Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er du bifil? [Les første post nøye!]


Gjest Yoshi

Er du bifil?  

321 stemmer

  1. 1. Er du bifil?

    • 1. Føler kun tiltrekning av motsatt kjønn
      227
    • 2. Føler tiltrekning av motsatt kjønn, men litt tiltrkening av samme kjønn
      62
    • 3. Føler tiltrekning av motsatt kjønn, men seriøst tiltrekning av samme kjønn
      8
    • 4. Føler like mye tiltrekning av begge kjønn
      8
    • 5. Føler tiltrekning av samme kjønn, men seriøst tiltrekning av motsatt kjønn
      6
    • 6. Føler tiltrekning av samme kjønn, men litt tiltrekning av motsatt kjønn
      4
    • 7. Føler kun tiltrekning av samme kjønn
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke si at jeg noen gang har vært tiltrukket av andre menn, men jeg kan fint mene at en person er pen til å være en mann. Ergo, ikke bifil.

6787675[/snapback]

 

Hva er det derre med at gutter ikke kan si om en gutt er pen eller ikke? Nekter å tro at gutter ikke klarer å se sånt. Jeg kan fint se om en jente er pen eller ikke, trenger ikke å være lesbisk forde.

 

* Fleste gutter, ikke deg.

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si at jeg noen gang har vært tiltrukket av andre menn, men jeg kan fint mene at en person er pen til å være en mann. Ergo, ikke bifil.

6787675[/snapback]

 

Hva er det derre med at gutter ikke kan si om en gutt er pen eller ikke? Nekter å tro at gutter ikke klarer å se sånt. Jeg kan fint se om en jente er pen eller ikke, trenger ikke å være lesbisk forde.

 

* Fleste gutter, ikke deg.

6788681[/snapback]

Bull, jeg klarer da pent å se hva jenter liker, og hvilken type gutt den typa jente liker. Til en viss grad iallfall. Bare ta meg en tur i byen, da veit jeg iallfall hva slags jenter som ikke hadde endt opp med meg, men heller glætte sossejævler med rosa bånd og Lindeberg. Hvem som hadde likt meg tenker jeg ikke på, heller hvem jeg ville prøvd meg på.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si at jeg noen gang har vært tiltrukket av andre menn, men jeg kan fint mene at en person er pen til å være en mann. Ergo, ikke bifil.

6787675[/snapback]

 

Hva er det derre med at gutter ikke kan si om en gutt er pen eller ikke? Nekter å tro at gutter ikke klarer å se sånt. Jeg kan fint se om en jente er pen eller ikke, trenger ikke å være lesbisk forde.

 

* Fleste gutter, ikke deg.

6788681[/snapback]

Alle gutter kan se at andre gutter er pene, men ikke alle gutter kan SI det. Det har med sikkerhet å gjøre. Forestill deg 15 gutter som går i klasse og dusjer sammen, og som nylig har kommet i puberteten og har begynt å oppdage at hormonene ikke er helt stabile. Dette gjør at de aller, aller fleste kommer innpå tanken "tenk hvis jeg er homofil?" Den "beste" forsvarsmekanismen når sånne tanker dukker opp i hodet er å prosjektere dem på andre, slik at hvis jeg sier "Johnny Depp ser veldig bra", så vil jeg høre "Erru homo eller?" Hvorvidt jeg er det eller ikke bryr ikke han seg om, han vil bare at folk skal vite at han definitivt IKKE er homo. Når hormonene har begynt å roe seg og man blir sikrere på hva man selv mener om ting, så har man ikke disse bekymringene lenger. Hvis man er sikker på hva man er, hvorfor skal man da plage andre over hva de er?

 

Gutter flest klarer ikke å være ærlig med seg selv og andre ang. andre gutters utseende, men dette forsvinner etterhvert.

Lenke til kommentar
Hva er det derre med at gutter ikke kan si om en gutt er pen eller ikke? Nekter å tro at gutter ikke klarer å se sånt. Jeg kan fint se om en jente er pen eller ikke, trenger ikke å være lesbisk forde.

6788681[/snapback]

Jeg har ingen problemer med å si at en gutt er pen, men jentene er vanligvis ikke enige med meg om de guttene jeg uttaler meg om. Da får jeg gjerne høre at "gutter klarer bare ikke å se hvilke individer av sitt eget kjønn som er pene for det andre kjønn." Det er ikke vanlig at jeg er enig når kjønnene i situasjonen blir byttet om (altså når jenter skal plukke ut andre jenter som er pene), men da får jeg bare høre at "JO! Hun ER pen!"

 

Det er litt av grunnen til at jeg selv ikke uttaler meg for mye om det. Det blir for dumt når jentene skal ha rett i begge tilfeller. Dette handler uansett om individuelle oppfatninger.

Lenke til kommentar
Hva er det derre med at gutter ikke kan si om en gutt er pen eller ikke? Nekter å tro at gutter ikke klarer å se sånt. Jeg kan fint se om en jente er pen eller ikke, trenger ikke å være lesbisk forde.

6788681[/snapback]

Jeg har ingen problemer med å si at en gutt er pen, men jentene er vanligvis ikke enige med meg om de guttene jeg uttaler meg om. Da får jeg gjerne høre at "gutter klarer bare ikke å se hvilke individer av sitt eget kjønn som er pene for det andre kjønn." Det er ikke vanlig at jeg er enig når kjønnene i situasjonen blir byttet om (altså når jenter skal plukke ut andre jenter som er pene), men da får jeg bare høre at "JO! Hun ER pen!"

