Gå til innhold

Hvor mye RAM?????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når jeg hadde 256mb så fikk jeg advarsel i windos når jeg kjørte bf 1942. Kjøpte meg en 256 brikke til å nå går aøt mye bedre:) Men skal du ha komplett oppgradering og har dårlig råd så kan du kjøpe 256 først, og kjøpe en til senere en gang. Maskinen er fult brukende med 256mb ram.

Lenke til kommentar

Hei...

 

Joda hadde 256mb sdram på den forrige pcen, eller de forrige delene da...

 

Hmm, jeg fikk en del error på dem, da dette var noen billige 256 133mhz sdram brikker, kjøp litt dyrere brikker de er mer stabile, nå bruker jeg 512 mb ddr ram og de er jeg kjempe fornøyd med, ram kan man aldri få for mye av :wink:

 

Tenker på å kjøpe meg en 512mb brikke til så da begynner det å hjelpe.... :grin:

Lenke til kommentar

Har kjørt Win XP med 256MB og det funker men det er et absolutt minimum.

 

Et par av de nyeste spillene mine fungerer nå mye bedre når kjører på en 512MB-brikke istedet.

 

Kjørte en kort tid med 256+512 = 768 før jeg donerte bort min gamle 256-brikke men syntes ikke det var ble noen forskjell når det gjelder mine bruksområder når jeg gikk ned til 512MB igjen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker PC'n til mye forskjellig (både tunge og lette oppgaver). Før hadde jeg 128MB men det var for lite. 256MB er myyyye bedre, men det er faktisk skjelden jeg trenger mer. 512Mb trenger jeg bare i spesielle situasjoner.

 

Åpne "task manager" og la den gå i bakgrunnen. Sjekk hva ram-bruken din har vært etter en runde med spilling. (Sjekk både grafen for de siste 3 min og peak-verdien) Da vet du hvor mye ram du trenger til akkurat ditt bruk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 14:25, skrev Lufen:

kjøp deg 1GB av ddr2700 så du har en stund


Og grunnen er ... ?

 

Nei, 256 eller 512MB får holde i lange baner for nå. Om du trenger mer senere så er det bare å oppgradere. 1GB er dyrt nå og det blir garantert billigere om du oppgraderer når behovet melder seg.

Lenke til kommentar

Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg har hatt 256 i ett år nå, med windows xp. Jeg har ALDRI måttet bruke virtual memory. Greit, hvis man driver med tung grafikk, f.eks videoredigering eller noe sånt, så vil det bli lite, men til vanlig bruk og til spilling så er 256 nok. Greit det er på grensen, men mer enn 512 er bare tull!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 11:14, skrev Invert:


...ram kan man aldri få for mye av :wink:




 

Tull! Å ha for lite ram gjør pc`en tregere, men å ha for mye gjør den ikke raskere enn om man har NOK.

 

Skal du kjøre de nyeste spillene i dag under XP er det nok med 512 mb, det vil i ikke gi noen fordeler med mer så lenge spill eller applikasjoner utnytter det.

 

Til bildebehandling, videoredigering osv. kan det godt være en fordel med noe mer enn 512 mb, men dette er på ingen måte en nødvendighet. I oppgavebehandlingen hos meg har rambruken oversteget dette under kjøring av nevnte applikasjoner.

 

I spill derimot har jeg ikke sett ram-bruk over 430-440 mb (SOF 2).

 

Skal du spille går du for 512 mb med en gang, så kan du heller oppgradere når de kommende spillene blir mer minnesultne. Men det er de ikke riktig enda.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 14:51, skrev Lufen:

Og grunnen er ... ?


Nei, 256 eller 512MB får holde i lange baner for nå. Om du trenger mer senere så er det bare å oppgradere. 1GB er dyrt nå og det blir garantert billigere om du oppgraderer når behovet melder seg.


du slipper å kjøpe senere og er veldig greit og ha

"Veldig greit å ha" hva er det for argumentasjon? Det er like dumt som å dekke spisebordet med dobbelt bestikk med begrunnelsen at det er greit å ha. Bruk litt realisme. 512 MB vil jeg tro er nok for 95% av PC-brukerene. Det er idiotisk å investere i ting som en ikke har reell bruk for og som heller ikke gir økonomisk gevinst. Da kan heller pengene settes i bank/aksjer og forrente seg eller investere i eiendom .:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 14:38, skrev Simen1:

Quote:

Den 2002-10-29 14:25, skrev Lufen:

kjøp deg 1GB av ddr2700 så du har en stund


Og grunnen er ... ?

 

Nei, 256 eller 512MB får holde i lange baner for nå. Om du trenger mer senere så er det bare å oppgradere. 1GB er dyrt nå og det blir garantert billigere om du oppgraderer når behovet melder seg.

 

...forutsatt at behovet melder seg når ram-prisene er lave. Som vi har sett kan prisene variere med mye over 100%, ofte høye på våren og lavere på senhøsten.

 

Men uansett er jeg enig i at det er overkill å kjøpe mer enn 512 mb til spill pr. i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...