Gå til innhold

Islamismen vil oppløse demokratiet i Europa


Jarmo

Anbefalte innlegg

Storhaug mener at barn, ungdom og kvinner med muslimsk bakgrunn er fratatt menneskerettigheter. I boken sammenligner hun hijab som symbol med hakekors og jødestjerner, og advarer mot at Europa kan bli islamisert i 2100.

 

Storhaug mener det er sosialdemokratiske politikere som har hovedskylden for den vanskelige situasjonen i Europa.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/13/476643.html

 

Tjaa? Hva mener vi om denne saken?

 

Edit...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Storhaug mener at barn, ungdom og kvinner med muslimsk bakgrunn er fratatt menneskerettigheter. I boken sammenligner hun hijab som symbol med hakekors og jødestjerner, og advarer mot at Europa kan bli islamisert i 2100.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/13/476643.html

 

Tjaa? Hva bør vi mene om denne saken?

6858399[/snapback]

 

Ser for meg at det kommer til å skje store ting i verden før den tid; spesielt med tanke på atomprogrammet til Iran.

Lenke til kommentar

Nå er jeg faktisk enig med magicus her, norske jenter føler like mye, om ikke mer, press om å bruke miniskjørt og andre lett-tiltrekkende klær enn det muslimske jenter føler.

 

Forøvrig er det kun mennesker med lavere utviklet intelligens som går på det som står i slike bøker. Alle de muslimene jeg kjenner, kan ikke fatte at de noen sinne vil ha noen muslimske lover her.

Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk enig med magicus her, norske jenter føler like mye, om ikke mer, press om å bruke miniskjørt og andre lett-tiltrekkende klær enn det muslimske jenter føler.

 

Forøvrig er det kun mennesker med lavere utviklet intelligens som går på det som står i slike bøker. Alle de muslimene jeg kjenner, kan ikke fatte at de noen sinne vil ha noen muslimske lover her.

 

Og hun mener Islam ligner fasicme og nazisme.. Dette er en liten PR-stunt for FRP. Ren anti-islam-propaganda.

6858777[/snapback]

En muslim som mener at islam ligner fascisme og nazisme. Mener hun da at hun støtter opp om fascisme og nazisme? Eller er hun ikke en muslim likevel?

Lenke til kommentar
Og hun mener Islam ligner fasicme og nazisme.. Dette er en liten PR-stunt for FRP. Ren anti-islam-propaganda.

6858777[/snapback]

Hva i all verden har Frp med saken å gjøre?

 

Du klager over at muslimer blir demonisert?! Slike som deg trekker jo alltid fram Frp i alle mulige tåpelige sammenhenger.

6858796[/snapback]

 

Man kan jo si seg selv hva høyre-folka klager på døgnet rundt.. :)

 

"slike som meg" .. Første gangen jeg trekker fram FRP, men ok. FRP-gjengen og slike som hun der er alltid de første ut med å spre dritt om Islam. Lever man et sted med null innvandrere og muslimer rundt seg, får man selvfølgelig følelse om at Norge er i borgerkrig med innvandrere, men ta deg en liten tur til byen, snakk med en innvandrer, og du ser demokratiet og den norske kulturen er en stor del av deres liv. Kan ikke fatte hvorfor alle plutselig skulle miste alle sine venner, og hele sitt liv fordi de skal prøve å Islamisere et land de aldri klarer.

 

Vi må ikke glemme at nettopp mange muslimer har flyktet fra denne islamisering i sitt eget land og flyttet hit for å få demokrati, rettferdighet og et godt liv.

 

Håper du kan gi meg en liten forklaring på akkurat hvorfor alle da skulle vende om sine liv.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det kun mennesker med lavere utviklet intelligens som går på det som står i slike bøker.

6858777[/snapback]

 

 

La oss ikke dra intelligens inn i denne diskusjonen. Mine meninger strider riktignok i mot Storhaugs, men intelligens har ingenting med saken å gjøre.