 

Det er litt av grunnen til at jeg selv ikke uttaler meg for mye om det. Det blir for dumt når jentene skal ha rett i begge tilfeller. Dette handler uansett om individuelle oppfatninger.

6790020[/snapback]

Oppfatninger av hvem som er fine eller ikke er ganske individuellt. En jente jeg syns er fin er ikke nødvendigvis hun alle andre gutter syns er fin. Hvis du syns en gutt er fin og sier det til en jente er det ikke sikkert hun synes det samme, men det vil helt sikkert være andre jenter som synes han er fin.

 

Viktig å huske at det er forskjell på å synes noen er fine og det å være seksuellt tiltrukket av noen og. Det er helt forskjellige ting. Tror også du er biseksuell hvis du blir seksuellt tiltrukket av begge kjønn, noe veldig mange er faktisk enten de innrømmer det for seg selv eller ikke.

 

Er man biseksuell liker man ikke nødvendigvis alle av eget kjønn, men synes noen er veldig tiltrekkende mens andre ikke er det i heletatt, snarere tverdt imot.

 

Er man bifil blir man romantisk tiltrukket av begge kjønn, i form av forelskelse. Ikke på en gang, men forelskelsen kan gjerne veksle mellom gutter og jenter (kanskje basert på personlighet og ikke kjønn). Man er gjerne ikke forelsket i flere på en gang, men seksuellt tiltrukket blir man ofte i mange og helt ukjente personer. Si du kjører bil og ser en dame på gata med veldig fin kropp i dine øyne og med lite klær. Da bremser du gjerne opp og tar en god kikk :). Det er det jeg regner som seksuell tiltrekning.

Lenke til kommentar

En av grunnen til at det kan være vanskelig å se hvorvidt en av samme kjønn er pen eller ikke kommer av at de trekkene man anser som atraktive i det motsatte kjønn ikke gjør samme utslag i en av samme kjønn.

 

Feks, hvis det jeg anser som pent i en jente blir overført til en gutt tviler jeg sterkt på at den gutten blir ansett som pen. Det er såklart også motsatt. Trekkene til en pen gutt passer ikke på en pen jente.

Lenke til kommentar
Hva er det derre med at gutter ikke kan si om en gutt er pen eller ikke? Nekter å tro at gutter ikke klarer å se sånt. Jeg kan fint se om en jente er pen eller ikke, trenger ikke å være lesbisk forde.

6788681[/snapback]

Jeg har ingen problemer med å si at en gutt er pen, men jentene er vanligvis ikke enige med meg om de guttene jeg uttaler meg om. Da får jeg gjerne høre at "gutter klarer bare ikke å se hvilke individer av sitt eget kjønn som er pene for det andre kjønn." Det er ikke vanlig at jeg er enig når kjønnene i situasjonen blir byttet om (altså når jenter skal plukke ut andre jenter som er pene), men da får jeg bare høre at "JO! Hun ER pen!"

 

Det er litt av grunnen til at jeg selv ikke uttaler meg for mye om det. Det blir for dumt når jentene skal ha rett i begge tilfeller. Dette handler uansett om individuelle oppfatninger.

6790020[/snapback]

Oppfatninger av hvem som er fine eller ikke er ganske individuellt. En jente jeg syns er fin er ikke nødvendigvis hun alle andre gutter syns er fin. Hvis du syns en gutt er fin og sier det til en jente er det ikke sikkert hun synes det samme, men det vil helt sikkert være andre jenter som synes han er fin.

6790355[/snapback]

Som sagt.

Lenke til kommentar
Lagde en poll utifra de 7 alternativene til McKinsey etter ønske.

 

AtW

6789034[/snapback]

Det blir jo litt feil, Kinsey-skalaen går etter seksualitet, ikke fili...

 

Dessuten heter han ikke McKinsey. :p

Lenke til kommentar
bifil: som føler seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn

biseksuell: som kjenner seksuell tiltrekning mot begge kjønn, bifil

 

Jeg synes ordene kan brukes om hverandre i dette tilfellet, da det er snakk om muligheten til at man ville innledet et (seksuelt) med medlemmer av begge kjønnene.

6791780[/snapback]

Neineinei, det stemmer ikke.

 

Er man biseksuell, føler man seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn, er man bifil føler man seg romantisk og/eller seksuelt tiltrukket av begge kjønn.

 

Så derfor bør ikke ordene brukes om hverandre.

Lenke til kommentar
Du får tilgi min skepsis, jeg siterer http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

 

Jeg kjenner til bruken din, jeg vet at det er mange som bruker den, men jeg er uenig i begrepene og synes en slik fordeling blir for tåpelig.

6791876[/snapback]

Uansett bør det jo markeres en forskjell mellom romantisk og seksuell tiltrekning, og jeg mener å skille mellom fili og seksualitet er en grei måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg synes at delingen av bifil og -seksuell er litt søkt. Sex er en viktig del av kjærlighet så det blir litt teit å dele disse i to. Spesielt siden kjærlighet uten sex ofte er mistenkelig likt et vennskap :) Det er kanskje lettere å kategorisere seg som biseksuell, fordi man føler seg mindre skeiv enn som bifil, gudene vet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...