Gå til innhold

Lanparty NF4: Bruke SB Live! istdfor innebygd?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter altså med et DFI Lanparty Ultra-D, med et slikt et Realtek ALC850 8-channel Karajan module innebygd lydkort.

 

Da skjedde det plutselig en liten opprydning i skapet og ut trillet et nydelig lite kort av typen Soundblaster Live! Player 5.1. Så da er jo fristelsen til å ta det i bruk der.

 

Viktigste lydoppgaven er winampvirksomhet via det lokale stereoanlegget, men spilling, film og musikkproduksjon er også aktuelle ting å foreta seg.

 

Ulempene er jo større effektforbruk, mindre effektiv lufting og potensiell ustabilitet (overklukk, må vite), mens fordelen er en del bedre lyd (antageligvis). Hva sier dere, gutter? Er det verd å putte inn? :hmm:

 

 

 

(edit: omskrev tittelen)

Endret av Gompedyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier...tja:

Vel det er vel bare du som kan svare på det spørsmålet. Er du missfornøyd med lyden du har i dag? I så fall, sett inn SB'n og hør om du blir mer fornøyd. Er ikke sikkert forskjellen er så stor som du tror. Økt effektforbruk og potensielt ustabilitet tror jeg ikke du skal tenke på i det hele tatt. En mulig fordel med SB'n er lavere bruk av ressurser (CPU kraft) men det er nok heller ikke av noen avgjørende betydning. Derfor ville jeg brukt ørene og valgt ut i fra dem.

 

space

Lenke til kommentar

Det var nesten irriterende godt svart. :p Takk!

 

Jeg hadde et vagt håp om å støte på noen som hadde gjort akkurat dette og som hadde en erfaring, men du har selvsagt helt rett. Opplevd lydkvalitet er ikke lett å benchmarke. Dog, å være misfornøyd med lyden forutsetter ofte at man har noe å sammenligne det med. Har hatt det innebygde så lenge at jeg muligens har blitt "bedøvet".

 

Men nok snakk! Å putte inn et lydkort tar jo ikke så mye lenger tid enn å skrive disse linjene, så jeg går for it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...