Gå til innhold

PlayStation 3-lansering utsatt (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm så bra at jeg er i USA for tiden, og også vil være det når PS3en lanseres her  :)  Får handle med meg en hjem da, slik at jeg slipper å vente  :w00t:

6814565[/snapback]

 

Håper du er klar til å campe utenfor Best Buy eller noe.

 

Kommer til å være ganske heftig etterspørsel, og siden Sony bare kommer til å shippe 400 000 enheter til et land med nesten 300 mill innbyggere, kommer det sikkert til å være et tonn av haier ute som skal kjøpe PS3 og legge den ut på eBay. ;)

Lenke til kommentar
Wii kan faktisk vinne konsollkrigen nå. I og med at Xbox 360 flopper i Europa og selger stort i USA  burde kanskje Sony ha satset på Japan og Europa først... kanskje

6814564[/snapback]

 

Trodde vi hadde vært gjennom dette allerede. Xbox 360 flopper ikke i Europa, den selger like bra som Microsoft hadde forespeilet/forventet.

 

Hvis du leser litt forbi første post i den tråden på Konsoll-forumet, så ser du at salgstallene som Sony-fyren siterte ikke er helt riktige (ikke en stor bombe der).

 

Øystein

Lenke til kommentar

Det som blir spennende nå er hva spillutviklerne gjør. Det kommer til å ta lang tid før ps3 kommer ut i et skikkelig volum, så det ville ikke forundre meg om vi vil se flere ps3-eksklusive spill også annonsert for xbox 360 etter hvert.

 

For ikke å snakke om hva det vil si for blu-ray/hd-dvd krigen.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid ment det var synd at Sony valgte å inkludere BR i PS3, ikke bare fordi det voldsomt øker prisen forbrukerne må betale for en ny spillkonsoll, men også fordi det selvfølgelig kompliserer produksjonen og gjør at det tar lenger tid og man får slike problemer som nå har blitt kjent.

 

For ikke å nevne at hvorfor fysisk integrere et helt nytt filmformat i en spillkonsoll når man ikke engang vet hvilket format som blir standard...

 

Jeg har alltid hatt i tankene at jeg skulle skaffe meg både 360 og PS3, pga eksklusive titler, men når det gjelder at det følger med BR i PS3 så er det totalt ubrukelig for meg, da jeg uansett kommer til å kjøpe meg en spiller som takler begge formatene, Samsung kommer blant annet med en slik.

Lenke til kommentar
Det som blir spennende nå er hva spillutviklerne gjør. Det kommer til å ta lang tid før ps3 kommer ut i et skikkelig volum, så det ville ikke forundre meg om vi vil se flere ps3-eksklusive spill også annonsert for xbox 360 etter hvert.

 

For ikke å snakke om hva det vil si for blu-ray/hd-dvd krigen.

6814662[/snapback]

 

Det jeg håper at de gjør er å la være å delta på det latterlige sirkuset med ekslusive titler, men det gjør de vel neppe, money talks, og folk kjøper flere konsoller når titlene er ekslusive (ser jo det på uttalelsene her inne også).

 

AtW

Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt det bedre selv.  :!:

 

Men seriøst, dette vil treffe Sony i bakhodet så det holder! Jeg regner ikke med at jeg var alene om å prioritere ps3 foran 360, falt meg aldri inn å kjøpe 360 siden ps3 skulle komme i november. Men når Sony viser en slik holdning overfor europeere vurderer jeg 360 veldig sterkt. Og da jeg er svært filminteressert i tillegg hadde kjøp av ps3 hatt mye å si for hvilket format jeg hadde gått for. I dag kjøper jeg 5-7 dvd'er i uken, og når BD hadde lansert nok titler vil det si at jeg hadde lagt svært mange tusenlapper i det formatet. Nå er det mye mulig jeg går for HD-DVD istedet, litt på pur faen og litt fordi jeg tror det er det formatet Europa kommer til å gå for nå. Nekter å tro at jeg er unik i denne sammenhengen.  :mad:

6813091[/snapback]

 

kunne ikke ha vært mer enig med deg!!

jeg er også svært filminteressert og kommer til å satse på HD-DVD, mest for pur faenskap :mad:

6814147[/snapback]

 

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor veldig filminteresserte folk i utgangspunktet hadde tenkt til å benytte PS3 som BD spiller, det sier seg jo selv at kvaliteten på denne ikke akkurat vil ligge i toppsjiktet etter en kort stund, sammenlignet med stand-alone varianter.

 

Vet ikke hvor mange som bruker dagens PS2 som DVD spiller, men de som virkelig er interessert i film og kvaliteten på denne, kjøper jo en stand-alone spiller av høyere kvalitet.

6814547[/snapback]

 

Neida, men poenget er at med PS3 så kan Sony presse ut BR til alle og enhver, og dermed får man et mye større marked for BR-filmer. Det kommer til å ta lang tid før HD-DVD blir «allemannseie», og med PS3 så har Sony et fortrinn. De kommer til å dytte BR inn i stua til hvermansen, og entusiastene kjøper stand-alone.