 

Folk må få mene det de vil, samme hvilket parti de står for. En Frp'er har nok ikke mindre utviklet intelligens enn en SV'er ;)

 

Selv om mitt politiske syn samsvarer med SVs, ville jeg aldri stemt SV med Kristin Halvorsen som partileder. Hadde derimot Siv Jensen vært partileder i SV, med sosialistiske holdepunkter, ville jeg stemt på henne.

 

Rett og slett fordi Siv Jensen er en mye bedre politiker enn Kristin Halvorsen.

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk enig med magicus her, norske jenter føler like mye, om ikke mer, press om å bruke miniskjørt og andre lett-tiltrekkende klær enn det muslimske jenter føler.
Jeg tror ikke situasjonen i Norge er det som tas opp i denne boken. Forfatteren viser bl.a. til en undersøkelse i Frankrike. I Frankrike er det for det første sånn at jenter ikke går i skjørt når det iskaldt (med iskaldt etter fransk standard er under 10 pluss, norsk er 20 minus). Mange opplever press, etter hva jeg har hørt pga. oppmuntring, men frykt overrasker meg ikke noe særlig.
Og hun mener Islam ligner fasicme og nazisme.. Dette er en liten PR-stunt for FRP. Ren anti-islam-propaganda.

6858777[/snapback]

Nei det gjør hun ikke. Hun mener islamisme gjør det. Som i politisk islam, folk som ønsker å innføre islam som en del av lands politiske systemer. Dét er en trussler, ikke islam og muslimer. Slike misforståelser gjør dessverre at debatten sporer av. Det er synd, for problemet er reelt.

 

EDIT: Kom et nytt innlegg med samme distanse fra den virkelige saken, bare i andre enden av en annen skala.

Jeg mener at Europa burde redusere Inntaket av muslimer kraftig!

 

Jeg tror det er snart for sent! dessverre...

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg si at jeg er noen ekspert på hverken islam eller norsk innvandringspolitikk, men dette at islam er en trussel mot Europa mener jeg at er vås.

 

Selvom islamsk kultur er annerledes enn den vestlige og at vi kanskje til og med vil få dette islamske flertallet i Europa så tror ikke jeg at det er så farlig.

I år 2100 kommer min, min far og min bestefars generasjon til å være utdødd. Det betyr at de fleste personer med usaklige innvendinger mot islam (spesielt eldre) vil være døde for lengst og verden vil være full av personer med mer aksept og åpnere sinn overfor islam. Med dette vil jeg tro at det vil bli lettere for muslimer fra muslimske land å bli integrert i det norske samfunnet og vi vil ikke få noen ekstreme isfronter mellom muslimer og ikke -muslimer og derfor vil det sannsynligvis ikke ende i noen åpen konlikt mellom partene.

 

Det forfatteren sier om at man bør frykte islamisering og at muslimene kommer i flertall i lederstillinger etc. tror jeg heller ikke vi skal bekymre oss noe over. Tross alt er islam (ut ifra hva jeg har hørt [minner om at jeg ikke kaller meg noen ekspert[) en religion som bygger på menneskeverd og rettferdighet som f.eks. kristendommen selvom det også er klare motsetninger.

 

Dessuten vil ikke Europa oppleve en enorm omveltning dersom "muslimene kommer til makten", jfr. kristelig folkeparti som er et kristent politisk parti som har regjert i Norge. De begynte ikke å innføre salme- og lovsang i skoletimene eller prøvde å tvinge kristendommen på folk. De styrte etter kristne verdier, noe som jeg også tror at et evt. islamsk parti ville gjort (selvfølgelig med islamske verdier) uten å prøve å "islamisere" hele befolkningen.

Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk enig med magicus her, norske jenter føler like mye, om ikke mer, press om å bruke miniskjørt og andre lett-tiltrekkende klær enn det muslimske jenter føler.
Jeg tror ikke situasjonen i Norge er det som tas opp i denne boken. Forfatteren viser bl.a. til en undersøkelse i Frankrike. I Frankrike er det for det første sånn at jenter ikke går i skjørt når det iskaldt (med iskaldt etter fransk standard er under 10 pluss, norsk er 20 minus). Mange opplever press, etter hva jeg har hørt pga. oppmuntring, men frykt overrasker meg ikke noe særlig.
Og hun mener Islam ligner fasicme og nazisme.. Dette er en liten PR-stunt for FRP. Ren anti-islam-propaganda.

6858777[/snapback]

Nei det gjør hun ikke. Hun mener islamisme gjør det. Som i politisk islam, folk som ønsker å innføre islam som en del av lands politiske systemer. Dét er en trussler, ikke islam og muslimer. Slike misforståelser gjør dessverre at debatten sporer av. Det er synd, for problemet er reelt.

 

EDIT: Kom et nytt innlegg med samme distanse fra den virkelige saken, bare i andre enden av en annen skala.

Jeg mener at Europa burde redusere Inntaket av muslimer kraftig!

 

Jeg tror det er snart for sent! dessverre...

6858957[/snapback]

 

Hørt noen av FRPs taler? Der har de nevnt Islam og ikke islamisme. Da går det selvfølgelig ut over oss andre demokratiske, og moderne muslimer som tror på Allah og Muhammed, og ikke de mer ekstreme muslimer.

 

Men selvfølgelig er det jo ingen som nevner med at muslimer faktisk kan være greie folk de også. Istedet blir ting hakket ned på uskyldige, og de blir ofre for ting de ikke har gjort. Det er en bra integreringsprossess.

 

---

Beklager, moderator, skjerpings nå.

Endret av salah
Lenke til kommentar
Skal dere virkelige herpe en tråd som mod. har startet opp?

Gi F**n i slør og FRP osv. og gå til sakens kjerne og utvikling i Europa mot 2100.

 

Sletter en del poster og hold dere til saken heretter, ellers vil jeg stenge ut noe her. Jepp! dere hørte helt riktig, posteforbud i tråden.

6859174[/snapback]

 

Sorry. :)

Lenke til kommentar
Hørt noen av FRPs taler? Der har de nevnt Islam og ikke islamisme. Da går det selvfølgelig ut over oss andre demokratiske, og moderne muslimer som tror på Allah og Muhammed, og ikke de mer ekstreme muslimer.
Du er sikkert veldig opptatt av dette, men det er da ikke noe direkte kobling mellom dette og boken som kom ut? Hold topic'en med mindre du vet noe som ikke har kommet frem.
Men selvfølgelig er det jo ingen som nevner med at muslimer faktisk kan være greie folk de også. Istedet blir ting hakket ned på uskyldige, og de blir ofre for ting de ikke har gjort. Det er en bra integreringsprossess.

6859184[/snapback]

Å være muslim er ikke alene noen grunn for positiv omtale. Heller ikke for å bli hakket på. Man ser titt og ofte muslimer i media fremstilt på en positiv måte. Som regel uten at religionen trekkes spesielt frem. Heldigvis!
Lenke til kommentar

Reaksjonene kommer raskt: - Hege Storhaug mangler kunnskap

 

Jeg syns ikke man skal undervurdere problemet med islamisme. Men jeg syns en del av påstandene som kommer frem i artikkelen om boken er i drøyeste laget. De fleste er omtalt i linken. Man bør i grunnen være litt forsiktig med påstandene i slike saker. Det er sterke meninger og påstander det ikke er hold i vil bli brukt for hva det er verdt av meningsmotstandere.

 

Ellers er hva man bør gjøre i Norge noe man ikke bør basere på hva som skjer i andre europeiske land. Man kan selvsagt lære av erfaringer, men da skal man også se på hva som er forskjellig også. Tyrkerne i Tyskland ligner ikke mer på nord-afrikanerne i Frankrike enn det nordmenn ligner italienere.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...