Gå til innhold

RÅ Gamer pc til HDTV, max 20000.


Anbefalte innlegg

Skal ikke overklokkes. Skal brukes på HDTV og med øretelefoner, men med mulighet for å koble til skikkelig anlegg senere.

 

Det må være gforce.

Spørsmål:

 

1.

Vil disse delene passe sammen?

 

2.

Er lydkortet bra?

 

3.

Vil hovedkortet støtte 4-kjerners prosessor når det kommer?

 

4.

Er det fare for overoppheting?

 

:hmm:

 

Her er oppsett:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34064

 

 

 

(editet med oppdaterte spørsmål og lagt til forslagene i handlevognen)

Endret av paalkreps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

test physx Vet ikke helt om det er så nødvending med physix, har egentlig ikke sett noen steder at dette er noe som lønner seg eller ei. Anbefaler at du tar en runde på google og leter etter tester på kortet.

Til det der vil jeg kanskje hatt en sterkere strømforsyning, kanskje en mist 600w/ seasonic s12 600w? Ang. skjermkortet, så klarer du deg helt sikkert med et X1950XTX, som ligger på ca 3600kr I tillegg til alt dette, så ville jeg investert i et annet kabinett og noen store, men stillegående vifter. Av kabinett anbefaler jeg Lian li 6070 Scand B som er lydisolert og har god plass. Dette er testet her på hw.no også. En bedre cpu-kjøler kan også være greit å ha: Jeg liker veldig godt de store 120mm kjølerne fra Northq som du finner på komplett. Om du tør kan du også bytte ut skjermkortvifte da denne som oftest skriker på highendkort. Du finner også gode løsninger fra northq til det og: ex en 80mm kobberkjøler.Du kan også tenke på eget lydkort da løsningene ikke alltid er fullt så gode onboard. Sånn for å ha det sagt, så er det ingen vits å kjøpe et så kraftig oppsett med mindre det skal utnyttes fullt ut. En widescreen 19t lcd el en 20t er å anbefale for å i det hele bruke oppsettet på en fornuftig måte.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå oppdatert handlekurven.

 

PCen skal brukes med en 32" HD-klar flatskjerm TV. (jepp, kompisen vil skal kjøre den med en TV istedenfor skjerm. Derfor så kraftig oppsett.) Denne er ikke inkludert i de 20 000.

 

 

Det er bestemt at det blir Gforce og ikke ATI.

 

Kabinettet er avgjort. Det blir en pc som er pen for øynene, ikke ørene :p

 

Jeg lurer litt på hovedkortet. Er det lurt å vente på Intel versjonen av gforce 590 chipsettet?

 

Har droppet Physx kortet.

 

Er det noe annet nevneverdig jeg har glemt her? Det blir øretelefoner og ikke anlegg, men må ha mulighet til å koble til skikkelige saker seinere.

 

(ok lydkort?)

 

 

mvh

pål

Lenke til kommentar

Ok tusen takk for anbefaling av hovedkort! Ventet lenge på det der..

 

 

Ja det ser ut som vi dropper SLI. 7950 3dkortet holder vel :p

 

 

Hvorfor kommer dette systemet til å bli så varmt da? Det er ikke snakk om noe overklokking. Hverken jeg eller han kan med det der :p

Bør jeg kjøpe en:

http://pcstyling.no/prodtype.asp?PT_ID=161...PageHistory=cat

for å hjelpe til kjøling? Eller holder det med de 120mm viftene jeg har lagt til?

 

Stemmer ikke dette jeg fant om HDTV

720p25: 1280 x 720, progressiv, 25 bilder i sekundet. Dårligste standard i Europa.

 

1080i50: 1920 x 1080, interlace, 50 delbilder i sekundet. Beste standard i Europa.

 

1080i60: 1920 x 1080, interlace, 60 delbilder i sekundet. Mye brukt i USA.

 

1080i50 oppløsningen holder vel lenge til spill :p

Er det ellers noe jeg har glemt? Noen som kan gå god for lydkortet?

 

Tusen takk for alle tips og råd :thumbup:

 

 

mvh

pål

Lenke til kommentar
...

Stemmer ikke dette jeg fant om HDTV

720p25: 1280 x 720, progressiv, 25 bilder i sekundet. Dårligste standard i Europa.

 

1080i50: 1920 x 1080, interlace, 50 delbilder i sekundet. Beste standard i Europa.

 

1080i60: 1920 x 1080, interlace, 60 delbilder i sekundet. Mye brukt i USA.

 

1080i50 oppløsningen holder vel lenge til spill :p

....

mvh

pål

6938953[/snapback]

Det der er vel oppløsningene som gjelder for hdtv, for pc er det nok andre oppløsninger som gjelder.?

Sjekk i manualen til tven

Lenke til kommentar

at maskina di skal klare å kjøre/vise HDTV er det nok ikke noe tvil om. Du behøver ikke på langtnær såå kraftig maskin for å kjøre/vise det.

 

MEN, om du skal se HDTV i 1080i/p oppløsning må TV'n din ha en oppløsning på MINST 1080 linjer horisontalt. Altså fra topp til bunn. Da har de som oftest 1920 i bredden også. Støtter ikke tv'n dette så blir bilde skalert ned.

Lenke til kommentar

nero:

Jeg får forsikre meg om at TVen han skal kjøpe har de spesifikasjonene. Takk for tipset ;)

 

Patriot:

Jeg har tenkt å bytte ut harddiscen med 2 i raid, men er ikke helt sikker på hvilke jeg skal velge. noen tips?

 

Vidi:

Dolby digital live.. er ikke helt sikker på hva forskjellen er med eller uten. :blush: Forsøker å sette opp et så fremtidsvennlig oppsett så mulig.

 

Chris:

Er er du sikker på at det er 1080i?

 

Fant forresten lydkortet anbefalt på pcstyling.no

 

Ellers noe jeg kan/bør legge til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...