Gå til innhold

TES: PC vs. XBOX 360!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer bare på en liten ting. Hvilken maskin bruker dere å spille Oblivion på, X-box 360 eller PC? Jeg spiller på 360. Er det noe grafikk forskjell fra 360 til PC med nesten alt på high?

Anders

Videoannonse
Annonse
Skrevet

360 her..

Kvalitetsmessig leste jeg en plass det er omtrent likt mellom 360 og PC.

skal en spille oblivion på pc med alt High må trenger en pc til 15-20000. xboxen koster jo 3000...

Og så er det digg å sitte i godstolen å spille oblivon, enn å henge over pc'en :)

Skrevet

å si at man trenger en PC til 10-15000 tusen for å spille oblivion med allt på high er like irrelevant som å si at du trenger en Xbox 360 (3000kr) og ett HDtv til 10-12000kr for å få full effekt av grafikken.

Begge tingene koster mye ja, men begge tingene brukes også til helt andre ting enn nettopp å spille oblivion...

Skrevet

Hehe poengen mitt var mest å si at en ikke kjøper en pc for å surfe på nettet og spille oblivon på high. Da er det bedre med en 360, og rimelig pc.

HDTV vil vel de fleste få i hus etterhvert alikevel ;)

å si at man trenger en PC til 10-15000 tusen for å spille oblivion med allt på high er like irrelevant som å si at du trenger en Xbox 360 (3000kr) og ett HDtv til 10-12000kr for å få full effekt av grafikken.

Begge tingene koster mye ja, men begge tingene brukes også til helt andre ting enn nettopp å spille oblivion...

6835759[/snapback]

Skrevet

6835759[/snapback]

Bra poeng faktisk :roll:

Skrevet

6835759[/snapback]

Du trenger ingen HD-tv for å få god grafikk på Xbox360, men du trenger en high end pc for å få god grafikk på Oblivion.

Skrevet

Men om ser bort fra det grafikkmessige, så vil jeg påstå at man får MYE mer ut av spillet på PC pga modder. Spillet er jo jo ikke noe særlig med levelscalinga, så synes synd på de med xbox som ikke får gjort noe med det.

Skrevet
Men om ser bort fra det grafikkmessige, så vil jeg påstå at man får MYE mer ut av spillet på PC pga modder. Spillet er jo jo ikke noe særlig med levelscalinga, så synes synd på de med xbox som ikke får gjort noe med det.

6837735[/snapback]

Jepp, det er jo en vesentilg forskjell. ;)

Skrevet

6837735[/snapback]

Jepp, det er jo en vesentilg forskjell. ;)

6837870[/snapback]

helt klart. kjøpte begge versjonene, og har bare spilt pc-versjonen, med unntak av et kvarter som jeg prøvd 360 versjonen.

Skrevet

Hvordan funker bruken av crosshair'en med xbox? Altså d merke man bruker til a sikte med, eller og velge items å sånnt. Tenker d kan bli litt klomsete uten a bruke mus til d. Eller?

Skrevet (endret)
Kvalitetsmessig leste jeg en plass det er omtrent likt mellom 360 og PC.

Xbox 360 og PC er så og si likt på fullt, men PC har minimalt lenger tegneavstander på gress osv.

Som denne testen viser som allerede nevnt.

skal en spille oblivion på pc med alt High må trenger en pc til 15-20000. xboxen koster jo 3000...

LoL, jeg har en til ca 9000 og den kjører fullt helt fint :tease: Og for å spille på tilsvarende nivå på xbox man ha HD-Tv.

Og så er det digg å sitte i godstolen å spille oblivon, enn å henge over pc'en :)

Skaff deg storskjerm og kobl til XBox 360 kontrollen til PC versjonen, da kan du uttale deg :thumbup:

Du trenger ingen HD-tv for å få god grafikk på Xbox360, men du trenger en high end pc for å få god grafikk på Oblivion.

Du trenger ikke en HD-Tv, riktig det, men du trenger en HD-Tv for å utnytte utseende til spillet. Noe du ikke trenger på PC.

EDIT: ble litt mye rot så jeg tok en kjapp edit...

Endret av Lakus
Skrevet

;)

6835759[/snapback]

Er ikke værre enn å koble xbox'en til en pc-skjerm :thumbup:

Skrevet

For min egen del må jeg bare si at pc'en KNUSER XBox 360 når det kommer til Oblivion. Oblvivion ser bedre ut på en god PC enn det gjør på en XBox360, argumenter som *men PC er så dyrt* har vel ingenting med saken og gjøre?

PC ser bedre ut på fullt, basta bom å ferdig med den saken.

Skrevet

At Oblivion ser en del bedre ut på en god Pc enn på en 360, har fint lite med saken å gjøre for min del i alle fall. Jeg spiller selv Oblivion på en PC litt under middels, men kunne aldri tenke meg å spille det på 360 av en enkelt grunn: Mods. Jeg kan knaskje spille i 100 timer uten mods, men med mods får jeg 1000 timer til (eller enda mer hvis jeg gidder), med mye bedre gameplay enn jeg kan drømme om på Xbox'n. I tillegg er styringen mye bedre på PC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...