Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelse av 1-års medlemskap etter noen måneder


Peter

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er medlem ved Elexia treningssenter, og har vært det siden slutten av Juni.

Da skrev jeg meg opp for ett års medlemskap + at jeg fikk diverse måneder gratis i tillegg.

Nå vil jeg gjerne si opp mitt medlemskap da jeg skal begynne å trene squash istedenfor styrke, og det får jeg mye billigere og nærmere der jeg studerer.

 

Reglene til Elexia sier at man ikke kan si opp medlemskapet før i 11. måned av medlemskapet, eller man kan overføre det til noen andre. Jeg har selvsagt ikke lyst til å være støttemedlem hos Elexia i mange måneder fremover, og hadde håpet jeg kanskje kunne betale meg ut av det ved f.eks. å betale fullpris for de månedene jeg har hatt rabattert pris.

 

Noen kyndige som kan si meg hvilken rett jeg har?

 

EDIT:

Glemte å nevne at jeg har snakket med Elexia og det var de som oppga reglene over.

Jeg kan altså enten være støttemedlem eller overføre abonnementet

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg er medlem ved Elexia treningssenter, og har vært det siden slutten av Juni.

Da skrev jeg meg opp for ett års medlemskap + at jeg fikk diverse måneder gratis i tillegg.

Nå vil jeg gjerne si opp mitt medlemskap da jeg skal begynne å trene squash istedenfor styrke, og det får jeg mye billigere og nærmere der jeg studerer.

 

Reglene til Elexia sier at man ikke kan si opp medlemskapet før i 11. måned av medlemskapet, eller man kan overføre det til noen andre. Jeg har selvsagt ikke lyst til å være støttemedlem hos Elexia i mange måneder fremover, og hadde håpet jeg kanskje kunne betale meg ut av det ved f.eks. å betale fullpris for de månedene jeg har hatt rabattert pris.

 

Noen kyndige som kan si meg hvilken rett jeg har?

6806490[/snapback]

De som vet dette best er vel Elexia ? Litt dårlig svar,men tror det er lurest å prate direkte med dem,så slipper du mange "synsere" som tror de vet...

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar
Ble du forklart eller fikk info om bindingstid på et år når du inngikk medlemsskapet? Hvis ikke er det nok usikkert på om det er bindene.

6807831[/snapback]

Det blir vel bare ord mot ord?

Jeg fikk vel vite at jeg inngikk medlemskap på ett år, men trodde fortsatt at jeg kunne betale meg ut av dette, men det står på baksiden av kontrakten, så jeg stiller vel svakt sånn sett.

 

@fompa:

Er ikke så lett å finne noen, selv om jeg faktisk har en veldig bra avtale.

Sendte en mail og spurte om de kunne legge til mitt medlemskap på hans etter at tidens hans går ut om ett år. Burde ikke være umulig for deres del, men det spørs jo hvor hjelpevillige de er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...