Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Slax linux boot CD'en.

MEN. Jeg ser som sagt ikke DVD spillern i BIOS detection delen under oppstart.

 

Vet ikke om det er slik det skal være (at DVD spillern ikke tilkjennegir seg på vanlig måte..?). SKAL man kunne oppdage den i oppstarten eller er det kun Slax som oppdager den på egen hånd og slenger den over i modeb? Har et X800 skjermkort og har det problemet som jeg har lest andre med samme skjermkort har med Slax at skjermen bare er svart etter 2 linjer med tekst. Men den jobber videre og man kan i mørket skrive:

root<enter>

toor<enter>

startx<enter>

...så kommer skjermen frem igjen når oppstart er ferdig (når xwin starter).

 

Hørt tips om at man skal la xbox360 stå av til man er bootet opp i windows og deretter slå den på. (så ta hardware detection i control panel).

 

Irriterer så utrolig at den ikke alltid er synlig OG at jeg faktisk ikke kan se på slax booten at noe er gjort. Må bare anta det når den er ferdig bootet. Men du funket som nevnt 1 gang tidligere. Rebootet og fant DVD spillern i Windows. Men der feilet ting før flash ble gjort. Den fikk hentet key.bin og repeterte henting av was.bin ørten ganger før jeg fikk en "Access denied" liknende feil.

 

SATA jeg har: Abit AV8-3rd Eye, Socket 939, ATX, VIA K8T800 Pro/VT8237

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

En fyr skal fikse boxen min neste uke med Opa Xtreme v2.1, noen her som vet om det funker bra? De anbefalte det hvertfall på xbox-scene.

 

Har en DVD-brenner i min Dell Latitude D810, så er litt usikker på om jeg må kjøpe meg en ny. :]

Lenke til kommentar
En fyr skal fikse boxen min neste uke med Opa Xtreme v2.1, noen her som vet om det funker bra? De anbefalte det hvertfall på xbox-scene.

 

Har en DVD-brenner i min Dell Latitude D810, så er litt usikker på om jeg må kjøpe meg en ny. :]

6971993[/snapback]

 

Har gjort det samme på min, (Opa Xtreme v2.1) Kjøpte Pioneer 111D (med Varbatim plater) siden den fungerer best med Hitachi-LG. Funker 100% :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Funker nok bra det da. :] Men noen her som klarer å finne ut hvilken DVD-brenner det er på min Dell Latitude D810, og om de platene den brenner vil funke?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

"Har gjort det samme på min, (Opa Xtreme v2.1) Kjøpte Pioneer 111D (med Varbatim plater) siden den fungerer best med Hitachi-LG. Funker 100% :D

6972368[/snapback]

"

 

 

Som tidligere påpekt er det ingen grunn til å gå til anskaffelse av ny brenner og lignende hvis man bruker siste firmware. Så lenge du har en brenner som kan brenne dual layer plater så er det mer enn nok.

Lenke til kommentar
Har lest det men spørsmålet er fremdeles egentlig: Dersom BIOS ikke oppdager DVDen, vil Windows kunne gjøre det?

6969426[/snapback]

 

Etter litt arbeid så tok jeg wire trikset ETTER windows var startet.

 

Koblet SATA til xbox

Startet PC

BIOS oppdaget IKKE DVD driven

Startet opp windows

Kjørte wire trikset i det jeg slo på xbox'n

Måtte inn i Control Panel og søke etter ny hardware og da poppet den opp og da var det bare til å flashe i vei.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Har lest det men spørsmålet er fremdeles egentlig: Dersom BIOS ikke oppdager DVDen, vil Windows kunne gjøre det?

6969426[/snapback]

 

Etter litt arbeid så tok jeg wire trikset ETTER windows var startet.

 

Koblet SATA til xbox

Startet PC

BIOS oppdaget IKKE DVD driven

Startet opp windows

Kjørte wire trikset i det jeg slo på xbox'n

Måtte inn i Control Panel og søke etter ny hardware og da poppet den opp og da var det bare til å flashe i vei.

6973181[/snapback]

 

Alle snakker om fimware mod. Men hva med chip?

Lenge til vi kan få tak i ting som dette:

http://www.modchip.ca/store/product.php?pr...&cat=284&page=1

Eller har noen prøvd allerede?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Som tidligere påpekt er det ingen grunn til å gå til anskaffelse av ny brenner og lignende hvis man bruker siste firmware. Så lenge du har en brenner som kan brenne dual layer plater så er det mer enn nok.

