Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til første date?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man lærer ikke så veldig mye ved å kun dra på kino. Da jeg var singel var kafèbesøk en sikker vinner. :)

6838467[/snapback]

 

Nå må vi vel ta alder i betraktning her. Du er 20/21, mens trådstarter er 14. Det er kanskje mer naturlig å sitte bakers på klinebenken når man er 14, enn å gå ut og ta en kaffekopp.

6839611[/snapback]

Gi gutten et godt tips.. ikke noe sånt svar.<

 

Til trådstarter: Da jeg var på din alder så var kino helt greit, men det ble liksom ingen ting ut av en kveld på kino. Det som er jævlig med kino er tausheten fra begge parter etterpå, noe som (ihvertfall jeg synes) er flaut.

 

Ta henne med på et utested og spis godt med pizza hvis du er trygg på jenta. Gå en tur etterpå.. om du bor i en by så ta en tur bort over bryggen når det begynner å bli litt mørkt. Pass på at hun ikke tar en annen venninne med. En venninne kommer til å ødelegge alt og hun vil ta oppmerksomheten fra denne jenta.

 

Lykke til, og husk at du er lovpålagt å holde oss oppdatert med hvordan det går! ;)

Lenke til kommentar
Man lærer ikke så veldig mye ved å kun dra på kino. Da jeg var singel var kafèbesøk en sikker vinner. :)

6838467[/snapback]

 

Nå må vi vel ta alder i betraktning her. Du er 20/21, mens trådstarter er 14. Det er kanskje mer naturlig å sitte bakers på klinebenken når man er 14, enn å gå ut og ta en kaffekopp.

6839611[/snapback]

Gi gutten et godt tips.. ikke noe sånt svar.<

 

Til trådstarter: Da jeg var på din alder så var kino helt greit, men det ble liksom ingen ting ut av en kveld på kino. Det som er jævlig med kino er tausheten fra begge parter etterpå, noe som (ihvertfall jeg synes) er flaut.

6839674[/snapback]

 

"Ikke noe sånt svar" ?

 

Vel..

 

Jeg husker da veldig godt da jeg var 14 år, og hvor betryggende det var å sitte i mørket i kinosalen og holde rundt jenta. Etter filmen kunne vi gå og spise. Dersom det ble pinlig stillhet, kunne vi starte å snakke om hvordan vi syntes filmen var.

Lenke til kommentar

er nettop tilbake fra en førstedate som gikk veldig bra. dette er bare noen punkter jeg kommer på i farten, men har du dette i bakhodet tror jeg du vil komme litt lenger. Det har iallefall hjulpet meg og jeg er en gammel, skjeggete mann blitt. Her er ilpostinos smørbrødliste for en vellykket date:

 

1) på førstedate er det vikitg å ta seg best mulig ut. kanskje dette høres litt elementært ut, men det er faktisk ganske mange som går subbete kledd på førstedate. det gir ikke et godt inntrykk og kan dytte en person bort. ikke ha møkk under neglene, vær ren og pen på hender og resten av kroppen. Ha på rene klær som kanskje er noe penere enn det du pleier å gå i normalt. puss tennene (eller bruk litt tyggis først) og ta for guds skyld på litt godlukt først. ingen liker mennesker som stinker. iallefall ikke første gangene de treffer noen mennesker.

 

2) vær deg selv. de færreste mennesker liker falske mennesker. når du slapper av gir du også et bedre inntrykk av deg selv.

 

3) ikke stress. folk merker at du stresser og det kan dytte en person bort fra deg. selv om det kanskje blir et opphold i samtalen kan dette være positivt (bare ikke det blir for lange pauser da).

 

4) ikke lag et forhør. de fleste mennesker liker å snakke om seg selv. ved å spørre henne om interesser og slikt så viser det at du er interisert i henne samtidig som du holder samtalen i gang. hvis hun fortelle rom ting hun er opptatt av som du også syne som så legg inn noen ord her. på denne måten får dere frem felles interesser og har her noen interesser og erfaringer å utveksle. Slike felles interesser/hobbyer vil vise seg å være viktig for forholdet da det er greit å finne på ting utenfor heimen.

 

5) ikke væ for desperat. dette ender bare med at folk får avsmak av deg og dette vil slå svært negativt ut til din fordel. er du for masete på msn/sms ++ tenker bare folk "ånei, ikke han/hun igjen". dette er ikke særlig ideelt hvis du tar sikte på et langt bekjentskap.

Lenke til kommentar
Er snart 15 og begynner å bli ganske kjent med jenta, Så trenger ikke bli så veeldig mye mere kjent tror jeg ;) Syntes Kafe hørtes ganske bra ut da :)

6839534[/snapback]

 

Dersom du er ganske kjent med hun kan du jo prate litt med henne om hva hun kunne tenke seg kanskje? ;)

6839845[/snapback]

verre er det faktisk ikke. Se film og litt nam nam mener jeg skal funke:-P

Lenke til kommentar
5) ikke væ for desperat. dette ender bare med at folk får avsmak av deg og dette vil slå svært negativt ut til din fordel. er du for masete på msn/sms ++ tenker bare folk "ånei, ikke han/hun igjen". dette er ikke særlig ideelt hvis du tar sikte på et langt bekjentskap.

 

Ah, Sender en del meldiner på sms til hverandre :) Får alltid et positivt svar tilbake ;)

 

1) på førstedate er det vikitg å ta seg best mulig ut. kanskje dette høres litt elementært ut, men det er faktisk ganske mange som går subbete kledd på førstedate. det gir ikke et godt inntrykk og kan dytte en person bort. ikke ha møkk under neglene, vær ren og pen på hender og resten av kroppen. Ha på rene klær som kanskje er noe penere enn det du pleier å gå i normalt. puss tennene (eller bruk litt tyggis først) og ta for guds skyld på litt godlukt først. ingen liker mennesker som stinker. iallefall ikke første gangene de treffer noen mennesker.

 

Er egentlig ikke noe serlig problem :) Men kan vell vell prøve litt ekstra :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva har skjedd med at begge drikker seg drita og ligger med hverandre på første date?? Alt var så mye greiere i gamle dager. :/

6842358[/snapback]

 

De er 14 år, SÅ greit var det vel selv ikke i gamle dager? :p

 

Trådstarter: Ta hintet fra alle her, gjør et godt førsteinntrykk, det vil du ha godt av senere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ah, Sender en del meldiner på sms til hverandre :)  Får alltid et positivt svar tilbake ;)

 

det er forskjell på å sende sms av og til og å overøse og mase på en person hele tiden om å treffes, om vedkommende har noen sjan på deg og lignende. Jeg har vært utsatt for dette og det endre med atjeg kuttet all kontakt med henne. poenget mitt var vel at du ikke skulle overdrive kontakte du har med noen du er interisert i...

 

Er egentlig ikke noe serlig problem :)  Men kan vell vell prøve litt ekstra :p

 

har hørt om folk som har sagt de er veldig motebeviste for så å møte opp på date i slitt joggedress. da utgir du deg for å være noe anet ennd et du er og det kan ende med at vedkommende du er på date med bare går sin vei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...