 

Slik hadde i alle fall tilfellet vært om Sony ikke hadde bæsja på lokket, men nå ser det ut til at det kommer til å bli jevnere enn antatt. At PS3 kom i store kvanta til jul var jo en ganske stor sak for BR i filmverdenen.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid ment det var synd at Sony valgte å inkludere BR i PS3, ikke bare fordi det voldsomt øker prisen forbrukerne må betale for en ny spillkonsoll, men også fordi det selvfølgelig kompliserer produksjonen og gjør at det tar lenger tid og man får slike problemer som nå har blitt kjent.

 

For ikke å nevne at hvorfor fysisk integrere et helt nytt filmformat i en spillkonsoll når man ikke engang vet hvilket format som blir standard...

 

Jeg har alltid hatt i tankene at jeg skulle skaffe meg både 360 og PS3, pga eksklusive titler, men når det gjelder at det følger med BR i PS3 så er det totalt ubrukelig for meg, da jeg uansett kommer til å kjøpe meg en spiller som takler begge formatene, Samsung kommer blant annet med en slik.

6814690[/snapback]

 

... Sony er en av hovedutviklerne av BR, sammen med blant andre HP, Dell og Apple.

 

Vi snakker gutta boys her skjønner du. Dette er formatet til sluggerne i bransjen, og PS3 er et av trumfkortene BR har/hadde i ermet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Med ca. 500,000 enheter tilgjengelig globalt i November er det kanskje greit å unngå det kaoset som da vil oppstå, og vi så jo hvilke tilstander det ble over dammen ved Xbox 360 sitt launch, og de hadde vel 1,5 millioner enheter globalt.

Det er jo fortsatt ingen garanti for at Sony klarer å fylle etterspørselen ved Europeisk launch vil nok folk gå i harnisk. Nok en gang. Konsoll-launch er alltid morro.

 

Selv om jeg ikke hadde planer om å kjøpe Playstation 3 ved launch, synes jeg dette er skuffende av Sony - de må ha vært klar over dette en god stund, og da er det ganske sleipt at de ikke har gitt beskjed videre - det er jo mange som har lagt inn pre-order på en konsoll som plutselig lå et halvt år frem i tid. Og nå vil det trolig ta desto lenger tid før den synker i pris.

 

Det positive ved dette er jo da at man nå kan lese anmeldelser av konsollen (og spillene) på nett, og lese respons på Amerikanske forums - og i tillegg blir man kanskje kvitt noen barnesykdommer. I tillegg vil man ha flere spill å velge fra ved Europeisk launch.

 

Lurer dog på hvor store økonomiske konsekvenser dette vil få, de gav jo trossalt samtlige PAL-land finger'n.

 

Julen tilhører vel nå Microsoft og Nintendo, selv om Sony sikkert vil kjøre bundles på PSP og PS2. Beste sted å være på 17. November her i landet blir vel forran en HDTV med Gears of War og en Xbox 360.

Lenke til kommentar

We can wait! synes det er litt "hell i uhell" jeg. For med tanke på at europa får Ps3 4 mnd'er etter JP og US så kan vi få mer ut av det:

 

- Kan slippe de første "barnesykdommene" som alltid kommer med ny konsoll!

 

- Få bedre stabilitet med linux OS slik at det ikke er noen "hull" der...

 

- Online tjenesten er oppdatert hvis det er noe galt i starten.

 

- Spill som kom først ut er fikset på med patcher og annet slik at det flyter med engang vi får det.

 

 

- Og ikke minst flere spill til "launch"....Januar og Februar er tørketid i spillbransjen, men Mars er den måneden som sparker alt igang igjen når det gjelder utgivelser ol. så vi kan nok kanskje se flere spill i hyllene i Mars enn forventet.

 

 

Og vi klarer nok å vente 6.5 mnd med tanke på at det kommer mange gode spill fremover:

 

- Splinter Cell: Double Agent (multiplatform og Xbox 360) 27 Oktober

- Zelda: Twilight Princess (Gamecube og Wii)

- Final Fantasy XII (Ps2)

- SOCOM: Combined Assault (Ps2)USA 4 kvartal, EU 2 sikkert

- Gears of War (Xbox 360) 17 November

- God of War 2 (Ps2) 1 kvartal 2007

- Dead Rising (Xbox 360) 7 September

- Fifa 07' (Multiplatform og Xbox 360) 28 September

- Kingdom Hearts 2 (Ps2) 29 September

- Pro Evolution 6 (Multiplatform og Xbox 360) Oktober

- Call of Duty 3 (Multiplatform og Xbox 360) 17 November

- TC's Rainbow Six: Vegas (Xbox360 og PC+Ps3) 17 November

- Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus (Ps2) November

- F.E.A.R. (Ps3 og Xbox 360) November

- Naruto: Ultimate Ninja (Ps2)

- Brothers in Arms: Hells Highway (Xbox 360, PC og Ps3) 4 kvartal

- Too Human (Xbox 360) 4 kvartal

- Need for Speed Carbon (Multiplatform, men vent til Ps3 versjon :))

 

Så vi skal nok klare å vente:)

Lenke til kommentar
We can wait! synes det er litt "hell i uhell" jeg. For med tanke på at europa får Ps3 4 mnd'er etter JP og US så kan vi få mer ut av det:

 

- Kan slippe de første "barnesykdommene" som alltid kommer med ny konsoll!