6973144[/snapback]

Oi, tenkte ikke på at jeg må brenne dual-layer plater. :hmm: Noen her som vet om Dell Latitude D810 kan det?

Lenke til kommentar
Som tidligere påpekt er det ingen grunn til å gå til anskaffelse av ny brenner og lignende hvis man bruker siste firmware. Så lenge du har en brenner som kan brenne dual layer plater så er det mer enn nok.

6973144[/snapback]

Oi, tenkte ikke på at jeg må brenne dual-layer plater. :hmm: Noen her som vet om Dell Latitude D810 kan det?

6973525[/snapback]

 

Linken her viser at den er dual Burns DVD±RW or DVD±R discs and Dual Layer DVDs

both DVDs and CDs.

* 8X DVD±R / 4X DVD±RW / 2.4X DVD±RW DL (Dual Layer) / 8X

DVD Read and 24X CD-R / 16X CD-RW / 24X CD Read.

 

 

er vist en Philips ifølge den siden HER, 810 er ganske lik 820 skulle jeg tro

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det der er en D820, jeg har en D810. (Den ligger på jobben, så for ikke sjekket selv før mandag)

 

Hvilke plater anbefaler dere da? Hvor er de billigst? :]

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Hvis man sliter med at windows gjennkjenner dvd rommen ,men bios finner den så anbefaler jeg at dere tester "X360SAM" ,

det er et program som man leger på en usb stikke, og når den er lagt inn og da starter windows på nytt så velger man hvem verson man har(hitachi eller samsung) og så velger man hvem extreme vers man vil flashe med.

Denne har jeg og en kompis brukt på 6 maskiner,

4 samsung og 2 hitachi , fungert 100% hver gang . men har lest på xbox-scene at folk har hatt probleemer med autoflasher.

Men som sagt den har funka veldig bra for oss.

Endret av redflame
Lenke til kommentar
Har lest det men spørsmålet er fremdeles egentlig: Dersom BIOS ikke oppdager DVDen, vil Windows kunne gjøre det?

6969426[/snapback]

 

Etter litt arbeid så tok jeg wire trikset ETTER windows var startet.

 

Koblet SATA til xbox

Startet PC

BIOS oppdaget IKKE DVD driven

Startet opp windows

Kjørte wire trikset i det jeg slo på xbox'n

Måtte inn i Control Panel og søke etter ny hardware og da poppet den opp og da var det bare til å flashe i vei.

6973181[/snapback]

 

Hvis man sliter med at windows gjennkjenner dvd rommen ,men bios finner den så anbefaler jeg at dere tester "X360SAM" ,

det er et program som man leger på en usb stikke, og når den er lagt inn og da starter windows på nytt så velger man hvem verson man har(hitachi eller samsung) og så velger man hvem extreme vers man vil flashe med.

Denne har jeg og en kompis brukt på 6 maskiner,

4 samsung og 2 hitachi , fungert 100% hver gang . men har lest på xbox-scene at folk har hatt probleemer med autoflasher.

Men som sagt den har funka veldig bra for oss.

Lenke til kommentar
"Har gjort det samme på min, (Opa Xtreme v2.1) Kjøpte Pioneer 111D (med Varbatim plater) siden den fungerer best med Hitachi-LG. Funker 100%  :D

6972368[/snapback]

"

 

 

Som tidligere påpekt er det ingen grunn til å gå til anskaffelse av ny brenner og lignende hvis man bruker siste firmware. Så lenge du har en brenner som kan brenne dual layer plater så er det mer enn nok.

6973144[/snapback]

 

 

hvilken firmware bruker du da?

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å si om denne pcen fungerer til brenning av dual layer plater?

 

DVD-DUAL DOUBLE-LAYER SUPPORT DVD+R DOUBLE LAYER/DVD+-RW

 

Jeg skal sende inn xbox'en min til modding, men vil vite om jeg i det hele tatt kan brenne ut backups.

 

Hvis ikke denne spilleren kan brenne dual layer, kan isåfall noen gi meg link til en ekstern dvd brenner som kan dette, da jeg bare har en bærbar pc.

Lenke til kommentar

så da trenger jeg bare å sende xbox'en inn, og bruke clonecd til å brenne ut backup spillene mine.

 

Hva med NTSC backups? Ligger mye av dette ute, men lite med PAL, vil NTSC fungere på en modifisert xbox?

 

Vil det skje noe med kvaliteten (ntsc - pal), jeg har en sxrd 1080p 55 sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...