Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Intimbarbering - Hvordan unngå "røde flekker"


GrandMa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Vil man ha det 100% hårfritt, og null stikking, så må man ta imot hårene. Men da burde man "herde" huden med regelmessig, vanlig barbering først, og så prøve seg på å ta mot hårene..

6987450[/snapback]

 

Stemmer bra det! Det er ikke veldig lurt å barbere mot hårene de første gangene, huden må bli vane med barberingen før man evt. tenker på å babere mot.

Det skal dog sies at når man barberer mot blir det utrolig deilig og glatt ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som alle andre alt har sagt her, så er det lurt å ikke barbere seg mot hårene. Da kan du fort få innovergrodde hår, og det er dette som gjør at du får "barberkviser". Hvis du ikke bruker barberkrem, så må du i alle fall gjøre det i dusjen! Det er faktisk veldig stor forskjell på hårets struktur på om det er vått eller tørt, og ikke overraskende er det mye vanskeligere å kutte håret når det er tørt (så et programm om barbering på National Geographic for et par uker siden :)) For å ikke få rød og irritert hud kan det sikkert lønne seg å bruke en barberkrem, evt. et eller annet til å smøre på etterpå.

 

Kanskje også dette vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Tips, gjør det i dusjen og bruk balsam istedet for barberskum e.l. - funker som en drøm, ingen røde nupper.

6968101[/snapback]

Veldig enig med du..

Har nesten "aldri" nupper av noe slag. Om enn jeg barberer alltid tørt og Forsiktig.

Og jeg barberer i alle vinkler og retninger. Men smører meg godt inn etterpå med GOD "VANLIG" Nivea Blå :)

Smører med Apolar, og det blir sakte bedre, men nå begynner det å komme igjen hår, så jeg lurer på hvordan jeg barberer "med" hårene med maskin?

6987587[/snapback]

Dette hørtes ikke bra ut..APOLAR inneholder jo "cortison" og vil ødelegge huden litt etter litt. Men jeg regner med at det ikke er hver gang.. :hmm:
For å ikke få rød og irritert hud kan det sikkert lønne seg å bruke en barberkrem, evt. et eller annet til å smøre på etterpå.

8002683[/snapback]

Krem må til.. Valget kan være billig eller dyrt.. :p
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei! Etter første gang jeg barberte meg så klør det litt når jeg er i bevegelse. Og det er litt røde prikker, hvor lang tid tar det før dette er over? Vil det bli som normalt etter ca en uke? Hvor lang tid tar det før hårene vokser ut igjen?

 

Mye spørsmål :p Men var litt dum som høvla i vei og trodde det skulle gå like bra som i trynet :p

Lenke til kommentar
Gjest glattgutten

Det bruker å klø litt i starten, det er vanskelig å unngå. Bruk en bokser og ei bukse som ikke strammer så hardt mot livet, det skaper gjerne prikker og kløe. Du må bare fortsette å barbere deg med noen dagers mellomrom de neste 2-3-4 ukene for at huden skal bli vant til det. Fungerte for meg. Bruker hudrenseskum (sebamed, spes mot kviser) som barberskum og smører litt lotion på etterpå. Å barbere med hårene først, så sidelengs, så imot (om ønskelig) fungerer ypperlig.

 

Forøvrig: til gutter som vil shave pungen så funker det bra å få den til å stramme seg skikkelig ved å dusje den med kaldvann først. Trimmefunksjonen på barbermaskinen funker bra til å få ned lengden, deretter myk håndføring med kvass høvel. Var ikke plaget med røde flekker/nupper el. på pungen.

Lenke til kommentar
Gjest glattgutten
Okey, men hvis jeg heller har lyst til å gå over til stussing i steden for glattbarbert. Hvor lang tid tar det før kløinga gir seg hvis jeg ikke gjør noe med det?

Et par dager før kløingen går bort, kanskje mer. Rødheten varer litt lengre. Smør på noe slags desinfiserende hver gang du dusjer. Sitronsaft burde funke ok om du ikke har noe annet. Såpe er litt hardt for huden der nede, smør uansett på fuktighetskrem etterpå.

Lenke til kommentar

Det som funker for meg:

 

Dusj med godt og varmt vann, masse lano. For optimal barbering om jeg har tid går jeg over alt 3 ganger, først med hårene, så mot, så med igjen (lærte det av en tyrkisk barberer for trynet, men funka glimrende nede også ;) ). I starten fikk jeg røde utslett og klødde noe jævelig, men kløen forsvant etter 2-3 uker og røde poser får jeg kun nå om jeg gjør barberinga slurvete.

 

Om du vil være glatt nede så må du jobbe mot hårene også ellers blir det ikke bra, men ved og avslutte med hårene virker det som hårene har mindre sjangse for å vokse innover og det blir enda tettere en om du avslutter mot hårene, baby olje etter barbering for å minske kløen funker bra.

Lenke til kommentar
Dusj med varmt vann, bruk et reint barberblad som ikke er slitt, først med hårene, deretter mot.. Ikke dra for hardt på det med håndkle, tørk det forsiktig, og smør inn med en god aloe vera.

 

 

Barber helst ikke mot hårene... bedre å ta på fra siden om du vil ha den mest mulig glatt som faen... men om du absolutt øsnker do what u wanna do:P..

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest halla

Har selv begynt å intimbarbere meg nylig. Andre gangen tok jeg mot hårene(etter at jeg hadde tatt med hårene), da fikk jeg masse røde nupper og det klør en del. Håper det blir borte så fort som mulig. Skjønner at jeg ikke skal prøve på det på et par uker til ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg følger disse stegene om jeg vil være helt sikker på å ikke få de

 

1. Dusj i varmt vann for å myke opp hårene og fjerne bakterier

2. Barberskum, da det virke litt

3. Barberer (jeg gjør det mot hårene for å fjerne mest mulig, men det gir større sjanse for inngrodd)

6. Kaldt vann for å lukke porene

5. Desinfiserende veske (type sår rens)

6. Fuktighetskrem

 

I ettertid bruker jeg skrubb og fuktighetskrem for å unngå inngrodd hår

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest South19

Fy faen, fikk for meg at jeg skulle barbere meg der nede for første gang seint i går kveld. I dag skulle jeg GÅ til jobbintervju... Jeg gikk 100 m så ble jeg gal av at det klødde så jevli, og at det er simpelthen veldig ubehagelig å kjenne enkelte stubber i lysken som stikker mot låret. Jeg skulle søren meg lest denne tråden før jeg begikk meg ut på idiotien. Har masse røde prikker etter at huden, som ikke har vært bar siden jeg var 9-10 år kanskje, gnikka mot jeansa mine. Jeg blir gal av hvor ubehagelig det er! Jeg må seriøst sitte i ro, ellers blir det så ille at jeg stopper opp hver 15. meter og retter på alt, banner og klager til meg selv og lover meg selv at det ALDRI skal gjentas igjen. Jeg kommer nok aldri til å barbere meg der igjen. Bare hvis jeg kommer i et seriøst forhold der jenta spør meg pent, om ho ikke er spesielt fan av hår... Vel, mine siste ord får bli: Jeg hadde det komfortabelt med hårvekst mellom beina. Det klødde ikke i det hele tatt. Nå sitter jeg her og lufter alt, så det ikke skal svi som et svin.. Kommer til å hate meg selv i dagene som kommer... jeg er en IDIOT!

 

- Gutt, 19 år

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...