Gå til innhold

Kamerat mener at Raedon9700pro er dårligere til spill en TI4


It's me

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen spesiell fanboy av noen, da jeg mener at feiden mellom nvidia og ati skaper stor fremgang i markedet for oss forbrukere.

 

------------------------------

Men etter å ha prøvd disse skjermkortene:

GF3 Ti200 @ Ti500

GF4 Ti4200 @ Ti4600

R9700 Pro

------------------------------

Med denne datamaskinen;

P4 2Ghz @ 2/2,4Ghz

512 MB DDR

------------------------------

I disse spillene:

Counter-Strike/Half-Life

Tribes 2

Quake 2

Quake 3

Mafia

GTA3

------------------------------

 

Så var det ingen tvil, jeg var glad at jeg kjøpte GF4 Ti4200 (POV XP modellen). Hvorfor?

Vel:

Bedre drivere (i hvert fall nå)

Bredere spillstøtte/Mindre spillkonflikter

God nok ytelse for dagens spill, og det virker ikke som om noen kort har god nok ytelse for Doom 3, og da er det greit nok med et GF4. (Dog skal dette taes med en 10kg pose med salt pga det var så fryktelig dårlig Doom 3 alpha.)

 

Vel, det var min mening, for hva er vitsen med et nytt skjermkort, om du ikke kan spille spillene du spiller (GAH) i bedre kvalitet/oppløsning?

 

Ingen, niet, nada, nix, kein, none!

 

DERFOR har jeg GF4 og ikke R9700!

 

Så, det spørs litt hvordan man ser på det, i ytelsepotensiale så hadde jeg satset alle mine penger på R9700 (duh), men om jeg får valget mellom et skjermkort hvor driverne støtter de fleste spill jeg spiller (selv om de er noe gamle), eller et skjermkort hvor jeg bare kan spille de nye spillene, så hadde jeg valgt det som gir meg mest valg og muligheter. Det er også derfor jeg setter støy over ytelse, til en viss grad.

 

Dog HÅPER jeg at Ati blir bedre på driverfronten, noe de har blitt litt bedre på.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-05 17:24, skrev Kjetil J:

Øyet oppfatter jo UANSETT ikke mer enn 24 bilder i sekundet!


Det er andre ting som spiller inn hvis du mener grafikken blir bedre jo høyere (over 24) du kommer i fps-en.


 

Har du hørt om motion-blur?? Det er triks som gjør at ting ser flytende ut helt ned til 24 frames, det er IKKE motion-blur i data-spill, 24 frames er alt for lavt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...