Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget med å kunne modde Xboxen er å kunne spille backups av spill du har laget selv, ikke spill du kan laste ned.

 

Lag backup av spilla mens de virker, ikke last ned nå. Sånn jeg kommer til å gjøre det, så kommer jeg til å lage en backup av orginal spillet, for så og la orginalplata ligge i hylla og kose seg, uten risiko for riper.

 

Jeez...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
la orginalplata ligge i hylla og kose seg, uten risiko for riper.

6978013[/snapback]

 

 

Jepp, er kjekt med helt fine plater hvis du skal selge box'n om noen år. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Skjønner ingenting.

 

Hvis jeg ikke får lagd backups av mine spill, hva er da vitsen med en modding av xboxen min.

 

Hvis noen kunne forklart meg hva jeg gjør feil. Jeg prøver nå bare å få mitt orginale xbox spill inn på PCen. Må jeg kjøpe meg ny dvd spiller eller hva?

 

Er det ingen måte å få spillet inn på pcen, og så brenne det ut, uten å flashe firmwaren på dvd spilleren på pcen. Jeg trodde at bare firmwaren på xboxen skulle flashes.

 

Kommer jeg ingen vei? Vil jo ikke modde xboxen hvis jeg ikke får noe ut av det :/

Lenke til kommentar

Eneste som fungerer å lage backup spill av er en

 

SAMSUNG DVD-spiller 16x SH-D162C til PCEN(kjøp den billig HER)

 

+ du trenger en modifisert firmware til den (Ligger HER)

 

 

 

 

du kan også bruke samsung sin xbox 360 dvd rom, men da må du flashe frem og tilbake hele tiden og koble til/av pcen

 

 

Schtrom360Xtract v2.1 fungerer greit til å lage backups

 

hos noen fungerer Xbox Backup Creator v2.0 bedre og omvendt

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg har jo en bærbar pc så da kommer jeg vel ganske dårlig ut. Så det betyr vel ganske enkelt at jeg ikke kan ta backups av mine orginale spill. Men kewell79, jeg kan vel fortsatt enkelt laste ned backupen fra nettet og så brenne det med clonecd med DL disc?

 

Hvis min xbox dvd drive er oppdatert med nyeste firmware, så trenger jeg vel ingen spesiell dvd brenner for å brenne ut spillene? Så lenge den støtter Dual layer? :)

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
Jeg har jo en bærbar pc så da kommer jeg vel ganske dårlig ut. Så det betyr vel ganske enkelt at jeg ikke kan ta backups av mine orginale spill. Men kewell79, jeg kan vel fortsatt enkelt laste ned backupen fra nettet og så brenne det med clonecd med DL disc?

6978527[/snapback]

 

 

 

joda, det går fint

 

 

Bare husk at vist du har en Hitachi, MÅ du bruke en firmware som heter Birdy Hitachi-LG friendly Flasher v2.2 with Xtreme v1.3 and 2.0 mediacheck2 FIXED , da liker din xbox 360 aller fleste typer dvd brennere og plater.

 

 

eks. OPA : Xtreme v2.1 fungerer dårlig med mange dvd brennere, da trenger du en pioneer 111D

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Nå er det ikke jeg som skal utføre flashingen. Tenkte jeg skulle benytte meg av han i Bergen som er omtalt her allerede.

 

Jeg har Hitachi ja. Er fristet til å gjøre dette selv, men har ikke funnet en tutorial enda. Hvis jeg sender xbox360'en inn til modifisering så bruker han vel den firmwaren du omtaler her.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke jeg som skal utføre flashingen. Tenkte jeg skulle benytte meg av han i Bergen som er omtalt her allerede.

 

Jeg har Hitachi ja. Er fristet til å gjøre dette selv, men har ikke funnet en tutorial enda. Hvis jeg sender xbox360'en inn til modifisering så bruker han vel den firmwaren du omtaler her.

6978580[/snapback]

 

 

 

det må du forsikre deg om at han gjør før

 

og din dvd brenner må ha booktype "dvdrom" når du brenner med clonecd

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt sikker på hva du mener med at min dvd brenner må ha booktype "dvdrom" når jeg brenner :/

 

Så alt jeg trenger å gjøre er;

Snakke med han som skal modifisere min xbox og være sikker på at han bruker nyeste firmware.

Laste ned backups av spill jeg har fra før

Brenne med CloneCD (verbatim plater DL)

 

Så hvis jeg får forklart det med booktype, så er alt klart? Eller er det noe annet jeg også må huske på.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt sikker på hva du mener med at min dvd brenner må ha booktype "dvdrom" når jeg brenner :/

 

Så alt jeg trenger å gjøre er;

Snakke med han som skal modifisere min xbox og være sikker på at han bruker nyeste firmware.

Laste ned backups av spill jeg har fra før

Brenne med CloneCD (verbatim plater DL)

 

Så hvis jeg får forklart det med booktype, så er alt klart? Eller er det noe annet jeg også må huske på.

 

Mvh

6978767[/snapback]

 

 

 

enkelt svart, ja.

 

 

Booktype må stå dvdrom, ellers fungerer ikke spillet etter du har brent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...