Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, ja jeg så det, var nok litt rask på avtrekkeren der.. :)

Ser jeg har hitachi dvd-rom...

 

Vær OBS på at Hitachi DVD-spilleren som står i XBoX360en er litt mer kresen på DVD9 (Dual Layer) brente plater en for eksempel Toshiba/Samsung DVD-spilleren. For å være sikker på at dine backups fungerer problemfritt anbefaler vi deg å kjøpe deg en Pioneer 110/111d DVD-brenner og kombinere den med Verbatim Dual Layer +R DVD plater til å lagre dine backups på.

 

Æsj, da må jeg kjøpe meg ny dvd-brenner...jaja...

6848858[/snapback]

 

 

Det trenger du IKKE gjøre lenger.

 

 

med en firmware fra Birdy tar din xbox 360 omtrent alt av plater og brennere

 

Jeg har Hitachi og nec 3520 selv

6848945[/snapback]

 

Flotters! Jeg har en nec 2510A. Jeg ser på xbox-scene att det er flere som har fått denne til å virke. Jeg ser også at i denne tutorialen så skriver de at du må skifte på noe som de kaller bitsetting på dvd-brenneren for å få 360'en til å klare å lese platene du brenner, og for å gjøre dette må du flashe dvd-brenneren. Hva vil dette si?

 

Gidder du sende meg også en url til denne Birdy-firmwaren? :)

 

Edit: Her finnes flere forskjellige firmware's, og også flere av Birdys, men hvilken er best? Noen som har erfaringer, kewell79? :)

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar
Noen som har en god og forståelig tutorial på hvordan man flasher, ripper og brenner spill?

 

Selv sliter jeg litt med å sette meg inn i alt :p

6881219[/snapback]

Hadde tenkt å skrive en selv, og legge den ut på forumet, men det var ikke TTT så glad for :) Så den ble skippet, godt mulig jeg skriver en guide uansett ;)
Lenke til kommentar

Det hadde vore fint med ein slik guide, zappza! :)

Mange som trenger hjelp med slikt, inkludert meg sjølv.

Det er jo ikkje 100% sikkert at eg skal flashe, men etter eit par månader vil eg moglegens tenke på det.

Oppfordrer deg derfor å lage ein slik guide på norsk om du har tid, lyst og utstyr til det.

 

Btw, har ein moderator så mykje å seie her så lenge det ikkje går ut over retningslinjene/norsk lov?

 

Det skulle ikkje vere noko problem å få hostet den ein plass.

 

Ein ting eg lurer på;

Eg har lest mange guider, og dei snakkar om ulike skrujern.

Kan eg gå på den lokale skrujern_motorsag_båt_ forhandleren min, eller må eg kjøpe på nettet? Er det ein spesiel type?

Lenke til kommentar
Det hadde vore fint med ein slik guide, zappza! :)

Mange som trenger hjelp med slikt, inkludert meg sjølv.

Det er jo ikkje 100% sikkert at eg skal flashe, men etter eit par månader vil eg moglegens tenke på det.

Oppfordrer deg derfor å lage ein slik guide på norsk om du har tid, lyst og utstyr til det.

 

Btw, har ein moderator så mykje å seie her så lenge det ikkje går ut over retningslinjene/norsk lov?

 

Det skulle ikkje vere noko problem å få hostet den ein plass.

 

Ein ting eg lurer på;

Eg har lest mange guider, og dei snakkar om ulike skrujern.

Kan eg gå på den lokale skrujern_motorsag_båt_ forhandleren min, eller må eg kjøpe på nettet? Er det ein spesiel type?

6883424[/snapback]

Vet at det er mange som trenger det :)

Hvis jeg skriver, så blir det nok på engelsk. Kanskje jeg oversetter den, men er ikke sikker.

 

Det er nettopp det. I retningslinjene til forumet står det:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Dette betyr jeg ikke har lov til å skrive en guide til hvordan man ripper spill, ettersom det kan brukes til piratvirksomhet :)

 

Hosting er null problem.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...