Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Noen av disse har blitt nevnt, men det er disse jeg husker å være "barndomsspillene" mine

 

Jill of the Jungle

Et genialt spill, husker jeg og kompisene mine koste oss godt med dette her :thumbup:

 

Hocus Pocus?!?

Du styrer ihvertfall en trollmann som skal få tak i krystallkuler eller noe sånt :p

 

Torin's Passage

http://www.schwimmenlernenimnetz.de/bilder/Torin.jpg

Brukte utallige timer på å løse alle gåtene i dette spillet

 

Lion King

Mit første spill :love: nuff said

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser at en del nevner de tidligere Zelda spillene på NES, SNES og N64, men hvem kan da glemme Legend of Zelda: Links Awakening DX til GameBoy Color

 

GBC_Zelda_Links_Awakening_DX.png

 

Har rundet dette spillet 4-5 ganger, og ser frem til mitt neste møtet med dette spillet :p

 

Glemmer heller aldri Pokemon Blue til GameBoy. Har aldri vært noen fan av pokemon generelt, men sitter igjen med gode minner fra dette spillet. Nesten flaut å inrømme at jeg sammenlagt har brukt over 90 timer på dette spillet, i følge statistikken i options-menyen :blush:

 

Pokemon_Blue_USA_01.gif

Lenke til kommentar
Glemmer heller aldri Pokemon Blue til GameBoy. Har aldri vært noen fan av pokemon generelt, men sitter igjen med gode minner fra dette spillet. Nesten flaut å inrømme at jeg sammenlagt har brukt over 90 timer på dette spillet, i følge statistikken i options-menyen  :blush:

Pokemon_Blue_USA_01.gif

7938678[/snapback]

Har også en merkelig forkjærlighet for de tidligste (Red,Blue,Green og Yellow)Pokemon-spillene. Liker ikke pokemon, men disse var gøye.

Lenke til kommentar

Men In Black The Game er et spill jeg husker, men som jeg ikke har hørt så mye om i denne tråden ennå!

 

Spillet kom ut i 1997, hvis jeg ikke tar helt feil, og fikk veldig dårlige omtaler :p Men av en eller annen grunn klarer jeg aldri å glemme det, syns det var en utrolig fet atmosfære og levde meg helt inn i det :)

 

Er det NOEN som vet hvor jeg kan finne dette spillet? Har søkt på alle torrent-sider og andre warez-sider, men finner ingenting. Spillet var så dårlig at det kanskje burde vært gratis, men har ikke funnet noe :p Noen som kan hjelpe meg? :)

Endret av slickflick
Lenke til kommentar
Silver er nok det spillet jeg har mest minner fra.. Husker jeg ble helt lamslått av grafikken og hvor kult det var å fekte med sverd i det spillet. "dytt musa opp for å stikke rett frem, dra den tilbake for å snurre 180 grader med sverdet og det samme til høyre og venstre".... Ingen andre bekymringer i verden en om jeg klarte å få tak i den og den orben for til slutt å kunne kjempe mot über-slemme silver + den siste hemmelige bossen...  :love:

6844792[/snapback]

helt enig der. savner det spillet grusomt! har lasta ned dusinvis av patcher for å få det til å fungere på winxp, men uten hell :cry:

vurderer å få tak i en eldre pc med win98 for å spille det fantastiske spillet igjen!

Lenke til kommentar

Høres jo litt ut som Die By The Sword. Det var genialt spill på multiplayer. Herre min hatt. Ingenting slår følelsen av å dælje ihjæl en person med ens eget (eller personen man dreper) sitt avkappede bein. Hardcore sier jeg bare.

 

Makan til flott spill på multiplayer skal man lete lenge etter. Det hadde passet perfekt til Wii. Die By The Sword 2 på Wii hadde vært helt ekstremt kult.

Lenke til kommentar

På en tid der "Doom klonene" herjet som verst, og vi ble servert ene drittspillet etter det andre, var det et som skulle skille seg ut betraktelig. Jeg snakker om:

 

Blood

 

Gudene fra Monolith (som bla. står bak F.E.A.R) reiste seg og ga oss dette fantastiske 3D shoot'em up spillet. Du kontrollerer en mann ved navn Caleb, som er medlem av en kult gruppe ved navn "Cult of Tchernobog". Men lederen for denne gruppen forråder Caleb og dreper ham, samt bortfører hans kjære Ophelia Price. Det Tchernobog ikke vet, er at Caleb slettes ikke er død, men at han snart står opp igjen, for å ta hevn!

