med å jobbe "mer" enn det man oppgir, bl.a. med kildesøk. Men det er en helt annen diskusjon. :)

 

Konsulentvirksomhet kan godt være veldig godt betalt, men det forutsetter at man er dyktig og etterspurt.

Lenke til kommentar
Konsulenter tjener best... Pappa tror jeg tar en 2000 kr i timen, utdannet samfunnsøkonom.

6968643[/snapback]

Partnerne i en del norske advokatfirmaer tar glatt 3000,- pr time +moms. Så der må han nok se seg slått. :p

6969158[/snapback]

 

Hjølp, jeg må jobbe ~30 timer for å tjene 3000,- og det er før skatt :ph34r:

Lenke til kommentar
For å tjene bra som advokat må du ha vært noen år i gamet. Begynnerlønna for en fersk advokat er slettes ikke mye å skryte av.

6920589[/snapback]

Mange begynner jo som kaffekoker og tjener null og niks

 

Men ei jusutdanning kan jo lede til utrolig mye mer enn bare advokatyrket!

6968428[/snapback]

 

Det er strengt tatt ikke så mange jurister som i sin advokatfullmektigstilling koker kaffe og "tjener null og niks"

 

Jeg vet ikke helt hvor denne myten har oppstått fra, men man tjener relativt godt selv som advokatfullmektig, og arbeidsoppgavene varierer veldig.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...