Gå til innhold

AM2 vs. Intel Core 2 Duo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På mandag får jeg lønning, og da tenkte jeg å bestille meg HK, Ram, CPU, PSU og skjermkort til rundt 7000,-

Har ikke veldig mye peiling, men tenkte på et AM2 oppsett:

AMD Athlon 64 X2 4600+ sokkel AM2

Asus M2N-E

Hiper HPU-4B580

TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB

PowerColor Radeon X1900 GT

eller

Sapphire Radeon X1900 XT

Men får jo med meg jo mer jeg leser at mange satser fullt på Intel's Core 2 Duo sokkel.

Hva er egentlig forskjellen? Bør jeg heller lage et Core 2 Duo oppsett? Noen som i så fall kan komme med noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
da er d jo ikke nok penger igjen til skjermkort?  :cry:

6821450[/snapback]

Da kan du jo kjøpe en 6300 eller 6400 core 2 dou i stedet. Disse yter spesiellt i spill omtrent som toppmodellene til amd. Amd64 ha LENGE vært beste spill cpu, men nå er tronen overtatt en stund iallefall av Intel igjen. Sånn skal det være, bytting av lederporsisjon mellom de 2 store så vi får gode priser og god ytelse pr. kr.

Skrevet
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34346.  noe sånn ?

Core 2 Duo FTW :D nettop bestillt e6600 til 3pcer her i huset :D fikk mye rabatt hos netshop :D 500kr pr cpu fordi jeg kjøpte 3stk :D

Send dem en mail så får du den til laveste pris i norge ;) SHG selger den for 2613 og netshop for 2895, da får du den for 2600 hos netshop  :w00t:

6821416[/snapback]

Jasså du? Fikk du 500 kroner i rabatt pr CPU sier du? Da tapte de nesten 400 kr pr CPU...

Skrevet

Nei :p de tapte ikke en dritt ;) mye bedre at de får solgt 3til meg en at de ikke får solgt noen til meg ;P desuten er jeg extrem kunde der :p

har vell kjøpt for 100k siste året på min account der :p kjøpte skjermer til jobben til fattern på min konto :D

Skrevet

mulig de tapte, mulig de ikke tapte men det er jo bedre for dem at jeg handler hos dem for litt mindre fortjeneste for dem enn at jeg ikke handler hos dem i det heletatt ?

Skrevet
Diddern: Believe me, de tapte 400kr pr CPU, uansett hva du sier og påstår.

Jeg har handla for over 1.000.000 i løpet av de 9 første månedene fra NetShop...

6821592[/snapback]

Så er ikkje du vanlig kunde heller da :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...