Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Intimbarbering - Hvordan unngå "røde flekker"


GrandMa

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har lest litt rundt her på forumet og funnet ut at ganske mange har et problem med at det kan komme røde prikker av å barbere seg nedentil... Jeg har også hatt dette problemet selv om det gikk mer eller mindre over (Vet ikke hvorfor egentlig)

 

Noen som har tips om hvordan man kan unngå disse røde, ekle og ikke representative prikkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at jeg leste i et blad for lenge siden, var det kanskje FHM, VI menn elller no sånt..

 

At man skulle vaske huden grundig med varmt vann før man barberte, dette for å fjerne alt av bakterier og døde hudceller, sånn at hud-området der man barbere ikke blir så irritert.

Også er det viktig at man gnir barberskummet godt inn og lar det virke en stund (minutt eller to) før man begynner å barbere.

Vaske godt av med kaldt vann sånn at porene lukker seg når man er ferdig.

 

Det kan også hjelpe på med diverse etterbarberings lotion osv. Men sørg for at den ikke inneholder for mye parfyme, da huden nedentil lett kan bli litt irritert.

 

Kom forsåvidt over et produkt som heter Invit hygiene det skal vistnok være et rensemiddel for sex leketøy mm.

Men hvis du scroller litt ned på siden og leser omtalen av produktet, så har i hvert fall vedkommende som har testet det hadd gode erfaringer med at det fjerner røde prikker etter intimbarbering..

Endret av Black&White
Lenke til kommentar

Er nok veldig vanlig å få det til å begynne med, men barberer man mot hårene er man så og si garantert å få det. De røde prikkene (forutsatt at det ikke er utslett for at man ikke vasker seg) er inngrodde hår, og barberer man med hårene fortsetter de å gro utover. Barberer man mot, blir de kuttet helt ned, og står fritt for å gro i hvilken som helst retning, hvorav noen velger å gro inn i huden. Man kan også bruke neglen eller en pinsett på å pille dem opp, om man gidder.

Lenke til kommentar

Dusj med varmt vann først, for å åpne porene og gjør hårene lettere å barbere vekk. Ta på skum og la det virke litt. Barber deretter med hårene. Vil du ha vekk alt, så venter du med å barbere mot hårene til slutt. Da får du en perfekt barbering, men er nesten garantert at det er vondt når det kommer ut igjen (så jeg ville ikke anbefale å barbere mot hårene med mindre det er veldig spesiell anledning ;) )

 

Smør med uparfyrmert fuktighetskrem eller babyolje når du er ferdig.

Ikke tørk hardt med håndkleet, men "dytt" det innpå i stedet for å dra det frem og tilbake, for å irritere huden minst mulig.

Ellers barber jevnlig for å venne huden til barberingen.

Lenke til kommentar
Dusj med varmt vann først, for å åpne porene og gjør hårene lettere å barbere vekk. Ta på skum og la det virke litt. Barber deretter med hårene. Vil du ha vekk alt, så venter du med å barbere mot hårene til slutt. Da får du en perfekt barbering, men er nesten garantert at det er vondt når det kommer ut igjen (så jeg ville ikke anbefale å barbere mot hårene med mindre det er veldig spesiell anledning ;) )

 

Smør med uparfyrmert fuktighetskrem eller babyolje når du er ferdig.

Ikke tørk hardt med håndkleet, men "dytt" det innpå i stedet for å dra det frem og tilbake, for å irritere huden minst mulig.

Ellers barber jevnlig for å venne huden til barberingen.

6813405[/snapback]

Man merker at kvinner kan å ta bedre vare på seg enn menn :p

Skal teste ut denne metoden

Lenke til kommentar

Haha, joda ;) Om vi alltid setter det ut i praksis er en annen sak.

Jeg gidder ikke alltid bruke masse tid på det (er ikke alltid man har tid, heller!), og da tar jeg bare raskt over med høvelen. Men, om man barberer seg sjeldnere er det kanskje greit å bruke litt tid på det, for da er jo ikke huden vant til det og tåler ikke "tøff" behandling.

Skarpe blader er et must! Sløve blader tar veldig dårlig, og skraper ofte i huden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det som er årsaken til disse nuppene er bakterier. Løsningen blir altså da antibakteriell. Smør deg inn med det etterpå, etterfulgt av fuktighetskrem så har du tidenes intimbarbering.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...