Gå til innhold

Hvilke yrker har høyest lønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et bra betalt yrke som enda færre lykkes i: investor :cool:  så og si alle de rikeste i norge/verden er investorer. Her snakker vi opptil 100-talls millioner  :D

7651949[/snapback]

Hehe. Dette er vel også dem som har endel penger fra før. Man går vel ikke inn i investor-yrket uten å ha tilgang på en betydelig pengesum en kan investere? ;)

 

En ting som sjokkerte meg med den lønnsoversikten var hvor godt en biskop tjener. 615 000 i året er jo rimelig drøyt for en statsansatt! Synes det blir galt at det brukes skattepenger på noe sånn, når det ikke er noe som kommer en stor del av befolkningen til gode (alle som ikke hører til statskirken).

Lenke til kommentar
Et bra betalt yrke som enda færre lykkes i: investor :cool:  så og si alle de rikeste i norge/verden er investorer. Her snakker vi opptil 100-talls millioner  :D

7651949[/snapback]

Hehe. Dette er vel også dem som har endel penger fra før. Man går vel ikke inn i investor-yrket uten å ha tilgang på en betydelig pengesum en kan investere? ;)

 

 

7697199[/snapback]

 

Njaaa... folk som Røkke var jo rekefisker før han begynte å investere og handle med verdiparpirer/aksjer. Man må altså ikke ha den største startkapitalen.

 

Du starter med litt, så dobler du dem, så investerer du dem, så dobler du dem igjen (skal ha ganske mye lykke for å greie å doble en pengesum ved invetering, men noen greier det :p)

 

Men så er det veldig skjelden at en aksje/et fond dobler sin verdi før folk selger da. Men tenk deg en som putter 100 mill inn i et selskap, 2% verdistigning på aksjen, og han har nettopp tjent 2 mill (bitte litt under da, siden selve handelen koster litt i gebyrer osv...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du starter med litt, så dobler du dem, så investerer du dem, så dobler du dem igjen (skal ha ganske mye lykke for å greie å doble en pengesum ved invetering, men noen greier det  :p)

7698657[/snapback]

 

Jeg har doblet meg et par ganger. 17k til 40k f.eks. Må bare ha litt peiling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har doblet meg et par ganger. 17k til 40k f.eks. Må bare ha litt peiling.

7699890[/snapback]

Mulig dette er litt vel off-topic, men jeg spør alikevel: Hvor har du investert pengene? Er det innenfor aksjemarkedet eller liknende?

 

Ble plutselig litt interessert. :whistle:

7700244[/snapback]

 

Jeg har gjort det bra i aksjefond. Husker ikke hvilket fond dette var.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Må vel være narkotikabaron. Ville vel kanskje ikke si at det er et ganske vanelig yrke da men:P

 

Men sånn helt realististisk ville jeg nok ha tatt noen form for økonomi utdannelse og startet mitt eget og jobbet hardt. Så hvis du er heldig kan du tjene svimlende høye summer ;)

Lenke til kommentar
Advokater tjener jævlgi bra. Men det virker som om det er møkkakjedelig.

Hva virker så kjedelig med det?

 

Flyger er jo et vanlig yrke. Du trenger da ikke være supermann for å bli det, du må bare gamble på å ta opp et stort studielån på rundt 1 Million...

 

For å tjene bra som advokat må du ha vært noen år i gamet. Begynnerlønna for en fersk advokat er slettes ikke mye å skryte av.

 

Flyger er ett yrke som er i stor vekst! Flere og flere tar flyreiser ergo trenger man flere piloter. Vet også at helikopterpiloter tjener veldig bra. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...