 

Ikke den mest originale storyen, men fy fader som det funker. Og man finner fort ut hvorfor dette spillet heter "Blood". Blod, gørr, hoder og innvoller flakser rundt, mens man løper i stemningsfulle omgivelser og skyter zombier, munker og andre beist med tommygun, hagler og dynamittkuber. Og hva er vel et episodebasert spill uten en svær jævel å ta på siste bane? Forvent deg flyvende demoner, hunder fra helvette og selve sjefen sjøl, Tchernobog.

 

Etter min mening finnes det ikke et bedre FPS spill. Den mørke, nesten gotiske atmosfæren er til å ta og føle på. Overalt i spillet finner man referanser til kult- og skrekkfilmer som Halloween, Friday 13th osv, noe som gleder en fan av slike filmer. Det er også inkludert en dose humor i det hele, noe som hjelper å trekke det hele opp.

 

Jeg ber til guden min hver dag om at Monolith skal lage en remake i dagens grafikk. Den dagen det skjer (for det vil det gjøre), så kan jeg dø en lykkelig mann. Har du gått glipp av dette spillet, har du gått glipp av et stykke spillhistorie.

 

Bilder (Beklager størrelsen):

 

982396145-00.jpg

 

blood-ss2.gif

 

s75391rq3df.jpg

 

Blood 2 var forresten en skuffelse av dimensjoner. Alt som het atmosfære og originalitet som var så gjennomført i 1'ern, var helt borte. Anbefaler alle å holde seg unna det spillet.

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar
Glemmer heller aldri Pokemon Blue til GameBoy. Har aldri vært noen fan av pokemon generelt, men sitter igjen med gode minner fra dette spillet. Nesten flaut å inrømme at jeg sammenlagt har brukt over 90 timer på dette spillet, i følge statistikken i options-menyen  :blush:

 

Pokemon_Blue_USA_01.gif

7938678[/snapback]

 

Når jeg leste dette fikk jeg faktisk lyst til å ta opp igjen pokemon :p

Sitter å spiller Fire Red for øyeblikket. Oh.. The memories...

Første GameBoyspillet jeg spilte :p

Lenke til kommentar

såå mange spill med gode minner :love: Husler ikke navnene på alle

 

- Magnus og Myggen

- Tanks

- doom 2

- et spill jeg ikke husker navnet på.. 2d med masse farger husker jeg :p

- mye mer jeg ikke kommer på

 

Edit:

- Red alert

- Red faction

- Heroes 3

Endret av Namek
Lenke til kommentar
Glemmer heller aldri Pokemon Blue til GameBoy. Har aldri vært noen fan av pokemon generelt, men sitter igjen med gode minner fra dette spillet. Nesten flaut å inrømme at jeg sammenlagt har brukt over 90 timer på dette spillet, i følge statistikken i options-menyen  :blush:

 

Pokemon_Blue_USA_01.gif

7938678[/snapback]

 

Når jeg leste dette fikk jeg faktisk lyst til å ta opp igjen pokemon :p

Sitter å spiller Fire Red for øyeblikket. Oh.. The memories...

Første GameBoyspillet jeg spilte :p

7976236[/snapback]

 

I mine øyne er det i barndomen jeg fikk de beste minnene med spill..som f.eks super mario på nes og flint stones, pokemon :love: jeg blir ikke flau av å si at pokemon er et av de beste spillene jeg har spilt :D

Lenke til kommentar

Husker så mange spill.... :)

Spessielt carmageddon og skifree :blush: Den følelsen av å kjører over kuer og mennesker i carmageddon kommer jeg aldri til å glemme :love:

Vil anbefale folk å sjekke ut DENNE siden! Der finner man en haug med abandona spill feks carmageddon, motoracer warcraft: orcs vs. humans osv :D

Siden krever registrering BTW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...