Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er du bifil? [Les første post nøye!]


Gjest Yoshi

Er du bifil?  

321 stemmer

  1. 1. Er du bifil?

    • 1. Føler kun tiltrekning av motsatt kjønn
      227
    • 2. Føler tiltrekning av motsatt kjønn, men litt tiltrkening av samme kjønn
      62
    • 3. Føler tiltrekning av motsatt kjønn, men seriøst tiltrekning av samme kjønn
      8
    • 4. Føler like mye tiltrekning av begge kjønn
      8
    • 5. Føler tiltrekning av samme kjønn, men seriøst tiltrekning av motsatt kjønn
      6
    • 6. Føler tiltrekning av samme kjønn, men litt tiltrekning av motsatt kjønn
      4
    • 7. Føler kun tiltrekning av samme kjønn
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva hvis man kun føler seg romantisk tiltrukket av et kjønn?

 

Hvis -seksuell definerer seksuell tiltrekning, og -fil definerer romantisk/seksuell tiltrekning, hvorfor er det ikke en egen som utelukkende definerer romantisk tiltrekning? Skal man først begynne å ha et ord for alt, så skal det gjennomføres.

6791936[/snapback]

Jeg vet ikke om jeg skjønner hva du mener, men om du lurer på hva man kaller en som ikke føler seksuell tiltrekning, men romantisk tiltrekning av begge kjønn, så kaller man vedkommende aseksuell bifil. :p

 

Går også an å være heteroseksuell homofil og slike ting.

Lenke til kommentar
Selv vil jeg si at jeg er en del av de førtiseks prosentene. Jeg føler meg romantisk tiltrukket av både jenter og gutter, og vil kanskje si jeg er litt biseksuell også, men det er jeg litt ung til å konstantere.

 

For ordens skyld; Her er definisjonen på en som er bifil:

 

En bifil person føler seg romantisk og/eller seksuelt tiltrukket av begge kjønn. Kun de aller aller færreste er 100% bifile, altså at de føler like mye tiltrekning av begge kjønn både seksuelt og romantisk.

 

Så du trenger ikke være seksuelt triltrukket av andre av samme kjønn for å kalle deg bifil. Romantisk tiltrekning teller også.

6783250[/snapback]

Hmm, er ikke sikker, kan ville vel plassert meg på nr. 2 i Kinsley-skalaen.

Kan til tider føle meg tiltrukket av gutter, men ikke seksuellt.  :)

6783655[/snapback]

Kinsey-skalaen går jo på seksuell tiltrekning, så du er nok en ener.

6783680[/snapback]

Bare jeg som er confused her? Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Lord^: Jeg er ikke confused, i hvert fall.

 

Er man en ener på Kinsey-skalaen, er man seksuelt tiltrukket av kun samme kjønn, men man kan likevel være romantisk tiltrukket av samme kjønn.

 

jeg er følelsesmessig tiltrukket av jenter og litt seksuellt tiltrukket av gutter, hva er jeg da?

jeg er jente foresten.

Det kommer an på om du er seksuelt tiltrukket av jenter og om du føler deg romantisk (følelsesmessig) tiltrukket av gutter eller ikke.

 

Det går an å være seksuelt tiltrukket av jenter, men romantisk tiltrukket av gutter. Det kan være en litt lei situasjon, men man overlever.

Lenke til kommentar
Er man en ener på Kinsey-skalaen, er man seksuelt tiltrukket av kun samme kjønn, men man kan likevel være romantisk tiltrukket av samme kjønn.
Da synes jeg denne skalaen er meget uoversiktelig.

 

Man kan liksom være tiltrukket av KUN det motsatte kjønn men fremdeles være bifil. Doesnt make much sense to me.

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Lord^: Der har du grunnen til at jeg ikke liker systemet med kategorisering og kartlegging av hva man er. Jeg foreslår en ny måte å kategorisere folk på:

 

Hvis du kunne tenkt deg å ha et romantisk og/eller seksuelt forhold med både det samme og det motsatte kjønnet, så kan du trygt kalle deg selv bifil. Hvis du velger å eksperimentere med det samme/motsatte kjønnet, men finner ut at det egentlig ikke var for deg, så er kan man trygt kalle seg selv hetero/homofil. Begrepene som slutter på -seksuell kan vi egentlig bare bli kvitt.

Lenke til kommentar
Er man en ener på Kinsey-skalaen, er man seksuelt tiltrukket av kun samme kjønn, men man kan likevel være romantisk tiltrukket av samme kjønn.
Da synes jeg denne skalaen er meget uoversiktelig.

 

Man kan liksom være tiltrukket av KUN det motsatte kjønn men fremdeles være bifil. Doesnt make much sense to me.

6820115[/snapback]

Ja, egentlig ville jeg ikke ha den i denne tråden, men det ble greiest sånn.

 

Jeg praktiserer skille mellom bifili og biseksualitet, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er heterofil, men har ingen problemer med å se om en annen dude ser bra ut eller ikke. Jeg er også av typen som gir kompiser en klem i fylla, men jeg føler null tiltrekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...