Gå til innhold

Windows viser feil???


Delux

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

Sitter her med en 80 GB IBM disk.

Jeg har partisjonert den opp i to partisjoner,

som utroligt nok heter C: og D: =)

Nå har det seg så at på C-disken har jeg sånn ca 5 GB

i total lagringsplass, windows XP viser meg at jeg har 700 MB ledigt. Men når jeg går inn på C:(NTFS) og markerer alt (skjulte filer også), og trykker egenskaper, står det at filene tar 2,7 GB.

Dere som nå er litt raske i matte, (hehe) finner fort ut at 5GB-2,7GB= IKKE ER 700MB.

 

Har kjørt scandisk,har tatt diskoppryddning og har defragmentert.

 

Vet noen hva jeg må gjøre???

 

_________________

ASUS P4S533

Northwood 1800mhz @ 2400mhz :smile:

256 DDR Apacer

Geforce 4 Ti 4400

Chieftec Scorpio midi

Plextor 40x

Hyundai "19"

Telenor ADSL 384/128 :sad:

 

:smile:Le ikke av alderdommen - be om at du selv vil nå den.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Delux på 2002-10-27 17:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe... tipper at dine "manglene gb" blir brukt til Virtual Memory av windows...

 

høyreklikk på my computer -> propeties, advanced og under performance er det en settings knapp, under advanced der igjen ser du at det nederst står Virtual memory... der kan du bestemme hvor mye du vil a windows skal bruke... jo mer ram, jo mindre trenger windows...

selv har jeg slått av Paging fila under c: og satt det paa d: istedenfor :smile:

 

edit: skriveleif faktisk

 

[ Denne Melding var redigert av: ^Chap^ på 2002-10-27 17:56 ]

Lenke til kommentar

Noe blir brukt av system gjennopretting, for hos meg ble paging filen automatiskt lagt på D:. Høyreklikk på min datamaskin og velg "properties" deretter arkfanen "System Restore" så velger du C: og trykker "settings". Der kan du velge hvor mye System restore skal bruke av C: til system gjenoppretting. har selv valgt 200MB, men man kan også slå den helt av. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem. Regner med at du har en god porsjon med RAM!Det som trolig har skjedd er at WinXP har satt opp at din maskin at den kan gå i dvalemodus. Da vil WinXP allokere plass på disken som tilsvarer din RAM!

For å deaktivere Dvalemodus trykker du på strømalternerativer under kontrollpanelet. Trykk på fanen Dvalemodus og fjern haken "aktiver dvalemodus"

Vips så har du større diskplass! Det er mulig du bør endre virituelt minne også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...