6814842[/snapback]

Vel, det er lov å være optimistisk, men jeg tror sjansene er store for at vi får nøyaktig samme type hardware eller SKU (bortsett fra at det er PAL) som ved lansering i Japan eller USA. Ellers tror jeg vi ser på enda større forsinkelser om Sony skulle sette igang en større feilretting og endre i masseproduksjonslinjene.

 

- Få bedre stabilitet med linux OS slik at det ikke er noen "hull" der...

6814842[/snapback]

Det vil alltid være noen hull i et hvilket som helst OS og et hvilket som helst program... ;)

 

- Online tjenesten er oppdatert hvis det er noe galt i starten.

6814842[/snapback]

Den er jeg med på. Dog tror jeg nok man uansett kan risikere at Sony ikke klarer å dimensjonere online-serverene sine riktig, og man opplever lags og tjenestenekt i starten. Men det er verstefallstenkning. ;)

 

- Spill som kom først ut er fikset på med patcher og annet slik at det flyter med engang vi får det.

6814842[/snapback]

Jeg håper nå de aller fleste spill som kommer ikke må igjennom et patchehelvete. Og jeg tror nok spillutviklere flest setter av mindre ressurser til potensiell patching av konsollspill i forhold til PC-spill, spesielt siden konsoller er en mer uniform plattform enn PC, og det da er større sjanse for at det som funker fint på din konsoll også funker på min.

 

- Og ikke minst flere spill til "launch"....Januar og Februar er tørketid i spillbransjen, men Mars er den måneden som sparker alt igang igjen når det gjelder utgivelser ol. så vi kan nok kanskje se flere spill i hyllene i Mars enn forventet.

6814842[/snapback]

Hadde det ikke vært bedre å spre spillutgiftene litt da enn å kjøpe et lass ved launch? ;)

 

Og vi klarer nok å vente 6.5 mnd med tanke på at det kommer mange gode spill fremover:

 

...

 

Så vi skal nok klare å vente:)

6814842[/snapback]

Helt klart! Masse morro i vente på den lista. :D

Lenke til kommentar
We can wait! synes det er litt "hell i uhell" jeg. For med tanke på at europa får Ps3 4 mnd'er etter JP og US så kan vi få mer ut av det:

 

- Kan slippe de første "barnesykdommene" som alltid kommer med ny konsoll!

 

- Få bedre stabilitet med linux OS slik at det ikke er noen "hull" der...

 

- Online tjenesten er oppdatert hvis det er noe galt i starten.

 

- Spill som kom først ut er fikset på med patcher og annet slik at det flyter med engang vi får det.

 

 

- Og ikke minst flere spill til "launch"....Januar og Februar er tørketid i spillbransjen, men Mars er den måneden som sparker alt igang igjen når det gjelder utgivelser ol. så vi kan nok kanskje se flere spill i hyllene i Mars enn forventet.

 

 

Og vi klarer nok å vente 6.5 mnd med tanke på at det kommer mange gode spill fremover:

 

- Splinter Cell: Double Agent (multiplatform og Xbox 360)  27 Oktober

- Zelda: Twilight Princess (Gamecube og Wii)

- Final Fantasy XII (Ps2)

- SOCOM: Combined Assault (Ps2)USA 4 kvartal, EU 2 sikkert

- Gears of War (Xbox 360)  17 November

- God of War 2  (Ps2) 1 kvartal 2007

- Dead Rising (Xbox 360)  7 September

- Fifa 07' (Multiplatform og Xbox 360)  28 September

- Kingdom Hearts 2 (Ps2)    29 September

- Pro Evolution 6 (Multiplatform og Xbox 360)    Oktober

- Call of Duty 3 (Multiplatform og Xbox 360)  17 November

- TC's Rainbow Six: Vegas (Xbox360 og PC+Ps3)  17 November

- Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus (Ps2) November

- F.E.A.R. (Ps3 og Xbox 360) November

- Naruto: Ultimate Ninja (Ps2)

- Brothers in Arms: Hells Highway (Xbox 360, PC og Ps3) 4 kvartal

- Too Human (Xbox 360) 4 kvartal

- Need for Speed Carbon (Multiplatform, men vent til Ps3 versjon :))

 

Så vi skal nok klare å vente:)

6814842[/snapback]

 

Stemme! :D For ikke å snakke om at man har spart penger også. Mange spill som kommer på PS3 kommer jo også til 360, samt at HDDVD spilleren til 360 også vil bli lansert til jul regner jeg med. :yes:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...